Pasajul Baneasa, o lucrare ca in filmele cu prosti

Vineri, 14 Noiembrie 2008, ora 09:43
3735 citiri
Pasajul Baneasa, o lucrare ca in filmele cu prosti

Cei trei kilometri dintre Arcul de Triumf si Podul Baneasa sunt parcursi intr-o zi normala din saptamana in 45 de minute, ruta care in mod normal s-ar face in 5 minute. Traficul este ingreunat de constructia Pasajului Baneasa care a inceput

in mai 2008 si de atunci a fost amanata din luna in luna, scrie Jurnalul National.


Din cauza lucrarilor interminabile accesul spre rute importante,

implicit spre cele doua aeroporturi internationale, este realizat cu

dificultate.


Sapaturile au inceput fara a fi existat un proiect de executie bine gandit, in zona respectiva nici nu se intocmise cadastrul, iar finalizarea lucrarilor depinde de bugetul pe 2009, necunoscut la aceasta data.


Unul dintre motivele pentru care se va intarzia aceasta lucrare cu cel

putin sase luni este realizarea a doua bazine de retentie a apelor

pluviale, ce se spune ca va rezolva problema canalizarii din Capitala

pe timp de ploaie, potrivit Primariei Capitalei.


"Din cauza lucrarilor neprevazute, aparute pe parcurs, se va intarzia,

insa nu stim cu cat, deoarece nu depinde de noi. Daca, Doamne fereste!,

ne apucam sa sapam si gasim trei caramizi una peste alta, sunt obligat sa chem arheologii. Birocratia din Romania intarzie majoritatea lucrarilor", a explicat Marin Ionescu, director de investitii al CNADNR.


Lucrarile de constructie la pasajul inferior Baneasa au inceput in luna

mai 2008, termenul de finalizare fiind mai 2009. Obiectivul de

investitii este situat intre Km 7+226 (dupa intersectia DN 1 cu Strada

Dobrogeanu Gherea) si Km 8+485 (zona Aeroport Baneasa).


Pasajul subteran va avea patru benzi (cate doua benzi de sens), iar

lateral cate doua bretele cu cate doua benzi de circulatie pe sens la

nivelul solului. Lucrarea este realizata de firma portugheza Lena, contractul fiind incheiat pe un an, respectiv mai 2008-mai 2009.


Pasajul inferior de la Baneasa va costa cu peste 50% mai mult decat era

prevazut din cauza unor lucrari neprevazute in proiectul initial.

Astfel, la cele 9,4 milioane de euro s-au mai adaugat 1,3 milioane de

euro pentru relocarea a 100 de kilometri de instalatii si cabluri, precum si a stalpilor de iluminat public, lucrari neprevazute in proiect.


Pe DN 1 trec mai mult de 16.000 de vehicule fizice in 24 de ore, conform ultimului recensamant de circulatie realizat in anul 2005.