Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

De ce unele afaceri prospera si pe timp de criza

De ce unele afaceri prospera si pe timp de criza


Lumea business este una din cele mai dinamice la ora actuala, insa acest dinamism implica automat si instabilitate, mai ales in contextul crizei economice.

Indiferent de segmentul de piata in care activeaza o afacere, contextul economic inca dificil ne forteaza sa aducem schimbari majore. La ora actuala, managerii simt ca modificarile constante ale mediului exterior impun automat modificari in structura interna si in comportamentul lor in raport cu clientii.

Sindromul omului ocupat este din ce in ce mai raspandit pe glob in contextul economic actual.Incercati pe cat posibil sa evaluati foarte bine serviciile/ produsele pe care business-ul dumneavoastra le ofera si stati cu ochii pe profit. Din ce in ce mai multi oameni muncesc efectiv degeaba, isi ocupa timpul si la sfarsit de luna, cand trag linie, isi dau seama ca au muncit in zadar.

Fidelizarea clientilor si intarirea legaturilor cu partenerii de afaceri sunt esentiale pentru consolidarea unui business. Studiile arata ca motivul principal al esecului unui manager este aroganta, 67% din subiectii studiati incadrandu-se in aceasta categorie. Sunteti proactivi si va cunoasteti potentialul? Exploatati-l pana cand veti fi intr-o pozitie favorabila. Adoptati o atitudine prietenoasa fata de client si dati-i de inteles ca ii stati la dispozitie, si nu invers.

Revizuirea strategiei este urmatorul pas catre progresul unei afaceri. Generalizand situatia in care se afla mai mult de jumatate din afacerile mondiale, exista produsul A care inainte de 2008 se vindea cu pretul P ca painea calda. Acum insa, acelasi produs A inregistreaza o scadere a cererii de 50%, chiar daca oferta de pret ajunge pana la P -30%. Incercati sa promovati nu produsul, ci beneficiile aduse de acesta.

Revizuirea publicului tinta este o necesitate pentru orice afacere si trebuie realizata periodic. Exista produse destinate unui public larg care sunt accesate doar de un segment al acestuia, in functie de canalele sau metodele promovarii.

De exemplu, promovarea pe internet poate fi cea mai comoda solutie, insa o parte semnificativa a persoanelor ce ar putea fi interesate de produsul sau serviciul dumneavoastra nu va lua la cunostinta de acesta pentru ca nu au acces la internet sau nu acorda incredere acestui tip de informare.

De asemenea, majoritatea business-urilor au doua tipuri de clienti: cei care le folosesc produsele constant din obisnuinta/comoditate si clientii noi. Promovarea trebuie orientata in special catre a doua categorie, dar si catre potentialii clienti.

Campaniile promotionale sunt foarte cautate in aceasta perioada. Acestea pot fi dedicate fie clientilor cu vechime, ca o recompensa a fidelitatii acestora, fie clientilor noi, prin pachete promotionale sau reducerea costurilor la prima inscriere/cumparare a unui produs sau serviciu. Un alt tip de campanie este cea cu tragere la sorti, destinata evident tuturor tipurilor de clienti.

Specialistii si marii oameni de afaceri sustin ca, dupa cel mai negru inceput de an din istoria recenta a economiei romanesti, faza IV a crizei economice va fi o provocare chiar si pentru cei mai pregatiti manageri la ora actuala. Va trebui sa ne pregatim pentru o perioada cel putin interesanta.

Autor: Liviu Dumitru

Liviu Dumitru este CEO si co-fondator al agentiei de interactive Wizart Studios. Activeaza in domeniu de peste 9 ani si a administrat cu succes mai mult de 800 de proiecte de-a lungul anilor, pe diverse piete internationale, Statele Unite, Europa, Asia si Africa.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4747 ori