Ana Maria Cornea: Designul vestimentar poate fi o afacere de succes

Miercuri, 24 Decembrie 2014, ora 00:00
8470 citiri
Ana Maria Cornea: Designul vestimentar poate fi o afacere de succes
Foto: Ana Maria Cornea (Arhiva personala)

Ana Maria Cornea si-a creat propriul brand de design vestimentar in 2006, cu doar 1.000 de euro, bani pe care i-a strans cu ajutorul tatalui sau. In 2014, pariul sau de business aduce vanzari de 45.000 de euro, iar pentru 2015 estimeaza o dublare a lor.

Tot tatal sau este cel care a avut incredere in ea si a sustinut-o inca din copilarie sa studieze, sa picteze si sa-si creeze propriile expozitii. Imaginea sa a devenit tot mai cunscuta in lumea modei, mai ales dupa ce a castigat, in 2007, titlul de "Cel mai bun tanar designer".

Tanara antreprenoare are planuri mari pentru 2015, ce includ si o expansiune pe plan international. Deocamdata, insa, ii cere Mosului "sanatate si fericre alaturi de familie si prieteni, plus putere de concentrare pentru business", spune Ana Maria Cornea, intr-un interviu acordat Business24.

Spuneti-ne cate ceva despre pasiunea dumneavoastra pentru pictura si pentru design vestimentar. Cum s-a nascut ea?

Pasiunea pentru moda a aparut de cand eram foarte mica si realizam haine pentru papusi impreuna cu mama din esantioane primite de la o prietena croitoreasa.

Din clasa a cincea, pe parcursul a trei ani, am urmat orele unui curs de pictura, sustinut de o profesoara de exceptie, in paralel cu scoala normala unde am avut rezultate exceptionale si tata avea grija sa ajung la concursuri, expozitii, tabere de creatie.

Asa am inceput sa am expozitii, sa calatoresc, sa castig premii, sa ma bucur la maxim de munca mea.

Apoi am absolvit Liceul de Arte din Brasov si Universitatea Nationala de Arte din Bucuresti, sectia Design Vestimentar.

Pasionata in egala masura de design vestimentar si de pictura, mi-am urmat vocatia de la o varsta foarte frageda. Detinatoare a numeroase premii nationale si autoarea a numeroase expozitii de pictura si arta decorativa, am demonstrat o crestere continua in domeniul artistic.

Si uite cum chemarea catre frumos m-a determinat ca, in anul 2006, sa pun bazele brandului care imi poarta numele.

Dupa o perioada de pauza, in care m-am facut remarcata ca unul dintre cei mai competitivi stilisti romani, avand colaborari meritorii cu artisti, persoane publice, reviste, show-uri TV si proiecte inedite, in primavara lui 2013 am revenit pe scena designului vestimentar cu colectia "Intre Venus si Afrodita".

Cum ati transformat aceasta pasiune in business? Care a fost momentul care v-a determinat sa luati aceasta decizie?

Avand in vedere ca nu pot si nu stiu sa fac altceva si mereu mi-am dorit sa lucrez in domeniul artistic era de asteptat ca pasiunea mea sa se transforme intr-un business imediat dupa terminarea Universitatii de Arte.

Care a fost investitia initiala si in cat timp v-ati recuperat aceasta investitie?

In 2006 cand am pornit la drum nu aveam bani multi, insa eram condusa de dorinta si ambitie.

Am avut niste bani stransi si am primit o parte de la tata, cred ca aproximativ 1.000 de euro.

Ce vanzari ati realizat in 2014?

Vanzarile au ajuns in jur de 45.000 de euro.

Ce vanzari estimati pentru 2015?

Pentru 2015 estimez cel putin dublu.

Asadar, este profitabila moda ca afacere?

Da! Moda poate sa fie profitabila! In perioada in care am lucrat ca stilist/consultant vestimentar am castigat foarte multi bani. Proiectele erau corect remunerate, existau bugete adevarate pentru videoclipuri, reclame, show-uri TV.

Acum, din postura de designer vestimentar, la fel, poti sa faci bani daca investesti intr-o echipa buna, promovare si prezenta la targuri internationale.

Ce-i sfatuiti pe tinerii care si-ar dori sa imbratiseze aceasta cale, cu propriul proiect?

Ii sfatuiesc sa fie inarmati cu mult talent, putere de munca, bani si perseverenta.

Care sunt "capcanele" unui astfel de business?

Daca esti un om slab este dificil sa reusesti. Daca nu esti talentat, perseverent si nu ai banii necesari sa te dezvolti intr-un mod armonios, poti sa cazi in capcana foarte repede, sa cazi si greu sa te mai ridici.

Tu ca om de afaceri trebuie sa te gandesti ca, daca esti serios si serviciile tale sunt bune si livrate in cat mai multe parti, capitalul de imagine si banii se vor intoarce inzecit.

Ce asteptari aveti, ca antreprenor, de la anul 2015?

Asteptarile mele de la anul 2015 sunt multe si mari. Imi doresc ca tot mai multi romani sa intelega ca brandurile romanesti ofera calitate si design de clasa internationala. Sa prinda curaj si sa cumpere produse "Made in Romania" de calitate inalta lapreturi decente, pentru buzunarele noastre.

In anul 2015 imi doresc sa atingem cat mai multe piete, sa aratam ca Romania poate.

V-ati stabilit deja acele "New Year's Resolutions"? Care ar fi obiectivele dumneavoastra pentru noul an?

Am multe obiective pentru noul an. Unul dintre ele este sa cresc mai mult si mai frumos si sa fiu prezenta pe cat mai multe piete internationale.

Mosului ce ii veti cere anul acesta?

Mosului ii voi cere sanatate si fericre alaturi de familie si prieteni, plus putere de concentrare pentru business.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Samsung se află în plin proces de dezvoltare a unui nou chipset: Exynos 2500
Samsung se află în plin proces de dezvoltare a unui nou chipset: Exynos 2500
Samsung se află în plin proces de dezvoltare a unui nou chipset, Exynos 2500, care promite să fie o versiune îmbunătățită a modelului actual, Exynos 2400. Noul procesor este proiectat...
Huawei a lansat oficial noua sa serie de telefoane, Huawei Pura 70. La ce prețuri sunt oferite dispozitivele
Huawei a lansat oficial noua sa serie de telefoane, Huawei Pura 70. La ce prețuri sunt oferite dispozitivele
Huawei a lansat oficial în China noua sa serie de telefoane, Huawei Pura 70, care include modelele Pura 70, Pura 70 Pro, Pura 70 Pro+ și Pura 70 Ultra. Lansarea coincide cu aniversarea a 12...
#idei business design vestimentar, #Ana Maria Cornea designer, #idei afaceri design , #Afaceri pentru tineri