Bechtel transfera utilaje din Romania catre alte tari

Miercuri, 01 Iunie 2011, ora 16:57
1774 citiri
Bechtel transfera utilaje din Romania catre alte tari

Reprezentantii companiei Bechtel au declarat miercuri ca vor fi transferate cateva utilaje de pe santierul Autostrazii Transilvania catre lucrari din alte tari, dar in Romania vor ramane utilajele necesare pentru reluarea activitatii pe tronsonul 3C Suplacu de Barcau - Bors, informeaza NewsIn.

"Cateva utilaje vor fi transferate catre alte proiecte, dar in Romania vor ramane utilajele necesare pentru a incepe activitatea daca va fi cazul si cand va fi cazul pentru reluarea lucrarilor pe tronsonul 3C al Autostrazii Transilvania.

Va ramane in Romania un numar semnificativ de utilaje grele. Avem in prezent 220 de muncitori care stau", a declarat, pentru NewsIn, purtatorul de cuvant al companiei Bechtel, Bogdan Sgarcitu.

Totodata, reprezentanti ai companiei americane au precizat:

"In aprilie anul acesta am decis sa facem o concediere colectiva, respectiv 700 de oameni, deoarece in acel moment nu aveam o perspectiva a platii datoriei pentru lucrarile din 2010 si nici daca vom primi de la CNADNR plata facturilor din 2011".

"Nu am primit banii pe facturile emise pentru lucrarile efectuate si nici nu avem o perspectiva a viitorului.

Asteptam sa vedem daca CNADNR ne va spune sa lucram si pe alte sectoare de pe autostrada Transilvania", mai spun reprezentantii Bechtel.

Intrebat cum se explica cresterea pretului de la 5,4 milioane de euro pe kilometru construit de autostrada, la inceputul contractului, la 16 milioane euro pe kilometru, in prezent, Sgarcitu a declarat:

"Nicaieri in contract nu avem un pret fix, sunt preturi unitare pe diverse categorii de unitati" .

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a inregistrat la 1 mai, catre compania americana Bechtel, pentru proiectul Autostrada Brasov - Cluj - Bors, datorii de peste 111 milioane euro, din care peste 21 milioane euro reprezinta TVA, declarau recent reprezentantii CNADNR.

"Pentru proiectul Autostrada Brasov - Cluj - Bors, in anul 2010, bugetul aprobat initial a fost de 977 milioane lei, iar datoriile inregistrate in luna ianuarie 2010 se ridicau la 903 milioane lei, din care 867 milioane lei numai la constructor.

Totodata, in anul 2010 lucrarile s-au concentrat pe sectiunea Campia Turzii - Gilau, pentru punerea in functiune a tronsonului Campia Turzii - Turda, valoarea acestora fiind de circa 99 milioane euro.

Pentru plata datoriilor au fost aprobate in luna decembrie 2010 doua Hotarari de Guvern prin care au fost alocati din fondul de rezerva la dispozitia guvernului 16 milioane euro", potrivit CNADNR.

Compania de Drumuri a precizat ca pentru Sectiunea 2B Campia Turzii - Gilau, pusa in functiune, costul pe kilometru se ridica la circa 16 milioane euro / km, fata de circa 5,4 milioane euro/km la contractare.

"Pana in prezent, desi a fost atacata doar 26% din lucrare, din care in operare 12,5%, cheltuielile se ridica la 5,2 miliarde lei (Bugetul alocat Autostrazii Transilvania in perioada 2004 - 2011).

Sunt demarate negocieri cu antreprenorul pentru stabilirea unui program de lucrari in perioada 2011 - 2012 si reducerea costurilor de constructie", conform specialistilor CNADNR.

Studiul de Fezabilitate si indicatorii tehnico - economici ai Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea (Bors) au fost aprobati in luna iunie 2003, necesitatea si oportunitatea investitiei fiind fundamentate pe baza prevederilor Legii nr. 203/2003, privind realizarea, dezvoltarea si modernizarea retelei de transport de interes national si european.

Contractul de Construire a Autostrazii Brasov - Cluj - Bors (415 km) a fost incheiat in decembrie 2003 cu firma Bechtel Int. Inc. Lucrarile au inceput in luna iunie 2004 pe sectiunile 2B Campia Turzii - Gilau si 3C Suplacu de Barcau - Bors.

Termenul de finalizare al autostrazii este decembrie 2013. Constructiv, obiectivul este impartit in opt sectiuni.

Astfel, la sectiunea 1A Brasov (Cristian) - Fagaras, in lungime de 48,410 km, proiectarea este nefinalizata.

Pentru sectiunea 1B Fagaras - Sighisoara, in lungime de 52 km, proiectarea este necontractata, iar la sectiunea 1C Sighisoara - Targu Mures (Ogra), care are 58 km, proiectarea este nefinalizata.

La fel, pentru sectiunea 2A Targu Mures (Ogra) - Campia Turzii, de 37,191 km, proiectarea este nefinalizata.

Totodata, reprezentantii CNADNR mentioneaza ca sectiunea 2B Campia Turzii - Cluj Vest (Gilau), in lungime de 52,5 km, este in operare, pentru sectiunea 3A Cluj Vest (Gilau) - Mihaiesti, de 25 km, proiectarea este finalizata, in timp ce la sectiunea 3B Mihaesti - Suplacu de Barcau, de 75,5 km, proiectarea este nefinalizata, iar sectiunea 3C Suplacu de Barcau-Bors, in suprafata de 64,5 km, este in executie. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#autostrada, #autostrada transilvania, #bechtel , #Stiri Imobiliare