Industria sportului se va dezvolta puternic pana in 2015, iar veniturile incasate din acest domeniu vor creste cu 3,7% pana la 145,3 miliarde de dolari.
Cresterea va fi marcata de evolutia pietelor emergente, noile reglementari pentru costuri dar si dorinta sponsorilor de a finanta evenimentele sportive si cluburile, ca parte a mixului lor de marketing, potrivit rapoartelor recente.
Prognoza PricewaterhouseCoopers a evolutiei veniturilor din sport la nivel global si regional pana in 2015 arata ca America de Nord va ramane cea mai mare piata sportiva din lume urmata de regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), apoi de piata asiatica. In schimb, America Latina va ramane cea mai mica piata sportiva.
Balanta puterii economice pare sa se schimbe, potrivit raportului PWC, care arata ca, in contextul crizei economice actuale, ascensiunea Asiei se face din ce in ce mai simtita.
Acest lucru va duce la o sporirea a globalizarii si in domeniul sportului, pe masura ce cluburile si federatiile vor cauta sa-si sporeasca veniturile provenite de la clasa de mijloc aflata in crestere in toate statele emergente.
Cresterea industriei va fi de 3.7%, pana in 2015
In urmatorii patru ani, veniturile din sport la nivel global vor creste la 145,3 miliarde de dolari americani, de la 118 miliarde estimate in 2011, ceea ce va insemna o rata medie de crestere de 3.7%, ca urmare a redresarii economice, a revenirii publicitatii televizate, migrarea continua a sporturilor catre sistemul payTV, precum si a reluarii de catre companiile auto si a celor din sectorul financiar a sponsorizarilor sportive.
Veniturile de la spectatori nu vor mai fi de baza, in 2012
Veniturile provenind la spectatori reprezinta in prezent cea mai mare sursa de venituri pentru piata globala a sportului, generand 32.6% din veniturile totale (44,7 miliarde de dolari la orizontul anului 2015).
Veniturile provenind din tichete de acces vor inregistra, insa, cea mai inceata crestere medie anuala de doar 2,5% intre 2011 si 2015. Potrivit raportului, apetitul fanilor pentru competitii live va urma sa creasca, insa dezechilibrul intre competitia sportiva si divertismentul de masa a generat deja o crestere majora in pretul biletelor, crestere care ar putea continua considerabil.
Veniturile din sponsorizari vor creste
Sponsorizarile genereaza 28.8% din veniturile sportive totale si vor inregistra o crestere medie anuala de 5,3% pana in 2015, insumand venituri totale de 45,3 miliarde de dolari, suma impartita in mod egal intre regiunile analizate de PWC.
Drepturile de difuzare vor aduce pana la 35,2 miliarde, in 2015
Drepturile de difuzare a evenimenteleor sportive genereaza 24,1% din incasarile globale, fiind totodata al doilea cel mai rapid segment de piata cu o rata medie anuala de crestere de 3,8%.
Veniturile din drepturile de difuzare vor inregistra o crestere sanatoasa de la 29,2 miliarde de dolari in 2010 la 35,2 miliarde in 2015.
Veniturile vor creste si din merchandising
Cresterea veniturilor din merchandising este strans legata de evolutia consumului la nivel general, iar per ansamblu cresterea medie anuala va fi de 2,6%, ajungand la o suma totala de 20,1 miliarde de dolari in 2015, fata de 17,6 miliarde in 2010.