Magazinele lui Patriciu: cat de mare vrea sa creasca Mic.ro

Marti, 05 Octombrie 2010, ora 13:41
2793 citiri
Magazinele lui Patriciu: cat de mare vrea sa creasca Mic.ro

Omul de afaceri Dinu Patriciu lanseaza primele magazine mobile Mic.ro si vizeaza ca numarul acestora sa ajunga la 2.000 la sfarsitul anului viitor, data la care si numarul magazinelor de cartier sub acelasi brand va atinge 1.000 de unitati, relateaza Mediafax.

In prezent exista 115 magazine de cartier fixe Mic.ro, iar vineri, 8 octombrie, numarul acestora va ajunge la 120.

In octombrie vor fi deschise 32 de unitati, iar in noiembrie si decembrie cate 60.

"O alta directie de dezvoltare a retelei vor fi magazinele mobile, construite pe o platforma de 3,5 tone si dezvoltate cu partenerii nostri de la Casa Auto si Auto Italia", a declarat marti, intr-o conferinta de presa, omul de afaceri Dinu Patriciu.

Sasiul si carosarea magazinelor mobile vor fi in responsabilitatea integratorului, respectiv Casa Auto si Auto Italia, care asigura mentenanta, iar magazinele sunt proprietatea Mic.ro.

In octombrie vor fi deschise 80 de magazine mobile, 30 in noiembrie, 50 in decembrie, iar de anul viitor vor fi inaugurate circa 120 pe luna.

El a adaugat ca investitia totala in intreaga retea de magazine fixe si mobile va fi de peste 200 milioane de euro, din care pana acum s-au investit circa 30 milioane de euro.

Omul de afaceri estimeaza ca la sfarsitul anului viitor cifra de afaceri totala a intregului lant va depasi 1,5 miliarde de euro, dupa ce in 2010 magazinele vor avea vanzari totale de aproximativ 150 milioane de euro.

"Avem in plan sa ne extindem in toata tara. Ne extindem si in mediul rural, unde deja am inceput prin deschiderea unor magazine la Corbeanca, Snagov si Balotesti.

Noi incercam sa dezvoltam niste bacanii, cu baieti de pravalie, cu fete de pravalie si cu ucenici care duc marfa acasa la client", a mai spus Patriciu.

El a adaugat ca bacanul va fi un "nea Fane" sau un "nea Costica", care va fi ales din comunitatea in care este amplasat magazinul si va fi scolit.

Potrivit omului de afaceri, planul de dezvoltare al Mic.ro prevede asezarea magazinelor din 800 in 800 de metri, in tot "tesutul urban".

In prezent, in magazine se testeaza diverse programe, printre care si abonamente.

Astfel, clientii pot achizitiona marfa prin intermediul unui card pentru care se plateste o taxa de 4 lei pe luna.

Limita pe card este de 300 de lei. "Pentru carduri nu cerem niciun fel de acte ca nu suntem birocrati.

Avem deja cateva sute de abonamente in cele zece magazine. Solicitarea de card se face la fiecare magazin in parte, iar cardul este valabil doar in magazinul respectiv", a mai spus Patriciu.

Totodata, va fi dezvoltat un serviciu de livrare la domiciliu si un sistem de asociere.

"Asociatii ideali sunt tanara familie de intelectuali, cu varste intre 23 si 30 de ani, care vor sa inceapa cu noi o afacere.

Pentru a fi asociat, trebuie sa te inscri la un curs pentru care platesti intre 200 si 400 de euro, iar apoi trebuie sa depui o garantie de 700 de euro.

Dupa scoala, primesti un magazin complet mobilat si inzestrat cu marfa, ai o suma minima fixa si o cota parte din vanzari", a spus Patriciu.

El a adaugat ca lunar castigul unui asociat este de minim 2.500 de euro, din care este obligat sa plateasca trei angajati.

Asociatul devine managerul acelui magazin, isi face singur comenzile, dar decizia asupra pretului apartine Mic.ro.

Chiria si fondul de marfa vor fi suportate de catre Mic.ro, iar asociatul suporta doar salariile angajatilor din magazin si eventualele pierderi.

Un angajat sef de magazin castiga 1.500 de lei net pe luna, plus 300 de lei daca isi indeplineste obiectivele.

Potrivit lui Patriciu, magazinele deschise pana acum au circa 300-350 de clienti pe zi, iar numarul acestora va creste la 500 cand ele vor ajunge la maturitate.

Bonul mediu este de 10 lei pentru o cumparatura. 

#magazine, #micro, #dinu patriciu , #Chirie