Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Interviu

Adriana Boscanici, Trainart: We walk the talk

Adriana Boscanici, Trainart: We walk the talk

Adriana Boscanici crede in puterea fiecarui om de a fi spectaculos si a inceput prin a avea incredere in propriile puteri. In 2006 a ales sa porneasca pe propriul drum cu Trainart, afacerea sa de consultanta, si nu a gresit.

"Organizatiile multinationale continua sa investeasca in training, coaching si workshop-uri de dezvoltare personala care sa contribuie la motivarea si dezvoltarea angajatilor iar companiile mici si mijlocii apeleaza din ce in ce mai des la companii specializate de training intrucat au realizat ca oamenii sunt cheia spre succesul firmei", explica antreprenoarea,

Astazi porneste in cautarea omului ERS ("Empowered. Resourceful. Spectacular") pe care il defineste drept un om care "dispune de o forta interioara debordanta, este automotivat, constient de sine si de resursele sale interne si, in acelasi timp, are initiativa, este un radar de oportunitati pe care le prelucreaza intr-un mod creativ si inovator".

"Oameni ERS exista, trebuie doar sa ne ajute sa ii localizam", spune Adriana Boscanci, intr-un interviu acordat Business24.

Spuneti-ne mai multe despre decizia pe care ati luat-o in 2006, aceea de a porni pe cont propriu in piata de HR cu proiectul Trainart. Ce v-a determinat sa faceti aceasta miscare?

Cred ca fiecare persoana se loveste in viata de acel moment-cheie cand iti pui intrebarea "Asta este ce vreau sa fac in viata?".

Pentru ca ai nevoie de o schimbare in viata ta, pentru ca esti constient ca poti mai mult si vrei mai mult de la tine.

Pentru mine acest moment a fost in 2006, cand aceasta intrebare a aparut tot mai des in gandul meu.

Am avut nevoie de 6 luni, timp in care am evaluat toate oportunitatile, m-am framantat si am cantarit variantele. Asa am pornit la drum.

In perioada in care am activat in cadrul a doua firme de training si consultanta cu nume sonore in piata din Romania, am avut ocazia sa vad multe oportunitati ratate, erori de comunicare, poate chiar de pozitionare.

Experienta acumulata si dorinta de a face lucrurile sa ia un curs corect si benefic pentru toata lumea m-au determinat sa vreau sa fac lucrurile in stilul meu. Asa a luat nastere Trainart.

Anul 2009 a fost unul de cotitura. Povestiti-ne cate ceva si despre aceste schimbari.

Obstacolele trebuie vazute ca lectii, nu ca piedici. Intr-adevar, criza anului 2009 a venit ca un vant puternic ce incearca sa naruie tot. Companiile si firmele se straduiau din rasputeri sa mentina linia de plutire sau... cel putin, sa nu cada sub ea. Iar peste piata coaching-ului si traning-ului se lasase liniste.

Astfel, a inceput procesul de restructurare si reinventare Trainart prin care echipa noastra nu doar s-a marit, dar a si format legaturi mai stranse la nivelul colectivului.

Totodata, punctul culminant a venit sub forma unui om minunat, regizorul Dan Vasile, alaturi de care am pus bazele programului Metamorphosis, prin care incercam pentru prima data sa conectam doua lumi dragi mie, business-ul si teatrul.

Iata ca in 2015 ati pornit in cautarea omului "Empowered. Resourceful. Spectacular". Puteti face portretul-robot al acestuia?

Consideram ca oamenii reprezinta cele mai bune modele pentru oameni, de aceea acest portret poate fi intruchipat de orice om care se simte in echilibru cu sine atat personal, cat si profesional.

Omul ERS dispune de o forta interioara debordanta, este automotivat, constient de sine si de resursele sale interne si, in acelasi timp, are initiativa, este un radar de oportunitati pe care le prelucreaza intr-un mod creativ si inovator, iar aceste lucruri il fac spectaculos.

Ultima caracteristica este o incununare a celor doua, le impleteste armonios pentru a da contur acestui om de/din afaceri.

Credeti ca acest om exista cu adevarat?

Nu doar credem, am pornit in cautarea lui. In acest sens, indemnam toate persoanele din companiile romanesti si multinationale sa ia parte la aceasta initiativa.

Dorim sa ii incurajam sa isi fructifice aceste insusiri, indiferent de pozitia pe care o detin in companie sau de domeniul de activitate.

Oameni ERS exista, trebuie doar sa ne ajute sa ii localizam.

Cum il veti cauta? Spuneti-ne mai multe despre campanie.

Campania "Modele Umane in Afaceri" pleaca de la acest om - Empowered. Resourceful. Spectacular. - pe care, impreuna cu specialistii de resurse umane din companii, planuim sa-l descoperim.

Pentru a lua parte la campanie, HR-ii trebuie sa recomande intre una si trei persoane din companie care sunt considerate ERS.

Acest lucru se realizeaza prin completarea unui scurt formular regasit pe site-ul nostru oficial, insotit de argumente si exemple de situatii concrete in care aceste persoane au dovedit ca intruchipeaza portretul omului ERS.

Urmatorul pas este selectia realizata de noi - aceasta va consta in interviuri cu fiecare persoana recomandata, care mai apoi vor fi postate pe blog-ul nostru.

La finalul anului, in luna octombrie, va fi decernarea premiilor. Juriul va fi format din membrii echipei Trainart alaturi de manageri de varf si antreprenori care, in functie de diferite criterii, va alege compania castigatoare.

Premiul I este un program de training Metamorphosis care va dura 4 zile, cel de-al doilea este un program de training Mind tricks / Creativitate si inovatie, iar locul trei consta in sesiuni individuale de coaching.

Campania "Modele Umane in Afaceri" este una de rebranding, dupa cum ati prezentat-o. In ce fel va fi noul concept diferit de Trainart - cel de pana acum?

La inceputul anului 2015, odata cu schimbarile substantiale ce au avut loc in lumea business-ului, am considerat ca avem nevoie de o haina noua care sa conduca initiativele spre indeplinire, spre reinventare in cea mai spectaculoasa versiune.

In primul rand, colectivul nostru a crescut si a devenit mai puternic, dar ramanem aceiasi profesionisti cu pofta de viata care se straduiesc zi de zi sa ii ajute pe ceilalti sa isi atinga potentialul maxim.

O alta schimbare este restructurarea ofertei noastre - am urmarit indeaproape itinerariul pe care o persoana il parcurge, de la simplu angajat al unei companii si pana la momentul in care ajunge pe scaunul de CEO.

Astfel, am reusit sa dam contur unor procese potrivite pentru fiecare persoana, intocmai prin complexitatea fiintei sale: de la coaching individual, la programe pentru deprinderea abilitatilor profesionale si stimularea spiritului de echipa, culminand cu transformarea intr-un lider autentic, capabil sa se reinventeze si sa inspire evolutia.

Cum se schimba activitatea companiei incepand cu anul acesta? Ne puteti oferi exemple de traininguri speciale pe care le pregatiti sau le desfasurati deja?

Odata cu demararea campaniei Modele Umane in Afaceri, ne aflam si noi intr-un proces de inovatie pe piata de training.

Programul nostru Metamorphosis, unde lumea business-ului se intrepatrunde cu cea a teatrului, a fost cerut pana la finalul lunii martie de 70% dintre clienti.

Am adoptat modalitati noi de derulare a cursurilor, in stil workshop de durata scurta. Ele au ca obiectiv asigurarea eficientei interventiei, dar te si ajuta in menajarea timpului si a resurselor financiare, iar progresele cursantilor pot fi urmarite cu mai multa usurinta.

Totodata, pregatim programe inovatoare de team building; chiar in acest moment suntem in plin proces de slefuire a unui astfel de program.

As nota si programul de creativitate si inovatie, cu focus pe creativitatea la nivel personal si inovatia in organizatie.

Care este investitia in acest rebranding?

Schimbarea identitatii si comunicarea se ridica undeva la aproximativ 40.000 de euro.

Ce obiective profesionale v-ati stabilit pentru 2015?

In momentul de fata, consider ca ma aflu pe un drum ce nu poate fi decat ascendent. La Trainart, ne dorim dublarea cifrei de afaceri cu venituri provenite din traning-uri, team building-uri si business coaching.

Vrem o expansiune a portofoliului de clienti pentru a reusi sa acoperim toate domeniile in care echipa noastra de consultanti beneficiaza de experienta.

Cum suntem in plin proces de rebranding, ne dorim o dezvoltare profesionala la nivelul echipei Trainart, pentru ca, dupa cum spuneam, cel mai bun exemplu pentru oameni sunt oamenii. Cu alte cuvinte, "we walk the talk".

Ultima dar nu cea din urma este campania ERS, prin care tintim spre a ne consolida pozitia in piata de training si, desigur, spre a descoperi si dezvolta potentialul oamenilor care intruchipeaza acest portret.

Dar la nivel personal?

La nivel personal, pot spune ca tinta mea este lansarea business-ului propriu de life coaching. In scurt timp veti gasi mai multe detalii pe adrianaboscanici.com.

Spuneati ca am ajuns in momentul in care marile organizatii investesc mult in training. Ce estimari financiare aveti, in consecinta, pentru acest an?

Este greu sa facem estimari financiare legate de piata de training, cu atat mai mult cu cat Trainart activeaza si pe piata de training, teambuilding si coaching.

Nu exista informatii oficiale in acest sens si a oferi propriile estimari nu cred ca este de ajutor pentru nimeni.

Ce pot spune insa cu siguranta este ca beneficiem de un trend ascendent in acest sens: organizatiile multinationale continua sa investeasca in training, coaching si workshop-uri de dezvoltare personala care sa contribuie la motivarea si dezvoltarea angajatilor iar companiile mici si mijlocii apeleaza din ce in ce mai des la companii specializate de training intrucat au realizat ca oamenii sunt cheia spre succesul firmei.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 3397 ori