Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Achim Irimescu (MADR): Promovarea internationala a vinurilor romanesti trebuie sa fie pe segmentul Premium

Achim Irimescu (MADR): Promovarea internationala a vinurilor romanesti trebuie sa fie pe segmentul Premium


Promovarea si intrarea vinurilor romanesti pe pietele internationale de specialitate trebuie sa fie exclusiv pe segmentul de varf, Premium, iar daca producatorii vor accepta preturi in neconcordanta cu calitatea oferita, consumatorii de elita din strainatate ii vor ocoli.

Asta va afecta nu doar propria afacere ci chiar renumele vinului romanesc, a declarat, pentru AGERPRES, secretarul de stat in Ministerul Agriculturii, Achim Irimescu.

"Eu sper sa iesim mai mult pe pietele internationale cu vinurile de foarte buna calitate, in primul rand cu soiuri romanesti, precum Feteasca Neagra sau Feteasca Regala, iar abia apoi sa ne comparam cu francezii la Pinot Noir sau Merlot (...).

Un profesor universitar din Belgia, de agricultura, spunea ca vinurile romanesti au o calitate cu totul deosebita, dar ca pentru promovare ar trebui aratat ca sunt exceptionale insa este vorba despre altfel de vinuri decat cele frantuzesti, italienesti sau spaniole. (...) E foarte important ca producatorii care au vinuri foarte bune sa nu alerge cu orice pret dupa piete si sa-si aleaga strategia de pret adecvata", a spus Achim Irimescu.

In acest context, reprezentantul MADR s-a referit la vinurile bulgaresti care au abordat piete straine cu preturi scazute, sperand sa le cucereasca, dar au esuat din cauza ca au fost percepute de consumatori ca nefiind de calitate.

"Am la indemana doua exemple in care vinurile bulgaresti de calitate au ales sa intre in Belgia si Japonia pe segmentul de jos al preturilor. S-au adresat insa unor consumatori pretentiosi care atunci cand li se ofera o sticla la doar cativa euro considera ca au de-a face cu un vin prost si-l refuza.

De aceea e foarte important cum ne promovam vinurile in strainatate pentru ca nu doar producatorul ar putea avea de pierdut ci si renumele vinurilor romanesti poate sa sufere", a subliniat Achim Irimescu.

In legatura cu piata interna, Irimescu a mentionat faptul ca "practic, o parte din segmentul vinurilor de calitate este 'furat' de catre cei care produc vinuri contrafacute si foarte ieftine, iar Ministerul Agriculturii mai are de lucrat pentru a-i proteja pe producatorii care fac investitii serioase de cei care le fac o concurenta neloiala".

Pe de alta parte, secretarul de stat din Ministerul Agriculturii a apreciat existenta initiativelor private de promovare si a aratat ca Premiile de Excelenta Vinul.ro evidentiaza faptul ca 'daca in trecut erau doar patru sau cinci producatori de vinuri romanesti de foarte buna calitate, acum acest numar a crescut considerabil'.

De altfel, marea medalie de aur acordata, vineri, in cadrul Premiilor de Excelenta Vinul.ro a revenit unui Sauvignon Blanc 'Liliac' de la Lechinta, judetul Mures, care s-a aflat in competitie cu peste 330 de vinuri romanesti si straine.

"Liliac" a fost produs pentru prima data in anul 2011 si a atras atentia expertilor la London International Wine Fair si Vivnium Viena; are drept inspiratie mitul lui Dracula, iar ca logo... un liliac.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1840 ori