Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Primul pas spre taxa de autostrada

Primul pas spre taxa de autostrada
Compania de Autostrazi vrea sa concesioneze "la pachet" lucrarile de intretinere si operare de pe Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta. Compania Nationala de Autostra zi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) se pregateste sa scoata la licitatie concesionarea lucrarilor de intretinere si operare pe autostrazile A1 (Bucuresti- Pitesti) si A2 (Bucuresti-Constanta). Lucrarile vor fi incredintate pe criterii de performanta, pe o perioada de patru ani, potrivit oficialilor din cadrul companiei. Dorin Debucean, directorul Companiei de Autostrazi, a declarat ca britanicii de la Atkins lucreaza de anul trecut la un studiu pentru concesionarea lucrarilor, care ar urma sa fie finalizat in august.


Acesta poate fi primul pas spre exploatarea acestor cai rutiere contra unei taxe de rulare, ce ar putea fi introdusa in anii urmatori, dupa modificarea legislat iei actuale.



Licitatie intr-o luna



Debucean spune ca se asteapta ca luna viitoare sa poata initia licitatia pentru concesionarea intretinerii autostrazii care leaga Capitala de Pitesti. Firma care va castiga licitatia va trebui sa faca dovada posibilitatii asigurarii serviciilor de paza si salubritate pe cele doua tronsoane. De asemenea, trebuie sa fie capabila si sa lucreze la intretinerea carosabilului.



"Este dificil sa ai sapte contracte incheiate pentru acelasi tronson de drum. Incercam acum sa acordam unei singure firme administrarea si mentenant a autostrazii atat iarna, cat si vara", ne-a declarat Debucean. Autostrada Bucuresti-Pitesti nu a beneficiat, pana la inceputul acestui an, de servicii de paza si protectie sau de salubrizare si intretinere pe timpul iernii. Valoarea contractelor in vigoare pentru aceste lucrari ajunge acum la circa 3,6 milioane de euro.



Rovinieta ne pazeste



Potrivit sefului de la drumuri, concesionarea intretinerii celor doua autostra zi nu prevede si introducerea unei taxe de rulare pe autostrada. "Singura taxa care va fi introdusa este cea de pe podul de la Fetesti", a adaugat Debucean.



Dupa trei incercari esuate ale companiei de drumuri de a concesiona intretinerea Autostrazii Bucuresti- Pitesti, introducerea rovinietei in iulie 2002 a facut ca A1 sa nu mai poata fi exploatata in regim de taxare, se arata intru-un document intern al CNADNR. Cu toate acestea, rovinieta nu exclude posibilitatea introducerii unei taxe de rulare pe Bucuresti- Pitesti, potrivit directorului directiei intretinere si administratie din cadrul CNADNR, Florea Dascalu. Acesta ne-a declarat ca studiul realizat de firma britanica ia in considerare si posibilitatea introducerii unei astfel de taxe pe cele doua autostrazi. "Taxa medie in Europa pentru autostrazile concesionate este de circa 5 euro la suta de kilometri", a precizat Dascalu.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3853 ori