Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, care a vizitat, vineri, santierul soselei de centura a municipiului Drobeta Turnu Severin, a declarat ca lucrarile sunt blocate de terenurile detinute in zona de Genica Boierica, dar si de groapa de gunoi, care, potrivit proiectului, trece pe axul drumului.Orban s-a declarat nemultumit de stadiul lucrarilor de
constructie a soselei de centura a municipiului Drobeta Turnu Severin, executate
de firma italiana Tirrena-Scavi.
Reprezentantii firmei de constructii i s-au plans ministrului ca
lucrarile, incepute in urma cu o luna, sunt ingerunate pentru
ca aproximativ 14 hectere de teren pe care este cultivata vita-de-vie si care
apartin lui Genica Boierica nu au fost expropriate.
O alta problema invocata de constructor a fost aceea ca in zona in care ar
trebui sa treaca axul soselei se afla groapa de gunoi a
orasului.
Orban le-a spus constructorilor ca va lua legatura cu
ministrul Agriculturii, pentru a rezolva problema terenurilor lui Boierica, insa
problema gropii de gunoi apartine autoritatilor locale.
"Centura s-a blocat in terenurile lui Genica Boierica si in
groapa de gunoi a orasului. Autoritatile locale dau dovada de nesimtire prin
faptul ca nu au mutat pana acum aceasta groapa de gunoi", a
declarat Orban.
El a spus ca, totusi, lucrarile la soseaua de centura sunt
in grafic, iar in cazul in care costurile vor depasi valoarea proiectului vor
mai fi alocate fonduri printr-o Ordonanta de Guvern.
Soseaua de centura a orasului este construita in baza unui proiect realizat
in 2002, licitatia pentru atribuirea lucrarilor fiind castigata
de firma Tirrena Scavi.
Consortiul italian Pizzarotti - Tirrena Scavi va moderniza tronsonul de
drum national Drobeta Turnu Severin - Bahna si va construi
soseaua de centura a orasului Drobeta Turnu Severin, contractul avand o valoare
de 35,53 milioane de euro, exclusiv TVA, anunta, in luna aprilie a acestui an,
ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.
Contractul este cofinantat de Comisia Europeana prin
Facilitatea ex-ISPA (26,48 milioane de euro) si bugetul de stat.
Varianta ocolitoare va fi construita la standard de drum
national si are o lungime de 12,6 kilometri.
Durata de implementare a contractului este de 55 de luni pentru constructia
variantei de ocolire a orasului Drobeta Turnu Severin (inclusiv
perioada de garantie de 24 luni).