Despre succesul femeii in business, cu Ambasadorul antreprenoriatului feminin

Sambata, 28 Februarie 2015, ora 00:00
3814 citiri
Despre succesul femeii in business, cu Ambasadorul antreprenoriatului feminin
Foto: Anaa.ro

Cristina Chiriac a trecut de la un simplu antreprenor la Ambasador al antreprenoriatului feminin si Presedinte al Asociatiei Nationale a Antreprenorilor, iar astazi are un proiect si mai ambitios: dezvoltarea antreprenoriatului in mediul rural din Romania.

"Interesul pentru mediul rural vine si pe fondul dorintei mele de a promova femeia si traditiile romanesti atat in tara, cat si in strainatate, prin intermediul conceptului 'Flori de ie' pe care il dezvolt", spune Cristina Chiriac, Ambasador al Antreprenoriatul Feminin - titlu acordat de Comisia Europeana.

In luna martie se dedica si mai mult doamnelor din mediul de business pe care alege sa le inspire cu un discurs motivational, mai ales ca, inevitabil, zilele de 1 si 8 martie ii trezesc amintiri legate de doua dintre figurile feminine care i-au marcat copilaria: mama si invatatoarea.

Despre inseamna aceste zile pentru Ambasadorul Antreprenoriatul Feminin, ce atuuri au doamnele in afaceri si care este povestea sa de succes in business, vorbeste Cristina Chiriac intr-un interviu acordat Business24.

Ce insemnatate au pentru dumneavoastra zilele de 1 si 8 martie?

Copilaria a fost, pentru mine, o etapa foarte frumoasa, care si-a lasat profund amprenta asupra dezvoltarii mele ulterioare.

Astfel, inevitabil, zilele de 1 si 8 martie imi trezesc amintiri legate de doua dintre figurile feminine care mi-au marcat copilaria: mama si invatatoarea carora le ofeream intotdeauna cate un buchet de ghiocei culesi chiar de mine, din padure.

De asemenea, inceputul lunii martie imi da un sentiment de prospetime, de energie, pentru ca vad, in jurul meu, cum natura reinvie si cum toata lumea este, parca, mai zambitoare.

Toate acestea ma incarca si pe mine de energie si de pozitivism.

Care a fost cel mai frumos cadou pe care l-ati primit cu aceasta ocazie?

De cativa ani incoace, de cand au aparut in viata mea copiii, cel mai frumos cadou pe care il primesc, nu numai de 1 si 8 martie, ci in fiecare zi, este cuvantul "mama".

Copiii sunt cele mai mari realizari ale mele, ma motiveaza constant si tot ei imi dau aripi si curajul de a indrazni sa merg tot mai departe!

Odata cu apropierea acestor sarbatori vorbim tot mai mult despre atuurile unei doamne in afaceri, comparativ cu un barbat. Exista ele sau sunt doar un mit? Daca exista, care ar fi acestea?

Femeile gandesc o afacere in cu totul alti parametri decat o fac barbatii. Cred ca unul dintre cele mai mari atuuri pe care le au femeile antreprenoare este creativitatea de care pot da ele dovada in afaceri.

Cu toate acestea, insa, desi femeile moderne sunt o sursa de crestere economica si de crearea de noi locuri de munca, potentialul antreprenorial si creativitatea acestora sunt cele mai putin exploatate din Europa.

Daca acestea ar fi exploatate eficient si inteligent, ar putea contribui semnificativ la competitivitatea mediului de afaceri european.

Au fost identificate trasaturi si tipologii specifice.

Pe langa acestea, de asemenea, foarte important este faptul ca femeile acorda o importanta mai mare circumstantelor familiale atunci cand analizeaza raportul riscuri-beneficii, sau aleg sa-si pastreze locul de munca initial chiar daca infiinteaza o afacere proprie, preferand sa desfasoare ambele activitati in paralel pentru o vreme.

Sunt mai prudente decat barbatii si mai constiente de riscul unui esec. Spiritul antreprenorial se potriveste bine cu alegerile de viata ale femeilor, caracterizate in general prin flexibilitate in ceea ce priveste concilierea vietii private cu cea profesionala, mai ales in ceea ce priveste timpul si locul de munca.

Ne puteti spune, pe scurt, povestea dumneavoastra de succes si care credeti ca au fost atuurile dumneavoastra in mediul de business?

Povestea mea are la baza un sir de alegeri pe care le-am facut, dar, mai ales, lucrurile pe care am ales sa nu le fac. Toate acestea m-au ajutat sa-mi croiesc un destin.

Am crescut in ambitia ideii, inoculata de parintii mei, ca acele calitati pe care le irosesc fara rost, duc negresit la un destin ratat. Toata educatia mea s-a cladit pe ideea de a ma ridica macar la nivelul asteptarilor mele.

Iar de la mine am asteptari enorme. Am invatat de la tatal meu ca nu pot obtine mai mult decat am muncit, mai mult decat m-am investit.

In evolutia mea profesionala, am trecut de la un simplu antreprenor - care s-a confruntat cu aceleasi dificultati cu care se confrunta toti oamenii care conduc afaceri, precum birocratia sau greutatile fiscale - la Ambasador al antreprenoriatului feminin, titlu acordat de Comisia Europeana si Presedinte al Asociatiei Nationale a Antreprenorilor.

In tot acest timp, am invatat ca micii antreprenori trebuie sa fie sustinuti si, pentru ca stiu cat de greu este sa ai o afacere de success, lucru si mai dificil in cazul femeilor, am decis ca pot face ceva sa schimb acest lucru, sa militez pentru antreprenoriatul feminin si nu numai.

Cred ca cele mai mari atuuri ale mele, in mediul business, sunt ambitia, vointa, capacitatea de a duce lucrurile pana la capat si, in acelasi timp, oportunitatea de a dovedi ca o afacere condusa de o femeie poate fi la fel de profitabila la fel ca si cea condusa de un barbat.

Ce obiective v-ati stabilit pentru anul 2015, atat pe plan profesional cat si pe plan personal?

In 2015, mi-am propus sa-mi focalizez eforturile pe dezvoltarea antreprenoriatului in mediul rural din Romania. Sunt constienta ca acest demers va fi unul anevoios pentru ca, in primul rand, trebuie sa luptam cu mentalitatile si prejudecatile existente in acest sens, in tara noastra.

Am convingerea ca si pentru femeile de la sat exista solutii. Important este ca ele sa isi doreasca sa se faca ceva pentru ele. Sunt optimista si pentru ca observ ca in Romania exista o tendinta de redresare a mediului de afaceri si o inradacinare a ideii conform careia antreprenoriatul este o alternativa pentru dezolvoltare.

Interesul pentru mediul rural vine si pe fondul dorintei mele de a promova femeia si traditiile romanesti atat in tara, cat si in strainatate, prin intermediul conceptului "Flori de ie" pe care il dezvolt.

Flori de ie nu este doar o colectie unica de ii, Flori de ie reprezinta o frantura din istoria neamului romanesc, in ea se regasesc sute de povesti de viata care au in centrul lor femeia, povesti ce au dainuit in timp, iar eu cred ca o parte din misiunea mea o reprezinta continuarea acestei povesti si promovarea ei peste tot in lume.

Veti participa, pe 6 martie, la un eveniment dedicat femeilor puternice din business. Ce le veti impartasi doamnelor si, de ce nu, domnilor care vor fi prezenti acolo?

Discursul meu pentru acest eveniment este structurat pe cateva directii prin care voi incerca sa transmit auditoriului viziunea mea despre antreprenoriatul feminin din Romania, prezentandu-le chiar povestea mea, modul in care am evoluat ca femeie, mama si antreprenor.

Pe langa acesta, un alt subiect pe care il voi aborda este legat de importanta pe care o acord culturii, educatiei si istoriei in evolutia unui popor si, poate si mai important, modului in care noi, ca popor, putem deveni o natiune in adevaratul sens al cuvantului, cladita pe oameni, fapte si un viitor bine conturat.

Pe 6 martie, va avea loc conferinta de business feminin "The Woman" la Grand Hotel Italia****, din Cluj Napoca. The Woman este singura conferinta de women leadership din Romania care a reusit sa isi pastreze continuitatea si sa creasca de la editie la editie. Peste 300 de femei de afaceri, CEO si femei in pozitii de management in cadrul unor companii, freelancerii, jurnalisti si bloggeri participa in cadrul evenimentului.

Eveniment organizat de Libero Events.

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...
#Cristina Chiriac Ambasador al Antreprenoriatul Feminin, #Cristina Chiriac antreprenor, #conferitna The Woman 2015 , #Club afaceri