Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Aplicatiile viitorului : Microsoft vs. Adobe

Aplicatiile viitorului : Microsoft vs. Adobe

De la lansarea sa in 1982, cand Microsoft avea deja 7 ani, Adobe si-a consolidat pozitia pe piata documentelor digitale si a software-ului pentru editarea imaginilor.Saptamana trecuta, testul Microsoft pentru instrumentul Acrylic de design si pentru formatul de document digital Metro, a indicat faptul ca toleranta companiei fata de Adobe s-a diminuat.

Recenta achizitie a Macromedia Flash de catre Adobe poate constitui in avantaj pentru companie.

Anunturile privitoare la Metro, Avalon si Acrylic, demonstreaza faptul ca Microsoft abordeaza cu mai multa seriozitate Adobe si Macromedia.

In cursa vanzarii de tehnologie pentru aplicatii bazate pe web, peisajul competitiei este departe de stabilitate. Microsoft a descris viziunea aplicatiilor Windows integrate in Internet, insa numeroasele amanari au permis alternativelor precum Flash si AJAX, sa castige teren..

Adobe a refuzat sa comenteze implicatiile strategice ale achizitiei propuse, iar Macromedia a declarat ca ideea de a concura cu sistemul de operare al Microsoft este ridicola.

Microsoft va opera o serie de modificari la urmatoarele versiuni de Office si Windows, pentru a minimaliza efectele unui eventual proces intentat de Adobe Systems.

Microsoft a anuntat vineri dimineata ca se asteapta la un proces antitrust din partea Adobe, dupa mai multe luni de negocieri in urma carora cele doua companii nu au putut ajunge la un acord.

Adobe este o companie mica comparativ cu Microsoft. Mai mult decat atat, Flash este destinat cu precadere Internet-ului, si aplicatiilor Internet, ceea ce este foarte diferit de un sistem de operare.

Analistii au insa puncte de vedere diferite privitoare la importanta strategica a Flash-ului, comparativ cu amenintarea pe care a contituit-o web-ul la adresa Windows-ului, inainte ca Microsoft sa isi lanseze acum 10 ani, browser-ul Internet Explorer.

Adobe, de-a lungul anilor a dominat zone pe care Microsoft a tins sa le neglijeze pana in momentul de fata. Achizitia Macromedia de catre Adobe, reprezinta pentru Microsoft un pericol pe care compania nu il poate ignora.

Cu toate acestea, Microsoft are la activ numerosi parteneri, de la Oracle pana la Intuit (leader-ul software-ului financiar pentru consumatori si pentru micile afaceri).

Presupunand ca Adobe finalizeaza achizitia Macromedia, cele doua companii vor concura cu Microsoft la trei capitole.

In primul rand este vorba despre editarea imaginilor, domeniu in care Adobe este lider de piata prin intermediul aplicatiilor Photoshop si Illustrator.

In al doilea rand, Adobe domina si in privinta documentelor digitale, prin intermediul PDF ( Portable Document Format). In replica, Microsoft a prezentat formatul Metro.

In privinta aplicatiilor bazate pe web, Flash, si recentul introdus Flex, incep sa patrunda in intreprinderi, in timp ce Microsoft are probleme semnificative cu update-urile noului sistem de operare.

Potrivit oficialilor companiei, Microsoft va concura cu Adobe, oferind o versiune gratuita mai bine integrata in sistemul de operare. Cert este ca Adobe se afla in momental de fata in vizorul Microsoft, care nu va intarzia sa lanseze provocarea.

Adina Corneci

Bloombiz

www.directnews.ro - Topul stirilor zilei

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1094 ori