Cei trei kilometri dintre Arcul de Triumf si Podul Baneasa sunt parcursi intr-o zi normala din saptamana in 45 de minute, ruta care in mod normal s-ar face in 5 minute. Traficul este ingreunat de constructia Pasajului Baneasa care a inceput
in mai 2008 si de atunci a fost amanata din luna in luna, scrie Jurnalul National.
Din cauza lucrarilor interminabile accesul spre rute importante,
implicit spre cele doua aeroporturi internationale, este realizat cu
dificultate.
Sapaturile au inceput fara a fi existat un proiect de executie bine gandit, in zona respectiva nici nu se intocmise cadastrul, iar finalizarea lucrarilor depinde de bugetul pe 2009, necunoscut la aceasta data.
Unul dintre motivele pentru care se va intarzia aceasta lucrare cu cel
putin sase luni este realizarea a doua bazine de retentie a apelor
pluviale, ce se spune ca va rezolva problema canalizarii din Capitala
pe timp de ploaie, potrivit Primariei Capitalei.
"Din cauza lucrarilor neprevazute, aparute pe parcurs, se va intarzia,
insa nu stim cu cat, deoarece nu depinde de noi. Daca, Doamne fereste!,
ne apucam sa sapam si gasim trei caramizi una peste alta, sunt obligat sa chem arheologii. Birocratia din Romania intarzie majoritatea lucrarilor", a explicat Marin Ionescu, director de investitii al CNADNR.
Lucrarile de constructie la pasajul inferior Baneasa au inceput in luna
mai 2008, termenul de finalizare fiind mai 2009. Obiectivul de
investitii este situat intre Km 7+226 (dupa intersectia DN 1 cu Strada
Dobrogeanu Gherea) si Km 8+485 (zona Aeroport Baneasa).
Pasajul subteran va avea patru benzi (cate doua benzi de sens), iar
lateral cate doua bretele cu cate doua benzi de circulatie pe sens la
nivelul solului. Lucrarea este realizata de firma portugheza Lena, contractul fiind incheiat pe un an, respectiv mai 2008-mai 2009.
Pasajul inferior de la Baneasa va costa cu peste 50% mai mult decat era
prevazut din cauza unor lucrari neprevazute in proiectul initial.
Astfel, la cele 9,4 milioane de euro s-au mai adaugat 1,3 milioane de
euro pentru relocarea a 100 de kilometri de instalatii si cabluri, precum si a stalpilor de iluminat public, lucrari neprevazute in proiect.
Pe DN 1 trec mai mult de 16.000 de vehicule fizice in 24 de ore, conform ultimului recensamant de circulatie realizat in anul 2005.