Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Autostrada care va traversa Bucurestiul, aprobata de Comisia de Urbanism

Autostrada care va traversa Bucurestiul, aprobata de Comisia de Urbanism

Comisia Tehnica de Urbanism a vizat constructia celui de-al doilea tronson al Diametralei Nord-Sud, autostrada care va lega Piata Victoriei de Piata Progresu. Tronsonul va porni de la Podul Hasdeu, va trece printr-un tunel lung de 850 de metri si va ajunge la Piata Progresul, relateaza Mediafax.

Arhitectul Sorin Gabrea, membru in cadrul Comisiei de Urbanism, a explicat pentru Gandul ca "tunelul va fi construit la o adancime de 25 de metri in raport cu cota pietii din spatele Parlamentului.

Este nevoie de o adancime atat de mare pentru a putea ocoli constructiile subterane existente in zona Parlamentului.


Solul este unul foarte prost, constructia urmand a fi realizata in panza freatica cu debit mare.


Lungimea tunelului va fi de aproximativ 850 de metri fiind la limita rentabilitatii.


Un utilaj folosit pentru constructia tunelului are o lungime de 400 de metri, adica nici nu intra bine ca trebuie sa iasa. Primaria Capitalei va hotari cat de rentabil este un tunel de 850 de metri".


In tunel se va intra din dreptul Institutului Cantacuzino, pasajul subteran urmand sa treaca pe sub curtea Palatului Parlamentului printre Catedrala Mantuirii Neamului si Parlament, si va iesi pe Bulevardul Uranus.


In subteran se va circula pe doua benzi pe sens iar la suprafata pe cate trei benzi pe sens.


Intre Hasdeu, Izvor si Natiunile Unite urmeaza sa fie amenajat un sens giratoriu, iar Bulevardul Izvor urmeaza sa fie largit.


Arhitectul Sorin Gabrea a mai precizat ca denumirea corecta pentru constructia lui Oprescu ar fi "artera urbana tangenta la nucleul central istoric constituit".


Potrivit acestuia, pentru constructia celui de al doilea tronson al Diametralei Nord-Sud si-au dat acordul SRI, Palatul Parlamentului, Patriarhia, Serviciile Speciale si Ministerul Culturii.


Lucrarile de constructii vor putea incepe dupa ce se vor mai obtine si restul de avize iar Consiliul General al Municipiului Bucuresti va aproba Planul Urbanistic Zonal (PUZ).


Conform studiului de fezabilitate, lucrarile de constructie vor costa 153 de milioane de euro.


Traseul viitoarei autostrazi incepe din Piata Victoriei, trece pe strazile Buzesti, Berzei, Mircea Vulcanescu, Calea Plevnei, Vasile Parvan pana la Podul Hasdeu, unde intra in subteran si iese in apropiere de Piata Cosbuc, bulevardul Tudor Vladimirescu, Rahova si ajunge la Piata Progresu.


Intreaga constructie va avea o lungime de 12, 5 kilometri, va avea doua benzi de circulatie pe sens, linie dubla de tramvai, piste pentru biciclisti, trotuare largi de trei metri, spatii verzi de un metru si va fi strabatuta de soferi in doar 20 de minute. 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1839 ori