Concurenta si pierderea vechilor clienti micsoreaza veniturile in RomTelecom

Miercuri, 30 August 2006, ora 14:38
1171 citiri

RomTelecom a inregistrat venituri de 217,2 milioane de euro in al doilea trimestru al anului 2006, cu 9,2% mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit rezultatelor financiare anuntate miercuri de grupul elen OTE.Scaderea veniturilor cu 9,2% de la 239,2 milioane de euro inregistrati in al doilea trimestru al anului 2005 este cauzata de scaderea numarului liniilor de abonati.

Concurenta operatorilor din telefonia mobila, dar si a operatorilor alternativi de linii fixe a afectat numarul de linii ale RomTelecom, care au scazut cu 9,9% fata de iunie 2005, si volumul traficului de voce, care a scazut cu 14%.

Veniturile din interconectare au cazut cu 16,2%, in ciuda unei cresteri cu 16% a traficului. Acest fapt este rezultatul cresterii concurentei cu operatorii alternativi ce utilizeaza reteaua RomTelecom, care au beneficiat de reducerea cu aproape un sfert a tarifelor de interconectare, impuse de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii.

Veniturile din servicii de transfer de date, care reprezinta un segment mic, dar cu o crestere foarte rapida, s-a triplat in al doilea trimestru al anului curent fata de aceeasi perioada in 2005, urmand obiectivul companiei de a creste veniturile din servicii altele decat voce. Totodata, veniturile obtinute din inchirieri de linii au crescut cu 19%.

Cheltuielile operationale, excluzand deprecierea si amortizarea, au crescut cu 8,7%, atingand 145,5 milioane de euro. Aceasta crestere reflecta cheltuieli de salarizare mai mari, la care s-au adaugat circa 8 milioane de euro pentru pensionare voluntara, cresterea costurilor de publicitate si provizioane mai mari.

Compania a raportat o pierdere neta de 4,1 milioane de euro in al doilea trimestru, in comparatie cu un profit net de 46,8 milioane de euro in aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta situatie se datoreaza in primul rand scaderii veniturilor si cresterii cheltuielilor operationale, precum si o pierdere datorata fluctuatiilor ratei de schimb valutar de 1,6 milioane de euro in al doilea trimestru, fata de un castig de 5,1 milioane de euro in aceeasi perioada a anului trecut.

Bloombiz

si

Agentia NewsIn