Ideea de business a saptamanii: Prajitoria care-ti schimba gustul cafelei

Sambata, 25 Aprilie 2015, ora 00:00
3277 citiri
Ideea de business a saptamanii: Prajitoria care-ti schimba gustul cafelei
Foto: Adrian Simion (Arhiva personala)

Cafeaua de la supermarket are o singura caracteristica pentru a-si pastra acelasi gust amar peste tot in lume si indiferent de brand: boabele sunt prajite excesiv si in cantitati foarte mari.

Adrian Simion si Floriana Vlaicu au vrut sa aduca o aroma proaspata in Romania si au creat o prajitorie proprie, Guido, in care au investit 80.000 euro doar pana acum.

Ei au urmat cursuri de specialitate de prajire a cafelei si au testat zeci de sortimente de cafea la targurile de profil, pentru a selecta patru sortimente de baza, pe care sa le aduca in propria prajitorie.

In momentul de fata, Guido aduce peste 15 sortimente de cafea din Brazilia, Etiopia, Costa Rica, Guatemala, Panama sau Kenia, boabele fiind prajite si etichetate sub brandul propriu.

"Majoritatea localurilor folosesc in cel mai bun caz o combinatie de cafea arabica cu robusta. Credinta populara este ca daca un espresso face spuma, atunci e bine.

Proprietatile principale ale speciei de cafea robusta sunt ca e ieftina si ca face spuma, nu crema, insa cei mai multi oameni nu stiu sa faca diferenta.

In plus, robusta are un gust pamantiu, care ramane pe cerul gurii, este un gust neplacut, dar suntem obisnuiti cu el, asa ca il consideram acceptabil.

Peste toate, prajirea, care e foarte importanta, se face in conditii de compromis, astfel incat cafeaua e mai arsa, ca sa se ofere clientilor un produs constant. Tot mecanismul asta are de-a face cu reducerea costurilor.

Sa produci cafea de specialitate pastrand un standard inalt de calitate presupune efort si expertiza suplimentare", explica Adrian Simion, proprietarul prajitoriei GUIDO.

Cum se creeaza cafeaua personalizata

Dupa ce inteleg profilul clientului, specialistii selecteaza cu grija originile de cafea, iar pentru fiecare dintre ele testeaza si aleg un profil de prajire care sa evidentieze diferitele arome.

Urmatorul pas consta in recomandarea perioadei optime de maturare adica numarul de zile de la prajire in care boabele isi dezvaluie buchetul cu claritate si eleganta si crearea acelui gust care sa ramana intiparit in memoria clientilor.

Unde poti bea o altfel de cafea

Pe lista restaurantelor din Romania se numara mai nou si Stradale, deschis recent in cadrul Bucharest Business Park sub conducerea lui Chef Foa, care are propriul blend de cafea de specialitate purtand numele brandului.

In plus, iubitorii de cafea pot incerca saptamana aceasta cafelele Guido in cadrul celei de-a patra editii a Salonului International al Cafelei - Coffee Lovers Event 2015, sambata 25 aprilie 2015, la pavilionul C3 RomEXPO.

O.D.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
#Adrian Simion GUIDO, #cafea personalizata, #prajitorie cafea Romania , #Afaceri pentru tineri