Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Doar Capitala si Targu Jiu au inaugurat centre comerciale in 2014

Doar Capitala si Targu Jiu au inaugurat centre comerciale in 2014


Dintre centrele comerciale aflate in constructie, doar doua vor fi inaugurate in 2014, respectiv Vulcan Value Centre Bucuresti si Targu Jiu Shopping City, ale NEPI, insumand 52.000 metri patrati, cele mai multe proiecte cu o suprafata de circa 4 ori mai mare fiind programate pentru 2015, arata CBRE.

"Constructia a demarat si la proiecte de maxima importanta precum: Parklake si Mega Mall, amandoua situate in zona de Est a Bucurestiului, Ghencea Shopping Centre (dezvoltat de Immochan), tot in Bucuresti, prima faza a Coresi Shopping City in Brasov si Timisoara Shopping City. Dezvoltarea ar putea incepe si la alte proiecte noi, precum Victoria City, precum si expansiuni sau renovari ale unor scheme existente (precum proiectele Carrefour). La finalizare, in 2016, toate aceste proiecte vor creste stocul de spatiu comercial modern la 3,15 milioane metri patrati", se arata intr-un raport al companiei de consultanta imobiliara CBRE.

Astfel, din stocul nou de spatiu de retail ce urmeaza sa fie livrat in perioada 2014 - 2016, de peste 350.000 metri patrati, cele doua proiecte care urmeaza sa fie inaugurate in acest an insumeaza 52.000 metri patrati, iar alti 194.000 metri patrati vor fi livrati anul viitor.

Aceste deschideri vor duce la cresterea densitatii comerciale de la un nivel actual de 139 metri patrati la 158 metri patrati pentru 1.000 de locuitori, potrivit CBRE.

"Una din tendintele din urmatorii ani este legata de renovarea centrelor comerciale existente. In acest moment, in jur de 37% din stocul modern comercial este operational de mai mult de 6 ani, astfel centrele au nevoie de o repozitionare, fie printr-o renovare partiala sau totala, fie prin extinderi. Doar 15% din stocul modern a suferit astfel de modificari si doar 5% din stoc a trecut printr-o renovare completa", a declarat Luiza Moraru, Head of Retail si Asset Services CBRE Romania.

In Bucuresti, Anchor Grup a anuntat planuri de modernizare importante pentru ambele sale centre: Plaza Romania si Bucuresti Mall, iar cele mai recente lucrari de renovare au fost finalizate la Iris Titan Bucuresti.

CBRE noteaza ca in ultimul an unul dintre segmentele comerciale cu o activitate intensa a fost sectorul bricolaj (DIY) si estimeaza ca pana in 2015 aceasta piata se va transforma dintr-una foarte fragmentata, cu peste 10 jucatori, intr-o piata mai concentrata, cu 4-5 jucatori importanti.

"In acest domeniu s-au inregistrat miscari semnificative inca din 2013, moment in care Kingfisher a cumparat operatiunile Bricostore din Romania. A urmat achizitia Praktiker. La inceputul anului Obi a anuntat inchiderea operatiunilor din Romania pana in septembrie 2014, in timp ce bauMax a vandut reteaua locala catre Leroy Merlin. Jucatorul local Dedeman domina acest segment inca din 2010 si are cea mai extinsa retea de magazine, cu 37 de unitati operationale si vor ajunge la 40 pana la sfarsitul anului. Aceste schimbari au intervenit pe fondul scaderii numarului de constructii rezidentiale si a puterii de cumparare", se mai arata in raport.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Mediafax
Articol citit de 1939 ori