Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum a ajuns magiunul de Topoloveni sa fie unicul produs traditional romanesc recunoscut la nivel european

Cum a ajuns magiunul de Topoloveni sa fie unicul produs traditional romanesc recunoscut la nivel european


In varsta de 35 de ani, Diana Stanciulov sau "tanara magiunareasa", cum ii spun prietenii, si-a asumat responsabilitatea promovarii magiunului de Topoloveni. Diana Stanciulov a ales inca de pe bancile facultatii sa se dedice unei afaceri de familie intr-un domeniu cu mare potential pentru Romania, iar studiile din domeniul juridic au ajutat-o foarte mult sa puna la punct toata documentatia necesara obtinerii protectiei europene pentru magiunul de Topoloveni, unicul produs traditional romanesc recunoscut la nivel european.

In doar cativa ani, magiunul de Topoloveni a atins o notoritate fara precedent, a castigat numeroase premii nationale si internationale si a ajuns unul dintre produsele preferate al Casei Regale, dar si pe masa romanilor. Nu a fost usor, iar acest lucru se vede pentru ca nici in momentul de fata, dupa doi ani si jumatate de la dobandirea Indicatiei Geografice Protejate (IGP), nici un alt producator roman nu a mai reusit acest lucru. Intr-un interviu acordat Agepres, a declarat ca "magiunul de Topoloveni a cerut sa fie salvat de familia noastra" chiar daca recunoaste ca achizitia sectiei de la Topoloveni a fost o intamplare si nimanui nu i-a trecut prin cap cat de important este acest produs pentru Romania.

De ce a ales sa promoveze magiunul

Potrivit tinerei intreprinzatoare,"magiunul este cunoscut romanilor de peste 100 de ani ca un aliment care "face bine". Sunt localitati din Transilvania unde magiunul se folosea ca alifie pentru alinarea durerilor provocate de cancerul mamar. Efectul este normal deoarece pielea este organul care absoarbe cel mai bine. Magiunul de prune - strict din prune proaspete - este foarte puternic antioxidant, calitate care distruge radicalii liberi. Cand am achizitionat sectia, in Romania nu exista magiun de prune pe rafturile magazinelor. Ulterior mi-am ridicat stacheta de promovare a magiunului in permanenta si m-am implicat pentru a o ajuta pe mama. Prin educatie stiu ca fiecare trebuie sa isi asume responsabilitatea pentru ce produce si am incercat sa imi pun amprenta de calitate asupra magiunului. Acum a devenit pasiune pentru ca "prietenii" nu ma lasa sa fac pauza si trebuie sa fiu mereu foarte atenta la tot ce se intampla in jurul nostru din punct de vedere al concurentei neloiale."

"Legislatia o facem noi"

"Toti suntem la inceput chiar daca din 1990 au trecut ceva ani. Legislatia o facem noi toti fie prin "tacerea si complicitatea" la nereguli, fie prin actiune, asa cum incerc eu si societatea noastra. Cred ca daca vom fi cat mai multi care sa fie responsabili si sa isi asume ceea ce fac va fi mai bine pentru noi toti. Mediul de afaceri il construim noi incercand 'sa tragem cu ochiul' la tarile dezvoltate care au traditie in democratie. Sectorul traditionalelor trebuie sa reprezinte sectorul cu cel mai mare interes pentru antreprenoriatul romanesc deoarece este cultura mestesugului, a alimentelor, este o traditie care atesta ca suntem popor si nu populati", a completat Diana Stanciulov.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 2649 ori