Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cateva francize iesite din comun

Cateva francize iesite din comun

Cind vorbim de franciza, majoritatea oamenilor se gindeste la restaurante fast-food, la ateliere de reparatii sau magazine de imbracaminte. Insa si ideile de afaceri care ne-ar parea ciudate pot fi francizate daca au la baza un concept viabil care sa poata fi replicat si implementat indiferent de locatia geografica.

Acesta este si cazul francizei americane 1800-AUTOPSY (1800-AUTOPSIE), considerata de catre cei mai multi drept franciza cu cel mai neobisnuit obiect de activitate.

Afacerea a fost demarata in 1988 de catre Vidal Herrera care, dupa 28 de ani de munca in cadrul Biroului de Medicina Legala din Los Angeles, California, a suferit un accident care l-a tintuit timp de citeva luni intr-un scaun cu rotile, iar cind si-a revenit, si-a cautat un loc de munca timp de patru ani, insa nu a gasit. Compania infiintata de Herrera ofera servicii de programare si de efectuare a autopsiilor, autopsii private, exhumare, analize de toxicologie, diagnoze post-mortem, prelevare de tesuturi si organe pentru transplanturi, precum si servicii de radiografie si o gama larga de teste. De asemenea, firma detine si o unitate mobila complet echipata, atit cu instrumente chirurgicale, recipiente adecvate de depozitare, dar si echipamente de tele-comunicatii; unitatea mobila efectueaza transportul organelor si al tesuturilor catre spitale sau institute medico-legale, etc.

De obicei, cind exista o cerere pentru un anumit produs sau serviciu, se creeaza o nisa de piata; conform initiatorului acestei companii, cel putin in Statele Unite exista cerere si pentru astfel de servicii. Astfel, multi vor sa stie care a fost cauza reala a decesului persoanei iubite, a rudei sau a prietenului sau daca, in cazul in care respective persoana a decedat in spital, daca nu a fost pus un diagnostic gresit si nu a primit medicatia sau tratamentul adecvat. Conform lui Herrera, daca in anii '70, jumatate din cei decedati in spital erau autopsiati, in timp ce in prezent, doar 2% ajung sa fie examinati de medicul legist.

Desi a intimpinat destule obstacole, datorita neobisnuitului si, cel putin in viziunea unora, macabrului domeniu de activitate, dupa ce a demarat si si-a dezvoltate afacerea, Hererra a ajuns sa raspunda la 600-700 de solicitari pe an, iar cifra sa de afaceri este de ordinul sutelor de mii de dolari, anual. Compania a inregistrat un asemenea succes incit canalul de televiziune Discovery a realizat un reality-show intitulat "Family Anatomy". Initiatorul companiei a mers si mai departe: doreste sa se extinda prin francizare. Francizatul nu trebuie neaparat sa fie medic legist, ci beneficiaza de unitatea mobila pentru a realiza transportul pina la spital, institut medico-legal sau antreprinza de pompe funebre, unde se vor realiza autopsia sau, respectiv, imbalsamarea. Investitia totala pentru achizitionarea si demararea acestei francize se ridica 92.000 USD, care acopera si sesiunea de training, echipamentele si utilizarea unei unitati mobile complet echipata.

De asemenea, prin intermediul web-site-ului, firma comercializeaza diferite obiecte, suveniruri, de la brelocuri in forma de schelet uman, tricouri si genti in forma de sicriu pina la matrite pentru prepararea de jeleu in forma de creier uman, la scara naturala, si pixuri in forma de oase sau artere. Aceeasi companie, insa, colaboreaza cu diferite institutii si organizatii pentru stimularea si realizarea donatiilor de organe, pentru salvarea si ameliorarea a numeroase vieti omenesti.

O alta franciza, cu un domeniu de activitate oarecum apropiat, este Crime Scene Cleaners Inc. Neal Smither, un bancher care a fost "disponibilizat" in urma reducerilor de personal, a creat o companie care sa realizeze curatarea diferitelor spatii si locatii unde au avut loc omucideri, sinucideri, dar si infestari cu rozatoare sau materiale chimice periculoase. Smither, care a avut aceasta idee in timp ce viziona un film in care doua personaje au fost nevoite sa curete o camera in care avusese loc o crima cumplita, a decis sa-si extinda afacerea prin francizare dupa ce a vazut ca are succes, serviciile firmei sale fiind solicitate peste tot in SUA, unul dintre clientii sai constanti fiind un renumit lant hotelier care apeleaza la aceasta companie cam de trei ori pe zi.

Intre alte francize cu obiect de activitate mai neobisnuit se numara si 1-800-GOT-JUNK, o companie din Vancouver, British Columbia, care presteaza servicii de colectare a gunoaielor; Gigi's Hair Gallery, din California, care comercializeaza extensii de par; Bail Bond Franchisors Inc., din Pennsylvania care ofera servicii de plata a cautiunii; Interquest Detection Canines, din Houston, Texas, care pune la dispozitia institutiilor guvernamental, scolilor, precum si altor organizatii, ciini dresati sa prinda si sa tina urma dupa miros.

Bloombiz

Sursa: Corina Driga, franchise consultant, IMO Franchising Group

Pentru mai multe informatii despre acest subiect, vizitati www.fbb.ro
imooffice@gmail.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1811 ori