In timp ce Londra e fruntea, Bucurestiul ocupa doar locul 76 in topul destinatiilor la nivel mondial in ceea ce priveste prezenta retailerilor internationali, 14% dintre acestia fiind branduri de lux.
Potrivit unui raport realizat de CB Richard Ellis, Capitala Marii Britanii a atras 60% dintre liderii de top ai retailului international.
Londra este urmata de Paris (cu 49% dintre retaileri) si de New York (cu 47%), pe locul patru urcand Dubai-ul.
Orasele din Asia au fost si ele puternic reprezentate in acest top mondial, Tokyo, Singapore, Hong Kong si Beijing plasandu-se intre primele 15 destinatii preferate de retailerii internationali.
"Acum mai mult decat niciodata, retailerii se preocupa mai putin de piete si mai mult de ‘masa de cumparatori’ - adesea orasul si nu tara conteaza mai mult.
Studiul nostru scoate in evidenta aceasta inclinatie spre micro-nivel, aratand ca extinderea unui retailer international intr-un oras nu implica neaparat si extinderea in alte orase ale aceleiasi tari.
Dominarea continua a Europei in ceea ce priveste cele mai populare destinatii de retail din lume are fara indoiala un impact pozitiv asupra contextului geo-politic al regiunii.
Uniunea Europeana este una din cele mai de succes povesti, in sensul ca moneda comuna, platforma legala si reteaua de legaturi istorice si culturale fac retailul international mai atragator si mai direct", a declarat Peter Gold, Head of EMEA Cross Border Retail, in cadrul CB Richard Ellis.
Studiul anual al CBRE a luat in calcul 280 dintre retailerii internationali de top, explorand globalizarea industriei retail si subliniind diferentele dintre sectoare si regiuni pentru identificarea tendintelor ce se manifesta in cadrul expansiunii globale a retailului.