Aproape 10% dintre utilizatorii de Internet realizeaza tranzactii bancare online

Luni, 31 Ianuarie 2011, ora 17:32
1552 citiri
Aproape 10% dintre utilizatorii de Internet realizeaza tranzactii bancare online

Aproape 10% dintre utilizatorii de Internet realizeaza tranzactii bancare online, iar 9% acceseaza web-ul prin intermediul echipamentelor mobile, acest segment avand potential de crestere, reiese in urma unei cercetari de piata realizata de TradeAds Interactive.

Sondajul s-a desfasurat in perioada 10 - 27 ianuarie, in baza unui chestionar cu 22 de intrebari, livrat online.

Volumul esantionului analizat a fost de 5.356 respondenti.

"Romanii declara ca folosesc cu precadere calculatoarele de tip desktop pentru navigarea pe Internet - 63,6%, in timp ce laptop-urile si notebook-urile sunt utilizate de 39,3% dintre cei chestionati. Echipamentele mobile (...) au o pondere de 9%, acest segment avand potential de crestere, iar 9,6% dintre cei chestionati declara ca realizeaza tranzactii bancare pe Internet", se arata intr-un comunicat al TradeAds remis MEDIAFAX.

Cea mai populara activitate pe Internet este corespondenta prin instant messaging.

Potrivit rezultatelor sandajului, Internetul este cea mai mare sursa de acces la informatii, mai mult de jumatate dintre respondenti declarand ca se documenteaza sau cauta informatii.

De asemenea, ziarele si revistele online sunt citite de peste 40% dintre respondenti, in timp ce 30% dintre acestia utilizeaza retele sociale.

"In cazul femeilor, predomina cautarea informatiilor si documentarea pentru locul de munca/scoala, in timp ce barbatii descarca muzica si filme si cumpara/vand diferite produse", se mai spune in comunicat.

Cele mai solicitate categorii de informatii pe care utilizatorii doresc sa le regaseasca pe Internet sunt despre sanatate - 53,8%, educatie - 50,8%, divertisment - 46,6% si arta - 46,6%.

Utilizatorii romani de Internet formeaza grupuri cu preferinte relativ omogene.

Astfel, femeile prefera informatiile despre arta, calatorii, divertisment, educatie, familie, sanatate, shopping, iar barbatii acceseaza informatii din domeniile auto, business, divertisment pentru adulti, sport si tehnologie.

"Categoriile superioare de varsta, peste 50 de ani, cauta informatii despre sanatate, calatorii, divertisment, in timp ce persoanele de varsta medie, respectiv 30-50 de ani, cauta informatii despre educatie, familie, imobiliare, business si tehnologie. Tinerii sub 30 de ani sunt receptivi la informatiile despre shopping, sport si auto", se mai spune in comunicat.

Perceptia romanilor asupra publicitati online ramane neschimbata fata de 2009, 41% dintre respondenti declarand ca bannerele publicitare ii informeaza, iar 13,4% sunt ajutati sa aleaga diferite produse comerciale.

"21,8% dintre respondenti afirma ca bannerele nu au niciun impact asupra lor, in timp ce 23,8% le considera suparatoare", potrivit studiului. 

Avertisment urgent pentru utilizatorii de iPhone: setările care le permit hackerilor să îi spioneze
Avertisment urgent pentru utilizatorii de iPhone: setările care le permit hackerilor să îi spioneze
Un avertisment urgent a fost emis pentru utilizatorii de iPhone cu privire la setările ascunse care permit aplicațiilor terțe și hackerilor să-i spioneze fiecare mișcare. Agenția...
#utilizatori, #internet, #tranzactii bancare online, #categorii de informatii , #stiri Impact

Curs valutar

1 EUR = 4.9764 RON

-0.0001

1 USD = 4.8074 RON

-0.0164
  1. Waze aduce o nouă „armă” în lupta cu Google Maps. Ce funcție bazată pe inteligența artificială a introdus aplicația
  2. Microsoft forțează actualizarea automată la Windows 11 24H2: Ce trebuie să știi
  3. Tehnologii futuriste care deja există: 7 invenții care par desprinse din filme SF
  4. De ce telefonul tău devine mai lent cu timpul și ce poți face pentru a-l accelera
  5. Instituțiile din România avertizează! O nouă înșelătorie circulă pe WhatsApp-ul utilizatorilor. Cum să vă feriți
  6. Samsung Galaxy S25 vine cu funcții AI care promit să schimbe jocul. Cum le vor face viața mai ușoară utilizatorilor
  7. WhatsApp începe anul 2025 cu funcții noi pentru utilizatori. Ce se poate face de acum pe cea mai populară aplicație de mesagerie
  8. Funcții necunoscute ale Google care le fac utilizatorilor viața mai ușoară
  9. Duolingo explodează: cum un chatbot AI schimbă regulile învățării limbilor străine
  10. Realme 14 Pro și 14 Pro+: telefoanele accesibile cu funcții inovatoare și performante care își schimbă culoarea în funcție de temperatură