Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Pretul constructiilor noi va creste cu 17 la suta in urma majorarii salariului minim in domeniu

Pretul constructiilor noi va creste cu 17 la suta in urma majorarii salariului minim in domeniu

Pretul metrului patrat construibil va creste cu circa 17 la suta, in urma majorarii salariului minim brut in constructii cu circa 23 la suta, de la 390 la 450 de lei, a anuntat luni, in cadrul unei conferinte de presa, presedintele interimar al Asociatiei Romane a Antreprenorilor de Constructii, (ARACO), Laurentiu Plosceanu.

'Noi am recomandat la nivel de patronat o crestere cu circa 16 - 17 la suta a pretului metrului patrat construibil ca urmare a cresterii salariului minim pe ramura de la 1 ianuarie de la 390 lei la 450 lei', a declarat presedintele ARACO.

Posibila scumpire a fost anuntata desi costul manoperei este doar 20 la suta din devizul final, potrivit reprezentantilor pietei constructiilor.

Societatile de constructii doresc sa readuca mai multi muncitori autohtoni plecati sa lucreze in Occident, pentru sustinerea importantelor lucrari de infrastructura care vor fi realizate in urmatoarea perioada, astfel incat salariul minim brut in constructii va creste pana la 500 de lei la sfarsitul anului, urmand sa atinga 900 de lei in 2009.

'Speram ca salariul mediu brut sa atinga si in Romania circa 500 de euro in doi ani, ajungand la nivelul Ungariei si Poloniei, astfel incat un muncitor calificat sa poata castiga, la jumatatea anului 2008, circa 750 - 800 de euro', ne-a declarat Laurentiu Plosceanu.

La ora actuala, un muncitor necalificat castiga circa 190 de euro pe luna in Estonia, 259 de euro in Ungaria, Slovacia - 500 de euro, Italia - 1.800 de euro si 2.000 de euro in Germania.

Reprezentantii societatilor de constructii sustin ca, daca nu vor fi adusi inapoi muncitorii romani care lucreaza in Uniunea Europeana, se va apela la muncitori din Ucraina, India, Pakistan si China.

Pentru a sustine cresterea sectorului, piata constructiilor are nevoie de inca 170.000 de muncitori in urmatorii doi ani. Daca in 1990, Romania avea 900.000 de constructori, la ora actuala sunt circa 330.000 de muncitori care lucreaza in acest sector.

'Daca vom continua cu acest dumping pe manopera, este adevarat ca vom reusi sa castigam unele contracte de infrastructura in fata unor firme straine, dar nu vom putea sa ducem lucrarile la capat, pentru ca muncitorii vor continua sa plece', a spus Plosceanu.

La ora actuala, sectorul constructiilor se confrunta cu o foarte mare nevoie de muncitori calificati, in special de masinisti calificati, instalatori de apa si canalizare si specialisti in instalatii electrice.


Constructorii pierd zilnic circa 1,5 milioane euro din cauza infrastructurii de transport precare

Constructorii inregistreaza pierderi zilnice de 1,5 milioane de euro din cauza lipsei unei infrastructuri performante, ceea ce determina costuri suplimentare de combustibil si intarzierea respectarii unor contracte, a declarat luni, presedintele Asociatiei Romane a Antreprenorilor de Constructii (ARACO), Laurentiu Plosceanu, in cadrul unei conferinte de presa.

'Noi am calculat pierderi zilnice de 1,5 milioane euro din cauza unei infrastructuri insuficiente si de circa 500.000 de euro in Bucuresti, provenind din cheltuieli suplimentare cu combustibilii, penalitati prin neonorarea unor contracte sau imposibilitatea de a ajung la timp din cauza aglomeratiei', a spus Plosceanu.

Potrivit calculelor ARACO, un camion de 30 de tone consuma circa 35 - 40 la suta in cazul in care merge in viteza I si II, si 20 - 25 la suta in cazul in care merge cu viteza a IV-a si a V-a.

'Consumul este mult mai mare, si apoi se strica mult mai usor masina. Noi construim Coridorul IV si intre Sibiu si Pitesti, desi UE nu ne cere asta, si pe acolo circula 8.000 de masini pe zi, in timp ce intre Bucuresti si Brasov, traficul este de circa 50.000 de vehicule pe zi', a spus Alexandru Dobre, fost presedinte al ARACO.

Constructorii se plang ca ritmul in care se construiesc autostrazi in Romania este prea redus, in ultimii 10 ani fiind construiti 10 kilometri pe an, fata de 50 de kilometri in Ungaria.

<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://www.rompres.ro/ target=_blank>Rompres</a>)

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 901 ori