Cum a lungit Boagiu canalul Dunare-Bucuresti cu 30 km si l-a scumpit de 4 ori

Luni, 20 Iunie 2011, ora 12:57
1715 citiri
Cum a lungit Boagiu canalul Dunare-Bucuresti cu 30 km si l-a scumpit de 4 ori

Transformarea Bucurestiului in port la Dunare surescita interes pentru autoritati doar atunci cand se apropie momentele electorale importante, in special pentru cei cu ambitii la Primaria Capitalei.

In mare, cifrele vehiculate sunt cam aceleasi: 20 de milioane de tone de marfa transportate in fiecare an, irigatii pentru partea centrala a Baraganului, reducerea pericolului de inundatii pentru 30.000 de hectare de teren agricol, 11 localitati si peste 6.500 de gospodarii, 75 GWh/an generati de cele sase ecluze etc.

Singurele cifre care sunt mereu altele, din ce in ce mai mari, sunt cele legate de costuri. Daca in 2008, cand proiectul a fost readus in atentia opiniei publice de Ludovic Orban, fostul ministru al Transporturilor si candidat la acea vreme la primaria generala din partea PNL, costurile erau estimate la 450 de milioane de euro, la sfarsitul anului trecut suma vehiculata era aproape dubla, de 800 de milioane de euro.

Recent, intr-un interviu acordat Ziare.com, necesarul de investitie pentru a face navigabil canalul Bucuresti-Dunare a fost estimat de actualul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, la 2,5 miliarde de euro.

Asta poate si pentru ca, din datele detinute la ora actuala de oficialii din Ministerul Transporturilor, canalul este mai lung cu peste 30 de kilometri.

Desi proiectul initial prevede o lungime a canalului de 73 km (o latime de 80 m, adancimea minima a apei de 4,5 m, diferenta de nivel de 53 m - 10 m deasupra nivelului marii la Oltenita si 63 m la Bucuresti), Anca Boagiu sustine ca este nevoie de lucrari de infrastructura navigabila de 104 km.

Vezi mai multe pe Ziare.com.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#anca boagiu, #boagiu, #canal dunare bucuresti, #costuri cana dunare bucuresti , #Stiri Imobiliare