Angajatorii se pregatesc pentru piata de munca post-criza

Marti, 22 Septembrie 2009, ora 12:31
3604 citiri
Angajatorii se pregatesc pentru piata de munca post-criza

Ultimul an a adus, fara indoiala, multe schimbari si multe provocari, atat angajatorilor, cat si angajatilor. Disponsibilizarile si reducerile salariale au fost foarte des intalnite, contribuind astfel la o piata de munca saturata de candidati calificati, aflati in competitie pentru mai putine locuri de munca. In ciuda acestei competitii dintre candidati, angajatorii se lupta pentru a gasi profesionisti cu seturi de calificari la mare cerere.

Pe langa aceste lupte continue, angajatorii intampina o noua provocare: siguranta ca organizatiile lor sunt pregatite atunci cand economia va lua o turnura inevitabile, ceea ce le va oferi un avantaj competitiv.

Un nou studiu, EDGE 2009, realizat de Robert Half International si CareerBuilder, ofera raspunsuri multor intrebari existente astazi, cu privire la economie si piata de munca: Unde se vor crea joburi in timpul recuperarii? Ce provocari vor intampina angajatorii in procesul de recrutare? Ce impact va avea asupra compensatiilor? Si cum vor pastra angajatorii talentele pe care le-au retinut in vremurile dificile?

Pentru a profita de o economie care incepe sa se imbunatateasca pe alocuri, angajatorii care fac disponibilizari incep sa se uite mai atent la abilitatile de care au nevoie de la viitorii candidati, pentru a-si reconstrui fundatia, odata ce economia se va repune pe picioare.

53% dintre angajatori au afirmat ca planuiesc sa angajeze personal full-time in urmatoarele 12 luni, in timp ce 39% dintre acestia vor adauga angajati part-time, potrivit studiului. 40% dintre angajatori vor face angajari temporare, pe termen determinat sau pe proiecte.

Iata cateva descoperiri importante ale studiului:

Care sunt domeniile in care vor aparea primele joburi

Managerii angajatori considera, in prezent, ca cel mai important departament pentru succesul unei companii este cel de customer service, urmat de cel de vanzari, marketing/creatie si tehnologie. Lista este completata de relatiile cu publicul/comunicare, business development si contabilitate/finante.

Cand economia va incepe sa-si revina, respondentii spun ca departamentele de tehnologie, customer service si vanzari vor fi cele in care vor aparea primele posturi disponibile, urmate de marketing/creatie, business development, resurse umane si contabilitate/finante.

Intre timp, managerii angajatori continua sa aprecieze angajatii care pot efectua functii multiple. Angajatorii au citat multitasking-ul, initiativa si creativitatea ca fiind cele mai valoroase caracteristici ale candidatului ideal.

Retinerea talentelor

Desi multi lideri planuiesc sa faca noi angajari in lunile ce urmeaza, acestia trebuie sa ia in considerare si impactul pe care l-au avut deciziile luat in timpul crizei asupra satisfactiei la locul de munca si asupra loialitatii actualului personal.

55% dintre angajati planuiesc sa-si schimbe cariera, sa gaseasca un nou angajator sau sa isi reia studiile, odata cu revenirea economiei. 49% spun ca cel mai eficient mod de a-i pastra este prin cresteri salariale; de fapt, 28% dintre acestia planuiesc sa ceara o marire de salariu.

Angajatorii sunt constienti de faptul ca o recompensa financiara competitiva si alte beneficii joaca un rol critic in retinerea talentelor. 40% dintre angajatori au spus ca planuiesc sa creasca salariile atunci cand economia se va imbunatati si 20% su spus ca spera la beneficii mai bune.

Provocari continue in recrutare

Desi exista multe talente printre cei care isi cauta acum de lucru, angajatorii au inca probleme legate de gasirea profesionistilor calificati pentru pozitiile disponibile: 47% dintre angajatori au citat aplicantii sub-calificati ca fiind cea mai frecventa provocare. Angajatorii au scus ca, in medie, 44% dintre CV-urile pe care le primesc sunt de la candidati necalificati.

Drept urmare, angajatorii sunt dispusi sa plateasca pentru talente; 61% dintre acestia au spus ca organizatiile lor sunt deschise negocierilor pentru un salariu mai mare, pentru angajatii calificati.

O nemultumire frecventa a celor care isi cauta de lucru este timpul prelungit destinat procesului de angajare; totusi, acesta este un teritoriu in care angajatorii nu lasa de la ei. In medie, timpul destinat pentru recrutarea unui nou angajat full-time este intre 4,5 si 14,4 saptamani.

Angajatorii spun ca, pentru a evita greseli costisitoare de angajare, este necesar sa petreaca timp revizuind si verificand numarul mare de CV-uri si, de asemenea, evaluandu-le pe cele potrivite pentru interviuri.

#angajator criza companie economie piata munca cariera angajat job , #stiri Impact