Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Lucian Baltaru, despre business pe "Repede-Inainte"

Lucian Baltaru, despre business pe "Repede-Inainte"


Lucian Baltaru este un antreprenor ce la doar 28 de ani le ofera clientilor sai timp, cel mai pretios activ pentru afaceri. Mai exact, de sase ani conduce Sameday Courier, o companie care livreaza pentru ei colete in aceeasi zi in orice oras din tara si in orice oras din Europa.

Initiativa sa e apreciata de oamenii de afaceri din Bucuresti si nu numai, iar asta l-a incurajat sa se extinda si pe partea de "food delivery", chiar si dupa plecarea fondatorului Octavian Badescu din firma.

Acum unicul actionar Sameday vrea sa ajunga la oamenii pentru care timpul este o problema si in alte momente decat in cele din ziua de lucru: a inceput cu o serie de cotracte cu restaurante din nordul capitalei si se extinde, incet, incet, spre restul Bucurestiului.

"Investitia a fost de ordinul catorva zeci de mii de euro", puncteaza acesta.

"Ma identific cu tipologia de antreprenor, iar, in ultimii ani, mi-am diversificat investitiile si in alte business-uri aflate la acest moment intr-un stadiu incipient, dar si in actiuni pe bursa. Voi profita in continuare de oportunitatile pe care le voi intalni si, bineinteles, nu exclud dezvoltarea altor afaceri pe viitor", a declarat Lucian Baltaru, intr-un interviu acordat Business24.

Spuneti-ne mai multe despre dumneavoastra si momentul in care ati intrat in afacerea Sameday Courier, alaturi de Octavian Badescu.

M-am alaturat proiectului Sameday Courier in 2007, dupa ce fusesem angajat ca agent de vanzari si ulterior Director de vanzari la o alta companie de curierat, Alo Curier. Aici l-am cunoscut, de fapt, pe Octavian Badescu, fondatorul Sameday.

Am fost, inca din studentie, convins ca trebuie sa imi caut un job intr-o afacere antreprenoriala, in care sa ma pot dezvolta, sa pot acumula know-how si sa pot apoi sa imi incep propriul business.

La scurt timp dupa ce m-am alaturat proiectului fondat de Octavian, am devenit actionar si am preluat si conducerea executiva a companiei.

Cum s-au schimbat lucrurile in managementul Sameday Courier dupa plecarea lui Octavian Badescu?

Lucrurile nu s-au schimbat in mod radical; eu preluasem deja de ceva timp stafeta manageriala, asa ca schimbarea a venit cat se poate de firesc, mai ales pentru ca eu cunosteam foarte bine compania, echipa si modelul de business.

In plus, m-am bazat mereu pe o echipa de middle management extrem de eficienta, care administreaza operatiunile companiei on a daily basis.

Cine sunt clientii Sameday Courier, care doresc sa le fie livrate comenzile in aceeasi zi?

Daca facem abstractie de costul putin mai ridicat al livrarilor in aceeasi zi, comparativ cu livrarile clasice, sunt sigur ca oricine isi doreste ca trimiterile predate curierului sa fie livrate in cel mai scurt timp.

In acest moment, clientii care utilizeaza constant serviciile cu livrare in aceeasi zi sunt din industria medicala si farmaceutica (probe biologice si medicamente la temperatura controlata), e-commerce, agentii de publicitate, institutii financiare, avocati si notari publici etc.

Cum reusiti sa livrati in aceeasi zi atat in tara, cat si in strainatate?

Utilizam o structura flexibila de oameni si mijloace de transport multimodal (rutier si aerian la nivel local, national si international), asigurandu-ne astfel ca obtinem cel mai bun timp posibil de tranzit pentru clientul nostru.

Livrarea in doar 5 ore a unei expedieri din Bucuresti in Arad, de exemplu, nu reprezinta o dificultate pentru noi. Similar si pentru Europa - putem livra in 8 - 12 ore oriunde in Europa.

Recent ati intrat si pe segmentul food delivery. Ce inseamna asta ca investitie pentru dumneavoastra?

Pentru realizarea diviziei de food delivery, am investit in dezvoltarea unei forte suplimentare de livrare. Implementarea si planificarea acestei divizii presupune si indeplinirea unor conditii speciale de transport, cum ar fi mentinerea unei temperaturi optime pentru asigurarea calitatii mancarii comandate. Investitia a fost de ordinul catorva zeci de mii de euro.

Vom putea comanda mancare de la orice restaurant, chiar daca acesta nu are servicii de home delivery?

Serviciul de food delivery e disponibil, pentru inceput, doar in anumite regiuni din Bucuresti, precum zona de nord a capitalei, zona centrala si zonele rezidentiale din afara orasului.

Planuim sa extindem acest serviciu la nivelul intregii capitale, atat pentru restaurantele care, in prezent, nu au un serviciu de home delivery, cat si pentru restaurantele care au un astfel de serviciu, dar care nu acopera tot orasul.

A existat vreo solicitare speciala care a nascut ideea unui astfel de serviciu de curierat?

Ideea unui astfel de serviciu a prins contur in timp, avand solicitari si recomandari din mai multe directii ce mi-au confirmat existenta unei astfel de nevoi in piata, moment in care am decis sa fructificam aceasta oportunitate.

Cum ati descrie Sameday Courier in cifre?

Anul trecut, Sameday a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 5 milioane de lei. Estimam o crestere cu 30% a cifrei de afaceri fata de 2012 (tintim catre 6,5 milioane de lei, cu pastrarea ratei profitabilitatii apropiata de 10%).

In primele 6 luni ale anului, am inregistrat o crestere de aproximativ 25% a cifrei de afaceri comparativ cu perioada similiara a anului trecut - ajungand astfel la o valoare de 2,6 milioane lei.

O contributie importanta la crestere au avut-o segmentele de servicii noi lansate in acest an, ma refer in mod special la divizia de servicii postale adresate si la divizia de food delivery.

Aveti in plan extinderea activitatii Sameday pe proiecte de personal delivery?

Pe termen lung, urmarim dezvoltarea unei game de servicii de personal delivery pentru persoanele fizice. Aceste servicii vor presupune numeroase activitati pe care un curier Sameday le va putea realiza in locul clientului: de la cumpararea anumitor produse de larg consum sau de medicamente fara prescriptie medicala pana la preluarea si livrarea hainelor de la spalatorie si plata facturilor.

Va veti opri la businessul Sameday Courier sau nu excludeti dezvoltarea si altor afaceri pe viitor?

Ma identific cu tipologia de antreprenor, iar, in ultimii ani, mi-am diversificat investitiile si in alte business-uri aflate la acest moment intr-un stadiu incipient, dar si in actiuni pe bursa. Voi profita in continuare de oportunitatile pe care le voi intalni si, bineinteles, nu exclud dezvoltarea altor afaceri pe viitor.

Va ramane timp si pentru planurile dumneavoastra personale? Ce va deconecteaza cel mai rapid de la business?

Din fericire, o mare parte din planurile personale se suprapun cu cele de business, iar pentru restul planurilor personale imi mai ramane timp, desi nu atat de mult pe cat mi-as dori.

Cel mai rapid ma deconecteaza de la business activitatile sportive si alte pasiuni cum ar fi sporturile cu motor, inotul, ciclismul sau lectura de business.

Sunteti un tanar antreprenor cu o afacere de succes, in dezvoltare. Considerati ca a fost nevoie de un sacrificiu din partea dumneavoastra pentru a ajunge aici?

Sacrificiu e un cuvant cu greutate, iar simplul fapt ca am renuntat la mai mult timp liber poate decat au facut-o altii nu e neaparat un sacrificiu.

N-am resimtit nimic din ce am facut pana acum ca pe un sacrificiu, pentru ca am avut un vis si un plan bine stabilit si simt ca sunt pe drumul pe care mi l-am dorit si ca mi-am indeplinit mereu obiectivele pe care mi le-am setat.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3643 ori