Cel mai mare viaduct de pe tronsonul 2B al Autostrazii Transilvania este gata

Marti, 04 August 2009, ora 11:35
1736 citiri
Cel mai mare viaduct de pe tronsonul 2B al Autostrazii Transilvania este gata

Compania americana Bechtel anunta ca a finalizat cel mai mare viaduct aflat pe tronsonul 2B Campia Turzii - Gilau al Autostrazii Transilvania si a carui constructie a inceput in 2007, avand o lungime de aproape un kilometru si o inaltime de 23 de metri si fiind situat peste raul Aries.

Potrivit unui comunicat transmis, marti, de Bechtel, lucrarile la constructia viaductului, a carui inaltime echivaleaza cu cea a unui bloc de opt etaje, au inceput in iunie 2007, dar au continuat cu intermitente pe parcursul anului trecut, din cauza lipsei de finantare, transmite corespondentul Mediafax.

"Pentru constructia viaductului au fost necesare 192 de grinzi de tip U, cu o greutate de 160 tone fiecare, lucrarile fiind finalizate prin turnarea placii de suprabetonare, astfel incat viaductul va putea asigura, din acest moment, continuitatea transportului greu pe aliniamentul autostrazii", se arata in documentul citat.

Directorul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgarcitu, a subliniat ca "finalizarea acestui viaduct este un punct de referinta pentru intregul proiect, intrucat ilustreaza nu doar complexitatea lucrarilor, dar si mobilizarea extraordinara pentru atingerea obiectivului stabilit impreuna cu beneficiarul pentru acest an".

Conform sursei citate, in prezent pe tronsonul 2B a Autostrazii, Campia Turzii - Gilau, se desfasoara mai multe lucrari, printre care cele de hidroizolatie si asfaltare la alte zece structuri - poduri, pasarele, pasaje, viaducte, instalarea grinzilor de tip T la pasajul peste autostrada din apropierea nodului rutier de la Turda, activitati de terasamente la nodul rutier de la Gilau.

"In zona nodului rutier Gilau s-a aflat o fosta groapa de balastiera, plina cu apa, care a trebuit sa fie desecata si umpluta cu balast si piatra.

In prezent se lucreaza la patru podete tubulare si casetate pentru evacuarea apelor pluviale si la benzile A si C de urcare pe autostrada. La nodul rutier de la Gilau vor fi cinci benzi de urcare si coborare de pe autostrada", se precizeaza in comunicat.

Reprezentantii Bechtel au mentionat ca, in paralel, pe sectiunea 3C a autostrazii, intre Suplacu de Barcau si Bors, contractorul este "in plin proces de mobilizare a fortelor de munca", fiind reluate lucrarile de constructie in patru locuri, iar pe acest tronson vor fi construite 43 de structuri - poduri, pasarele, pasaje, viaducte, incluzand si viaductul de la Suplacu de Barcau, cel mai mare viaduct al intregului proiect. Viaductul va avea o lungime de 1,8 kilometri si va fi cea mai importanta structura de pe aliniamentul Autostrazii Transilvania.

Proiectul de constructie a autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Potrivit unui protocol incheiat in februarie 2009 intre Ministerul Transporturilor si Bechtel, compania americana s-a angajat sa finalizeze in acest an 42 de kilometri din tronsonul Campia Turzii - Gilau si viaductul de pe tronsonul Suplacu de Barcau - Bors.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#viaduct, #tronson, #autostrada, #transilvania, #bechtel , #Stiri Imobiliare