Cum sa castigi clienti loiali start-up-ului tau

Joi, 28 Ianuarie 2010, ora 14:35
3354 citiri
Cum sa castigi clienti loiali start-up-ului tau

Ai o idee de business extraordinara, dar nu stii de unde sa incepi sau de unde sa faci rost de clienti? Acest articol iti ofera instructiuni pas cu pas despre cum sa iti dezvolti un plan pentru afacerea ta, cum sa iti "cizelezi" produsul, sa construiesti valoarea si sa generezi loialitatea clientilor. 

Trasforma ideea in produs sau serviciu

Daca esti nou in domeniu si nu stii de unde sa pornesti si nu ai idee cum sa obtii clienti, cel mai bun inceput este sa lansezi pe piata ideea ta.

In fond, la ce foloseste o idee daca nu este vanduta? In continuare, vei gasi fiecare etapa necesara dezvoltarii afacerii tale.

Porneste cu un plan de business corect

Ar putea suna banal, insa multi incearca sa isi puna pe piata afacerea fara a avea o strategie bine pusa la punct.

Trebuie sa ai un plan pentru ceea ce vrei sa realizezi. Acesta trebuie sa fie obiectivul tau si, in consecinta, este necesar sa dezvolti o strategie pentru a-l indeplini.

Pentru inceput, vei analiza provocarile si limitele impuse de mediul in care iti vei dezvolta business-ul.

Spre exemplu, presupunem ca vrei sa vinzi 1000 de obiecte, iar planul tau era sa le produci acasa.

Acum este momentul sa analizezi strategia, provocarile si limitarile intalnite.

Prima intrebare care ar fi daca ai sau nu capacitatea de a face acele 1000 de produse acasa. Unde le vei depozita? Cum le vei distribui clientilor?

Dupa ce gasesti raspunsurile acestor intrebari, inevitabil, vei ajunge la concluzia ca ai nevoie de un spatiu pentru confectionarea si vanzarea obiectelor tale.

Asta te va determina sa incluzi si costurile de inchiriere in planul tau de afaceri.

Concentreaza-te pe produs/serviciu

Cand pornesti o afacere, este necesara polarizarea atentiei asupra produsului sau serviciului pe care planuiesti sa il vinzi.

Calitatea si valoarea sunt extrem de importante, pentru ca produsul trebuie sa fie suficient de bun, incat sa se vanda singur.

Exista oameni care se concentreaza asupra modalitatilor de recuperare a banilor investiti in afacere sau se bazeaza pe agenti bine pregatiti care sa le vanda produsul.

Aceasta abordare este total gresita: o noua afacere necesita focalizare asupra modului in care produsul rezolva o problema.

Daca acesta nu solutioneaza o problema legitima, iar valoarea sa nu este usor identificabila, atunci este evident ca afacerea nu va avea success.

Beneficiile, mai importante decat caracteristicile

Beneficiile pe care produsul tau le aduce clientului vor fi principala ta preocupare.

Faptul ca produsul tau este disponibil in cinci culori diferite este doar o caracteristica.

Asigura-te ca produsul tau aduce foarte multe beneficii si apoi poti adauga si cateva caracteristici.

Unii incearca sa isi convinga clientii de echivalenta intre caracteristica si beneficiu, insa un beneficiu se adreseaza mai ales emotiilor iar durata efectului este considerabil mai mare decat in cazul caracteristicilor.

Determina-ti clientii sa se intoarca

Acum ca ti-ai definit strategia si te-ai asigurat ca produsul tau ofera multe beneficii, nu mai ramane decat sa cunosti foarte bine diefinitia marketing-ului care spune ca trebuie sa construiesti si sa mentii o relatie profitabila cu clientul.

Putem lua ca exemplu industria de IT, mai exact compania Apple si modul in care acestia reusesc sa determine clientii sa cumpere gadget-urile Apple, in continuare.

Ei pun pe piata un produs, insa chiar in momentul in care noi il cumparam, ei deja pregatesc unul si mai performant.

Cei de la Apple aplica aceasta tactica de succes la nesfarsit, deoarece fiecare produs lansat are caracteristici mai bune si mai multe beneficii decat cel precedent.

Odata ce ai creat un produs nu te poti opri acolo, trebuie sa cauti mereu sa reinventezi respectivul produs, adaugandu-i plusvaloare.

Facand asta, vei genera fidelitate pentru produs si vei incepe sa-ti creezi propriul brand.

Atata timp cat fiecare produs lansat va depasi asteptarile, in mod sigur business-ul tau va ramane pe piata pentru mult timp. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#business, #clienti, #produs, #startup , #Inchirieri