Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Adina Mirica: Idei de afaceri de dragul copiilor

Adina Mirica: Idei de afaceri de dragul copiilor
Adina Mirica a renuntat la lumea corporate pentru propria afacere, indemnata chiar de dorinta sa de a petrece mai mult timp cu fetita ei. A deschis initial un after-school, intre timp a deschis si o gradinita cu predare in limba germana iar acum chiar fiica ei o indeamna sa se extinda, sa deschida si o scoala.

Experienta in vanzari si recrutare au fost un mare plus, dar dorinta de a-i oferi propriului copil educatie exemplara a fost mai puternica decat orice.

Adina Mirica nu este singurul antreprenor ce porneste in aceasta lume din dragoste pentru cei mici, unul dintre cele mai recente exemple fiind chiar familia Segarceanu, al carei business s-a nascut din acelasi izvor: dragostea fata de familie.

Cat de greu este sa deschizi o scoala in Romania, dar si care sunt avantajele in tot acest drum, explica Adina Mirica, fondatoarea Kinderlachen, intr-un interviu acordat Business24.

Spuneti-ne mai multe despre initiativa dumneavoastra antreprenoriala. De ce ati ales acest domeniu, al educatiei, si de ati ales limba germana?

Am avut dintotdeauna o atractie fata de antreprenoriat. Inca de pe vremea cand lucram in mediul corporate visam sa conduc propriul business.

Dupa aceasta perioada, care a fost ca o rampa de lansare pentru mine, am avut ocazia sa ma ocup cu mai mare atentie de copilul meu si sa il supervizez in toate activitatile organizate de scoala.

Din dorinta de a-i oferi o educatie de calitate, impreuna cu o partenera de business, am pus bazele centrului Kinderlachen. Am ales limba germana deoarece fiica mea a facut gradinita in aceasta limba, iar acum este eleva la Colegiul German Goethe.

Acum fiica dumneavoastra mai participa la after school-ul dumneavoastra? V-a ajutat acest lucru sa petreceti mai mult timp impreuna?

Fiica mea vine la after school imediat ce termina orele. Serveste masa de pranz, se relaxeaza putin, isi face temele si invata sub atenta supraveghere a unui profesor vorbitor de limba germana.

Acest lucru imi da ocazia sa fiu alaturi de ea, sa o urmaresc cum socializeaza si, cel mai important, sa o ajut cand are nevoie de mine.

Cum a fost, pentru dumneavoastra, trecerea de la mediul de corporatie la mediul de business?

Aceasta trecere a fost blanda. Timp de un an m-am pregatit pentru schimbare. In toate mediile in care am lucrat am urmarit cu strictete calitatea serviciilor.

In mediul corporate eram obisnuita sa lucrez cu clienti si sa vand servicii. Acum fac acelasi lucru, doar ca difera coordonatele: clientii si serviciile pe care le pot oferi.

Revenind la gradinita, cum ati ales colaboratorii/profesorii?

Am acumulat sase ani de experienta in recrutare si selectie de personal. Recrutez usor atat in piata rece, cat si cu ajutorul surselor cunoscute. Incepand din 2011, de cand am deschis portile Kinderlachen, am folosit ambele surse.

Aleg oamenii dupa intuitie, in functie de calitatea limbii germane, de experienta de munca cu copiii, experienta de munca din afara tarii, dragostea si atentia fata de copii.

Care a fost investitia initiala? Ati ajuns la break-even? Daca nu, cand estimati ca veti ajunge?

Investitia in spatiul de 200 mp se ridica la aproximativ 15.000 euro. In acest moment am recuperat aproximativ 40% din suma si fac eforturi pentru ca procentul sa creasca.

Ca in orice inceput, investesc tot ce am in business, din dorinta de a sustine afacerea, dar si oamenii care lucreaza la Kinderlachen. Planul meu este ca sfarsitul anului ne va prinde cu profit in buzunar.

Cat de popular este invatamantul in limba germana? Ce avantaje aduce un astfel de business?

Invatamantul in limba germana a devenit destul de popular in ultimii ani. Tot mai multi parinti doresc sa-si vada copiii la scoli cu predare in limba germana de calitate. Daca in 2011 erau mai putine after school-uri in limba germana, acum numarul lor a crescut.

Sigur ca este o nisa de piata, dar concurenta este mare. In acelasi timp si cererea exista. Noi suntem chiar langa Centrul German Goethe si acesta este un mare avantaj. Din punctul meu de vedere este loc pentru toata lumea, inca. Parintii tin la calitate si vor alege mereu tot ce este mai bun pentru copiii lor.

Ati facut o cercetare in piata si ati observat ca nu exista o institutie care sa ofere servicii de educatie de calitate la preturi rezonabile. Ce inseamna "preturi rezonabile"? Cat costa scolarizarea la dumneavoastra? Dar participarea unui copil la afterschool?

Am facut un studiu inainte sa deschid si am ajuns la concluzia ca este loc pentru o institutie de calitate. Sunt multe centre de invatamant la standarde ridicate, de care am aflat pe parcurs.

Pretul este cam mare, in schimb. Variaza intre 1.400 si 1.600 lei pe luna. Daca mai adaugam si activitati optionale, este cam piperat. La Kinderlachen avem un pret de 1350 lei/ luna pentru afterschool, care include toate activitatile legate de scoala si masa, si 1400 lei/ luna la gradinita.

Activitatile extra curriculare, precum atelierul de creatie, lectiile de sah se platesc separat.

Chiar daca e greu sa privim scoala ca pe o afacere, pana la urma ea trebuie controlata intocmai ca un business. Ce inseamna sa deschizi, practic, o scoala in Romania?

Ca sa deschizi o institutie privata de invatamant trebuie sa parcurgi un drum anevoios si sa te inarmezi cu multa rabdare. Nimic din ce am facut nu a fost usor. Nu suntem o scoala privata, desi multi asa o incadreaza cand vorbesc de Kinderlachen.

Suntem un after school in limba germana si o gradinita, care functioneaza dupa un program alternativ, creat de noi si pedagogii nostri, dar foarte util pentru dezvoltarea armonioasa a copiilor.

Cat ati investit in toti acesti ani in Kinderlachen?

Investitia totala in Kinderlachen, incepand din 2011 si pana in present, a fost de aproximativ 25.000 Euro. Am investit mult in logistica, organizare, tatonare de noi metode, perfectionare, planificare, coordonare si control.

V-ati asumat, ca strategie de business, cresterea numarului de elevi de la 28 pana la 40 si inregistrarea unei cifre de afaceri pentru 2014 de minimum 30.000 Euro. Ce cifra de afaceri ati inregistrat in 2013? Cum aveti in plan sa obtineti aceasta crestere?

In anul 2013 am inregistrat o cifra de afaceri mult sub 30.000 euro. Pentru a atrage clienti am investit in online (site, parteneriate cu portaluri online si social media), dar si in offline.

Pentru a creste business-ul, strategia este sa ne apropiem mai mult de parinti si de a le oferi servicii conexe. Incepand din acest an vom organiza traininguri pentru acestia, unde vom avea cate un invitat special, care sa vina in ajutorul parintilor si copiilor.

V-ati gandit vreodata sa va extindeti si sa faceti si o scoala cu predare in limba germana?

Fiica mea mereu imi spune sa deschid o scoala cu predare in limba germana. Timpul ne va arata daca se va deschide aceasta perspectiva pentru noi.

Orice extindere a afacerii inseamna, implicit, mai putin timp liber. Cum reusiti sa gasiti acel echilibru intre profesional si personal? Cum alegeti sa va relaxati in timpul liber?

Sunt zile cand lucrez mai mult de 12 ore, dar si zile cand imi fac timp sa ma ocup de mine. Ma relaxez facand sport de doua ori pe saptamana, yoga, citind si participand la cursuri de dezvoltare personala.

Imi place sa cunosc oameni noi si ma simt bine alaturi de ei. Sunt alaturi de fiica mea, dar fac tot ce pot sa avem si spatiu personal. Ea adora sa citeasca si ne cufundam in lectura de cate ori avem ocazia.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 11079 ori