Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum se pot face bani din... reduceri de pret

Cum se pot face bani din... reduceri de pret


In ultimii ani, piata cupoanelor s-a dezvoltat foarte mult, iar site-uri precum Redutti, Adulmec, FunDeals, Top Deals sau Groupoun castiga bani frumosi din...reduceri.

Cel mai bine se vand vacantele, serviciile de infrumusetare, dar si produsele cosmetice. Mecanismul este simplu, eficient si profitabil.

Probabil ca unul dintre efectele benefice ale crizei a fost dorinta romanilor de a economisi mai mult, dar fara sa renunte la vacante, iesiri la restaurant sau distractii. In plus, apetitul pentru reduceri si discounturi ramane o trasatura de baza, iar vanzarile in crestere demonstreaza aceasta realitate.

Au fost oameni care au speculat potentialul pietei si au imbinat toate aceste elemente intr-o idee de business profitabila. Asa au aparut site-urile de reduceri.

In Romania exista mai mult de 100 de site-uri, cele mai cunoscute dintre acestea fiind Zumzi, Groupon, Fun Deal si Top Deals.



O medie a vanzarilor zilnice este greu de stabilit cu exactitate, insa ea se situeaza in jurul nivelului de 400 de cupoane, conform estimarilor jucatorilor din piata.

"In fiecare zi se vand mai mult de 1.000 de cupoane, iar cele mai cautate oferte sunt cele pentru restaurante, servicii de ingrijire personala, produse si vacante", spune Andrei Stefan, project manager la Redutti.

Parerea sa este impartasita de Alexandru Creanga, managerul Adulmec.ro: "Cele mai cautate oferte sunt cele din categoria Vacante si Calatorii, in cea mai mare parte a anului".

In cazul Redutti, care este un agregator de site-uri de reduceri, numarul de cupoane vandute este chiar mai mare "In jur de 6.000 de vouchere, pe un total de aproximativ 4.000 de oferte active, din care aproximativ 400 de oferte sunt noi in fiecare zi", spune reprezentantul Redutti.



Sursa: Daily Deals Dashboard / Redutti.ro

Cele mai multe oferte sunt accesibile si includ bilete la film cu doar un leu, pachete la cosmetica sau la saloanele de infrumusetare cu 20-30 de lei. Practic, reducerile aplicate acestor servicii pot ajunge si la 90%.

Lux la pret redus

Exista si oferte "de lux", cum ar fi circuit in China de noua zile cu doar 1.385 euro/persoana, implant mamar cu Arion si consultatie cu aproximativ 6.000 de lei sau un sejur de cinci nopti in Bansko, care costa putin peste 400 de euro.

Interesul acordat reducerilor a fost mult mai crescut in Capitala, din doua motive principale. In primul rand, aici tranzactiile online au cunoscut o crestere mult mai puternica in ultimii 2 ani si pentru ca in provincie inca exista , ca principala modalitate de practica, transferul bancar.


Sursa foto: blog.iliviu.ro

"Exista orase ca Iasi sau Pitesti, unde s-au evidentiat site-uri locale de succes. Potentialul de crestere este insa foarte mare pe tot teritoriul tarii", remarca Andrei Stefan.

La randul sau, Alexandru Creanga sustine ca, in Capitala, "modelul de business se bazeaza pe reduceri colective unde foarte important este volumul de cupoane vandut pentru a obtine profitabilitate". De asemenea, reprezentantul adulmec.ro observa ca majoritatea ofertelor pe baza de cupoane sunt la servicii locale, iar sustinerea unei echipe de agenti de vanzari intr-un oras mic este neprofitabila.

Sistem reciproc avantajos

Sistemul este simplu, de tipul "win-win". Cu alte cuvinte, cumparatorii castiga din reducerile aplicate, iar site-urile castiga bani din comisioane. Managerul Redutti spune ca fiecare site negociaza separat aceste comisioane, insa majoritatea comisioanelor se situeaza intre 20% si 50% (in functie de produsul sau serviciul promovat).

Comisionul variaza foarte mult in functie de categoria ofertei, precum si de volumul de vanzari pe care un site il poate genera. Cu cat volumul este mai mare, cu atat comerciantul este dispus sa cedeze mai mult catre site-ul de reduceri.



Profitabilitatea si interesul crescut al utilizatorilor pentru cupoane au atras multi antreprenori care au lansat site-uri similare. Desi nu exista riscul unei suprasaturari a pietei, totusi aparitia unui numar foarte mare de site-uri noi care nu se dovedesc a avea oferte serioase pot dauna pietei pe termen lung.

Piata inca are loc de noi jucatori

"Nu se poate vorbi despre o saturare a pietei, ci mai degraba despre o diversificare a ofertei", puncteaza Alexandru Creanga.

La randul sau, Andrei Stefan exclude posibilitatea unei saturari a pietei, exemplificand prin patru motive: cererea continua, cresterea extrinseca a pietei, puterea inovatiei si "bulgarele de zapada".

Numarul de persoane care cumpara online a crescut fulminant in ultimii 2 ani, partial si din cauza pietei de reduceri. Daca ne comparam cu piata de e-commerce din Vest, ne putem astepta la cresteri de doua cifre pentru multi ani de acum incolo, spune managerul Redutti.

Acesta mai atrage atentia ca, in ultimele 30 de luni au aparut, dar au si disparut foarte multe site-uri de reduceri (de ordinul sutelor). "Pentru ca un site sa se dezvolte armonios este nevoie de multa creativitate, de curajul de a negocia oferte senzationale, dar si capacitatea de a atrage trafic ieftin si targetat".

In opinia lui Stefan, in piata de reduceri este loc in continuare de antreprenori creativi, cu focus maxim pe Vanzari si Marketing.

Oricum, potentialul pietei ramane o constanta. Daca spre sfarsitul anului 2012 piata cupoanelor ajungea la 2 mililoane de euro pe luna, anul acesta se va menine acest trend ascendent, crede managerul Adulmec.ro.

Pontential de milioane de euro

La randul sau, Andrei Stefan este mai optimist si estimeaza ca toate cele 110 site-uri "au luat acasa aproximativ 5,5 milioane de euro in 2012.

In 2012, vanzarile totale declarate de site-urilor de reduceri au fost 108.381.177 lei, potrivi datelor furnizate de Redutti. Acest total contine si partea platita mai departe catre comercianti, precum si intentiile de cumparare nefinalizate de
cumparatori.

Defalcarea pe luni, in 2012, arata astfel:



Sursa: Daily Deals Dashboard / Redutti.ro

Un lucru e cert: oferta trebuie sa fie foarte variata, iar site-urile trebuie sa devina aproape ca un mall, precizeaza Bogdan Dumitrescu, managerul Groupon, parte a francizei americane cu acelasi nume, listata la Bursa de Valori Bucuresti.

Popularitatea de care se bucura Groupon si listarea sa la Bursa sunt doua aspecte care dovedesc atractivitatea pietei reducerilor pe plan local. Nu in ultimul rand, asa cum puncteaza managerul Redutti, pe masura ce numarul de abonati ai site-urilor de reduceri va creste, "brand-urile mari vor fi tot mai deschise spre a desfasura campanii de acest tip, iar popularitatea acestor branduri va aduce si mai multe persoane in zona site-urilor de reduceri", sustinand astfel o crestere pe termen lung.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4392 ori