"Probabil ca Iosefini ar putea sa faca autostrazi fara bani. Eu nu pot", a declarat pentru Gandul ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, intrebat de ce nu s-au facut, nici acum, la peste doua decenii de la inceperea constructiei Autostrazii Soarelui, cei 50 km care o mai despart de litoral.
Daca totul merge bine, abia in primavara lui 2011 se va intampla acest lucru. Pana atunci, autostrada se termina brusc, la Cernavoda, intr-un mal de pamant.Sectorul dintre Cernavoda si Medgidia, in lungime de 19 km, insa cel mai dificil din cauza reliefului, va fi construit de compania franceza Colas, contra sumei de 180 milioane de euro, si va cuprinde 12 poduri si doua pasaje.
De la Medgidia si pana la Constanta (31 km) va lucra consortiul Astaldi - Max Boegl, care va incasa 168 milioane de euro si va construi patru poduri si sase pasaje rutiere.
Chiar daca acesti constructori se vor incadra in termene, autostrada risca se se infunde undeva in apropierea Constantei, daca ministrul Radu Berceanu nu va reusi sa-i convinga pe spaniolii de la FCC Construccion, cei care, impreuna cu Astaldi, au castigat licitatia pentru constructia centurii ocolitoare a orasului, sa reduca termenul de executie stabilit prin contract.
Valoarea contractului este de 141,8 milioane de euro, iar termenul de executie de 36 de luni, mai mare decat in cazul celorlalte doua sectoare.