Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Teama de blocaj duce la un r?zboi al promo?iilor la case-Business Standard

Teama de blocaj duce la un r?zboi al promo?iilor la case-Business Standard
Teama de blocaj duce la un r?zboi al promo?iilor la case-Business Standard
Sc?derea vanz?rilor de apartamente noi, din prima jum?tate a acestui an, i-a obligat pe dezvoltatorii imobiliari care se adreseaz? clasei medii s? ofere discounturi sau obiecte promo?ionale, ce reprezint? o reducere de 5-10% din pre?, se arat? in edi?ia de luni a cotidianului Business Standard.

Vanz?rile de apartamente noi au sc?zut cu circa 50% in primele ?ase luni, fa?? de media lunar? din prima jum?tate a anului trecut. Lunile aprilie ?i mai au fost critice, din cauza zvonurilor ap?rute in prima parte a anului, in principal in februarie-martie, cu privire la criza pie?ei imobiliare.

Potrivit Ilinc?i P?un, directorul diviziei reziden?iale a companiei de consultan?? imobiliar? Colliers International, dac?, pan? acum, un dezvoltator vindea cate 20 de apartamente pe lun? ?i intr-un an vindea tot proiectul, acum, in acest ritm, vor incheia vanz?rile in trei ani.

"Circa 80% dintre dezvoltatori ofera discounturi de 5.000-10.000 de euro. Ofertele promo?ionale vin pentru a stimula vanz?rile ?i pentru ca dezvoltatorul s?-?i indeplineasc? planul pentru care a semnat contractul de finan?are. De regul?, in momentul in care dezvoltatorii ob?in o finan?are de la banc?, aceasta ii impune vanzarea unui num?r de apartamente intr-o anumit? perioad?, pentru a putea primi restul creditului", a declarat pentru Business Standard Ilinca P?un, directorul diviziei reziden?iale a companiei de
consultan?? imobiliar? Colliers International.

Speciali?tii imobiliari consider? c?, dac? in anii trecu?i vanz?torii de apartamente noi cre?teau pre?ul
locuin?elor inainte de a veni cu discounturi, acum, pre?urile au atins un nivel de stabilitate, astfel incat este riscant s? mai apelezi la astfel de metode.

Ofertele promo?ionale promovate de dezvoltatori difer? in func?ie de tipul de apartament ?i de valoarea acestuia ?i, pe lang? discounturile b?ne?ti, se ofer? obiecte precum unitatea de aer condi?ionat din living, buc?t?ria mobilat?, uneori ?i utilat?, un loc de parcare, o box? in subsolul blocului - dar ?i oferte complementare, cum ar fi o ma?in?, o vacan?? sau chiar ?i o biciclet?, se arat? in articolul publicat de Business Standard.

Potrivit Ilinc?i P?un, discounturile merg pan? la suportarea taxelor notariale (care sunt cuprinse intre 1.000 ?i 1.500 de euro) sau a TVA-ului de c?tre dezvoltator.

"Exist?, in principiu, dou? metode mari de atragere a clien?ilor in condi?iile unei pie?e puternic competitive. Una dintre ele este legat? de sc?derea costurilor, prin discount, iar a doua este strategia valorii adaugate, prin oferirea de beneficii suplimentare la achizi?ia apartamentului. Discounturile variaz? intre 3% ?i 6%, in
func?ie de proiect, num?r de unit??i, stadiul de construc?ie, tipul de apartament, dar pot ajunge, in cazuri speciale, ?i la 10%", a subliniat Evelina Necula, directorul departamentului de Marketing al companiei de consultan?? imobiliar? DTZ Echinox. Ea a mai spus ca metoda valorii ad?ugate este favorita dezvoltatorilor, pentru c? beneficiile suplimentare au o component? emo?ional? care o
completeaz? pe cea ra?ional?, legat? de pre?.

Conform Roxanei Hapan, directorul de marketing al companiei de consultan?? imobiliar? Atisreal Romania, dezvoltatorii mai ofera reduceri de pre? ?i bonusuri ?i clien?ilor care au cump?rat deja, dar mai recomand? inc? un cumparator.Teama de blocaj duce la un razboi al promotiilor la case-Business Standard



Scaderea vanzarilor de apartamente noi, din prima jumatate a acestui an, i-a obligat pe dezvoltatorii imobiliari care se adreseaza clasei medii sa ofere discounturi sau obiecte promotionale, ce reprezinta o reducere de 5-10% din pret, se arata in editia de luni a cotidianului Business Standard.



Vanzarile de apartamente noi au scazut cu circa 50% in primele sase luni, fata de media lunara din prima jumatate a anului trecut. Lunile aprilie si mai au fost critice, din cauza zvonurilor aparute in prima parte a anului, in principal in februarie-martie, cu privire la criza pietei imobiliare.



Potrivit Ilincai Paun, directorul diviziei rezidentiale a companiei de consultanta imobiliara Colliers International, daca, pana acum, un dezvoltator vindea cate 20 de apartamente pe luna si intr-un an vindea tot proiectul, acum, in acest ritm, vor incheia vanzarile in trei ani.



"Circa 80% dintre dezvoltatori ofera discounturi de 5.000-10.000 de euro. Ofertele promotionale vin pentru a stimula vanzarile si pentru ca dezvoltatorul sa-si indeplineasca planul pentru care a semnat contractul de finantare. De regula, in momentul in care dezvoltatorii obtin o finantare de la banca, aceasta ii impune vanzarea unui numar de apartamente intr-o anumita perioada, pentru a putea primi restul creditului", a declarat pentru Business Standard Ilinca Paun, directorul diviziei rezidentiale a companiei de

consultanta imobiliara Colliers International.



Specialistii imobiliari considera ca, daca in anii trecuti vanzatorii de apartamente noi cresteau pretul

locuintelor inainte de a veni cu discounturi, acum, preturile au atins un nivel de stabilitate, astfel incat este riscant sa mai apelezi la astfel de metode.



Ofertele promotionale promovate de dezvoltatori difera in functie de tipul de apartament si de valoarea acestuia si, pe langa discounturile banesti, se ofera obiecte precum unitatea de aer conditionat din living, bucataria mobilata, uneori si utilata, un loc de parcare, o boxa in subsolul blocului - dar si oferte complementare, cum ar fi o masina, o vacanta sau chiar si o bicicleta, se arata in articolul publicat de Business Standard.



Potrivit Ilincai Paun, discounturile merg pana la suportarea taxelor notariale (care sunt cuprinse intre 1.000 si 1.500 de euro) sau a TVA-ului de catre dezvoltator.



"Exista, in principiu, doua metode mari de atragere a clientilor in conditiile unei piete puternic competitive. Una dintre ele este legata de scaderea costurilor, prin discount, iar a doua este strategia valorii adaugate, prin oferirea de beneficii suplimentare la achizitia apartamentului. Discounturile variaza intre 3% si 6%, in

functie de proiect, numar de unitati, stadiul de constructie, tipul de apartament, dar pot ajunge, in cazuri speciale, si la 10%", a subliniat Evelina Necula, directorul departamentului de Marketing al companiei de consultanta imobiliara DTZ Echinox. Ea a mai spus ca metoda valorii adaugate este favorita dezvoltatorilor, pentru ca beneficiile suplimentare au o componenta emotionala care o

completeaza pe cea rationala, legata de pret.



Conform Roxanei Hapan, directorul de marketing al companiei de consultanta imobiliara Atisreal Romania, dezvoltatorii mai ofera reduceri de pret si bonusuri si clientilor care au cumparat deja, dar mai recomanda inca un cumparator.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 608 ori