Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum sa faci bani din online, la 28 de ani - Vlad Andries, Romanian Label

Cum sa faci bani din online, la 28 de ani - Vlad Andries, Romanian Label


Vlad Andries conduce trei afaceri, la doar 28 de ani, cea mai recenta fiind o investitie de 30.000 de euro cu care spera sa ajunga la "break-even" chiar la sfarsitul lui 2013.

Pasionat de Internet si capacitatea sa de a genera bani fara sa-ti impuna sa mergi zi de zi la birou, tanarul om de afaceri are in plan sa mearga mai departe, pe plan international, promovand un produs autentic romanesc: ia.

A ales un produs ce se inscrie in tendinte, anticipand astfel cererea crescuta pentru astfel de piese vestimentare, dar si care hraneste apetitul oamenilor pentru obiecte traditionale romanesti.

"(...) In foarte multe cazuri, pentru a transforma o idee intr-un business nu trebuie sa ai musai cunostinte sau studii in domeniu, ci fler si incredere in potentialul pe care aceasta il are", spune Vlad Andries, motivandu-si ideea de a vinde online iile romanesti.

"Simplitatea si frumusetea acestui articol vestimentar (ia n.r) a atras si continua sa atraga tot mai multi romani, atat din tara, cat si din afara", completeaza antreprenorul, spunand ca deocamdata cele mai consistente comezi le primeste din diaspora.

Mentorul tau in materie de business si succesul ideilor indraznete este chiar Steve Jobs, fondatorul Apple, dar si oameni precum Bill Gates, Larry Ellison, Lary Page si Sergey Brin sau Mark Zuckerberg, pe ale caror urme paseste, incet-incet.

Romanian Label este cel mai recent proiect pe care l-ati dezvoltat. Ce alte proiecte ati dezvoltat pana acum?

Ca antreprenor, inca de cand mi-am lansat prima firma, acum 6 ani, am testat si dezvoltat o multime de idei de business, insa in acest moment cel mai mult ma concentrez asupra a 3 proiecte in care sunt implicat atat in calitate de fondator, cat si ca partener.

Este vorba despre o firma de consultanta in promovare online, proiectul Romanian Label si directorul de fashion, FashionMonster.

Ce experienta antreprenoriala aveti, la doar 28 de ani?

Inca din anul 2 de facultate, pe cand eram student la Electronica si Telecomunicatii din cadrul Politehnicii Bucuresti, am simtit potentialul fantastic pe care il are internetul si cat de usor este sa obtii un venit fara sa fii nevoit sa mergi zi de zi la birou sau sa depinzi de un alt sef in afara de tine insuti.

Cand am descoperit marketingul afiliat, mi s-a parut extraordinar. Nu credeam ca e posibil ca fara a avea un produs propriu pe care sa il vinzi, folosindu-te doar de cunostintele de promovare online platite sau gratuite, poti obtine venituri considerabile promovand produsele altora.

Din 2005 pana acum am rulat sute de campanii de marketing afiliat, ceea ce m-a ajutat sa imi dezvolt mai ales cunostintele despre principalele platforme de publicitate online, aici includem Google Adwords, Facebook Ads si multe alte platforme mai putin cunoscute.

In 2007 am deschis o firma de webdevelopment si promovare online in Romania, pe care ulterior am specializat-o doar pe consultanta in pay per click advertising prin platformele Google Adwords si Facebook Ads.

Am administrat campanii pentru clienti din SUA, UK, Franta, Elvetia, Italia si Romania. Dintre clienti locali pot metiona okazii.ro, myjob.ro, tinar.ro.

Cat de usor sau greu este sa fii antreprenor in Romania?

Daca te adaptezi usor situatiilor, stii sa profiti de oportunitati si ai alaturi de tine o echipa de oameni seriosi, nu e foarte greu sa faci un business in Romania. Sunt putine nise pe care le putem considera saturate, cel putin online.

Important este sa ai incredere in proiectul tau si sa muncesti mai mult si mai bine decat competitia.

Aveti vreun model care v-a inspirat?

Fiecare dintre noi cred ca admira cel putin o persoana care a reusit sa se remarce prin cunostintele dobandite, perseverenta, stil de viata sau prin faptul ca a avut incredere in ideea lui pana a reusit.

Nici eu nu fac exceptie si recunosc ca ii apreciez foarte mult pe toti cei care au inovat in domeniul tehnologiei: Steve Jobs, Bill Gates, Larry Ellison, Lary Page & Sergey Brin, Mark Zuckerberg.

Dintre toti, cred ca cel mai mult ma inspira regretatul Steve Jobs, prin talentul si viziunea de care a dat dovada.

Specializarea dumneavoastra nu are nicio legatura cu moda, si totusi v-ati avantat intr-un business de amploare si ati si primit comenzi din Franta, Anglia sau Canada. De ce ati ales acest domeniu?

Ca in foarte multe cazuri, pentru a transforma o idee intr-un business nu trebuie sa ai musai cunostinte sau studii in domeniu, ci fler si incredere in potentialul pe care aceasta il are.

Cand am inceput acest proiect cred ca m-am gandit mai putin la moda si mai mult la faptul ca vom promova un produs frumos, autentic si de calitate, care reprezinta totodata emblema noastra nationala, in care inevitabil cu totii ne regasim mai devreme sau mai tarziu.



Va pricepeti chiar dumneavoastra la ii romanesti sau aveti un designer cu care colaborati?

Mi-ar fi placut sa cunosc tainele acestei meserii, insa contextul in care m-am nascut si am trait nu mi-a permis sa imbratisez o astfel de latura artistica.

Pe de alta parte, persoanele care se indeletnicesc cu priceperea, migala si rabdarea de a coase manual, zile la rand, pentru un singur articol vestimentar, sunt aproape pe cale de disparitie.

Iar barbatii sunt cu atat mai putin vizati, avand in vedere ca pe vremuri femeile se ocupau de gospodarie si randuiala casei, iar barbatii de munca la camp si de sustinerea finaciara a familiei.

Toate iile pe care le comercializam sunt create de mestesugari romani, care provin din zone diferite ale tarii.

As putea spune ca sunt lucrate la fel cum faceau bunicile noastre, respectand traditia transmisa din generatie in generatie.

Aportul nostru este reprezentat de promovarea constanta si cat mai eficienta a acestor bijuterii artizanale, in acest fel reusind sa ne adresam si celor care nu stiu foarte multe despre traditia populara, dar iubesc frumosul si apreciaza produsele lucrate manual.

Va bazati pe comenzile romanilor din strainatate? Cat investesc acestia in astfel de piese vestimentare romanesti?

Simplitatea si frumusetea acestui articol vestimentar a atras si continua sa atraga tot mai multi romani, atat din tara, cat si din afara. Chiar daca momentan nu avem un numar mare de comenzi din diaspora, acestea sunt cele mai consistente, fiecare comanda incluzand cel putin 2-3 articole.

In rest, majoritatea iilor Romanian Label ajung in posesia doamnelor si domnisoarelor din toate orasele tarii, care ofera iei aerul unui element de lux din garderoba lor, ceea ce ii da un plus de valoare.

De altfel, a cheltui pentru produse de calitate, care sa "straluceasca" la fiecare purtare si care nu se demodeaza niciodata, ba chiar raman mostenire, nu consideram a fi un moft.

Cat ati investit in acest business si in cat timp va propuneti sa iesiti pe profit?

Investitia initiala in acest proiect a fost pe masura potentialului sau si as putea spune ca ajunge la aproximativ 30.000 de euro. Chiar daca vorbim de o suma consistenta, in acest moment credem ca a iesit ceva deosebit.

Este inca un "work in progress", dar suntem siguri ca proiectul se va contura frumos in viitorul apropiat. Abordarea aleasa de noi a atras reactii de ambele parti, dar tinem sa va anuntam ca nu ne oprim aici si ca avem multe alte surprize pregatite pentru toti cei care ne apreciaza pentru ceea ce facem.

Daca vom reusi sa mentinem un ritm de crestere constant, pana la sfarsitul anului speram sa ajungem la punctul de break even. Bineinteles, intre timp ne ocupam intens de dezvoltarea business-ului si de promovarea lui asa cum merita.

Ati strans 6.000 de fani pe Facebook in aproximativ o luna. Cum ati reusit?

Data lansarii Romanian Label coincide cu o zi de 13, insa noua se pare ca ne-a purtat noroc.

Bineinteles, pe langa bucuria resimtita, am ramas placut surprinsi de numarul de aprecieri, incurajari si mesaje venite din partea tuturor, atat pe Facebook, cat si pe site.

Asta ne-a ambitionat si mai mult si a reprezentat totodata o confirmare a lucrului bine facut.

Cat despre cresterea rapida a comunitatii, aceasta s-a marit de la sine prin word-of-mouth, dar si prin abordarea curajoasa pe care am avut-o investind in produse considerate "invechite", campania de PR, endorserii si campaniile platite pe care le-am facut, si mai nou, concursul aplicatie de pe pagina noastra de Facebook, care se incheie pe 8 aprilie si are ca premiu o superba ie in valoare de 519 Lei.

Insa nu ne oprim aici, acesta este doar inceputul. Avem multe surprize pentru cei care care ne urmaresc si sper ca va aflati printre ei.

Care este profilul clientului Romanian Label?

Persoane cu venituri peste medie, iubitoare de frumos, care apreciaza si inteleg ce presupune realizarea unui produs lucrat manual.

Ia romaneasca a renascut sub tutela Romanian Label si reprezinta alegerea potrivita atat pentru nostalgici, traditionalisti si nationalisti, cat si pentru fashionistele adepte ale stilului casual, confortabil si natural.

Ce planuri aveti pentru acest an?

Ne dorim in primul rand sa facem brandul cat mai cunoscut si sa crestem comunitatea iubitorilor de ii si ai portului traditional romanesc. De asemenea, vom incerca sa sustinem toate evenimentele de promovare nationala si internationala a iei.

Nascut din pasiunea pentru frumos, inedit, detalii, lucrul facut de mana si maiestria artizanala, dar si din dorinta de a trai si simti romaneste oriunde ne-am afla pe glob, Romanian Label raspandeste traditia pentru ca ea sa nu piara niciodata!

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 11216 ori