Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Alexandre Gorj, de la Decathlon la macarons - totul de la zero

Alexandre Gorj, de la Decathlon la macarons - totul de la zero


Alexandre Gorj se poate mandri, la doar 26 de ani, cu un business frantuzesc recunoscut in toate orasele mari ale tarii pe care il transforma in unul din primele trei magazine de macarons 100% naturale din intreaga lume.

Tocmai aceasta noua abordare il face sa priveasca zambind venirea competitiei sale pe piata din Romania.

"Faptul ca Laduree vine in Romania il pun, in buna masura, pe seama noastra. In ultimii trei ani am reusit sa educam publicul, sa facem cunoscut acest desert delicios, iar acum amatorii au inceput sa se intereseze mai mult de originile macarons si de branduri internationale", spune proprietarul Madame Lucie.

Alexandre Gorj este si managerul care i-a convins pe francezii de la Decathlon sa vina in Bucuresti, insa dorinta sa de a face totul perfect l-a determinat sa se concentreze doar pe afacerea cu prajituri create chiar de mama sa, Madame Lucie.

Despre inceputurile Madame Lucie, despre provocarile de a deschide un astfel de business in Romania, dar si despre pasiunea sa de a calatori si a descoperi gastronomia internationala, vorbeste proprietarul Madame Lucie, intr-un interviu acordat Business24.

Spuneti-ne mai multe despre omul de afaceri Alexandre Gorj. La doar 26 de ani ati fondat in Romania Decathlon si brandul Madame Lucie. Considerati ca faptul ca ati locuit o buna perioada in Franta v-a ajutat sa va dezvoltati propriile afaceri?

Prima mea experienta a fost la Decathlon France unde am avut un training pentru a aduce brandul cu articole sportive in capitala romana. Am facut parte dintr-o echipa de 10 manageri cu un director pentru a implementa cel mai mare distribuitor si producator de articole sportive.

Cred ca experienta pe care am avut-o la Decathlon m-a ajutat sa imi dezvolt abilitatile de manager, scoala Decathlon fiind una din cele mai bune din lume.

Cat ati investitit in Decathlon? De ce ati renuntat la acest business?

Am investit foarte mult timp in Decathlon, cateodata si peste 12 ore pe zi. Dupa lansarea magazinului din Militari, am plecat pentru ca am vrut sa imi lansez propria afacere si sa creez totul de la zero.

V-ati gandit vreodata sa pastrati ambele afaceri, in paralel?

Atunci cand iti lansezi propria afacere este foarte dificil sa te concentrezi in mai multe directii, mai ales cand vorbim despre domenii de activitate complet diferite. Trebuie sa faci sacrificii, mai ales la inceput si sa te dedici 100% afacerii tale.

Ce inseamna sa faci business in Romania, in raport cu a face business in Franta?

Cea mai mare diferenta intre cele doua tari o constituie birocratia. In Franta, daca ai nevoie de un act nu trebuie sa bati prea multe drumuri. In schimb, in Romania orice lucru de acest gen e de zece ori mai greu de obtinut si dureaza foarte mult timp.

Foto: designist.ro

Credeti ca ar fi fost mai dificil sau mai usor daca ati fi lansat brandul Madame Lucie in Franta?

Stategia de dezvoltare a brandului Madame Lucie a fost gandita special pentru Romania si isi continua cursul pas cu pas.

E greu de spus daca ar fi fost mai usor in Franta decat in Romania, pentru ca sunt provocari cu totul diferite in cele doua tari: in Franta piata de macarons este supra-saturata, adica vorbim despre o concurenta foarte mare, iar in Romania piata era inexistenta si a trebuit sa invatam oamenii ce inseamna macarons.

Insa acum putem sa ne gandim sa intram pe piata frantuzeasca, mai ales cu noua gama de macarons cu ingrediente naturale, care ar fi ceva special inclusiv pentru francezi.

Am inteles ca investitia initiala in brandul Madame Lucie a fost de 50.000 de euro din fonduri personale, investitie care a depasit cu mult obiectivul de 25.000 propus. Ce anume a generat aceasta diferenta?

Investitia initiala a fost de aproximativ 45.000 euro, impartita intre laboratorul de productie si primul magazin deschis dupa sase luni de activitate, in zona Dorobanti din capitala.

In aceste sase luni a trebuit sa sustin afacerea (salarii, chirie) din fonduri personale si a trebuit mai ales sa oferim mii de macarons la degustare. Nu am vrut sa renunt la nimic din ce am crezut ca poate sa ne dea un avant, un inceput bun, asa ca am suplimentat investita cu cat a fost nevoie.

Cat ati investit pe parcurs?

Pentru fiecare nou magazin Madame Lucie deschis am avut o investitie initiala de minim 20.000 de euro. Investim continuu, in laborator, dotat cu utilaje ultra-moderne, in imbunatatirea produselor, in design si comunicare.

Foto: bucharest-shoppingguide.com

Cate macarons vindeti in fiecare zi?

Nu avem o medie zilnica stabila, depinde foarte mult de vreme, perioada, sarbatori, dar putem si ajunge la cateva mii de bucati pe zi.

Pentru toamna aceasta si-a anuntat sosirea in Romania si brandul Laduree, cunoscut la nivel mondial pentru macarons. In ce masura va va afecta aceasta schimbare de pe piata (aparitia competitiei)?

Faptul ca Laduree vine in Romania il pun, in buna masura, pe seama noastra. In ultimii trei ani am reusit sa educam publicul, sa facem cunoscut acest desert delicios, iar acum amatorii au inceput sa se intereseze mai mult de originile macarons si de branduri internationale.

Daca Laduree venea acum trei ani pe piata in Romania, sunt convins ca nu ar fi avut acelasi impact pe care il vor avea anul acesta. Laduree este foarte asteptat de cunoscatori, dar preturile vor fi pe masura, aproape duble fata de Madame Lucie, iar preferinta intre cele doua branduri tine de gust.

Madame Lucie e un brand creativ, inovator, ca sa sustinem acest lucru tocmai am lansat o o gama unica in Romania si cu o concurenta infima in lume: macarons cu arome si coloranti exclusiv naturali.

Acest lucru a imbunatatit calitatea, intensitatea gustului, iar un cunoscator isi da seama, imediat, ca sunt niste produse superioare. De fapt, chiar le-am testat printre cunoscatori francezi, care au fost impresionati.

Foto: highclassmagazine.ro

Ati lansat pe piata macarons cu ingrediente 100% naturale. Ce inseamna asta? Ce au ele diferit fata de alte macarons?

Suntem primul producator de macarons cu ingrediente naturale in Romania si printre primii trei in lume. Aromele sunt extrase direct din flori si fructe, iar colorantii sunt extrasi din clorofila, beta caroten, carbune, paprika etc..

Schimbarile au fost aduse pentru a putea oferi o calitate superioara amatorilor de macarons si pentru a ne da un avantaj competitiv pe orice piata.

Cu cat vor fi mai scumpe decat clasicele macarons? Ce pret vor avea?

Pretul a crescut cu 1 leu, adica a ajuns la 5 ron pe macaron. Dar va pot garanta ca oferim cel mai bun raport calitate/pret.

Din povestea dumneavoastra intelegem ca sunteti pasionat de sport, dar si dulciurile "de acasa". Ce alte pasiuni aveti si cat investiti in ele?

Imi place foarte mult sa calatoresc si sa descopar, prin asta, gastronomia internationala. Am avut norocul sa vizitez Peru timp de doua saptamani, unde am descoperit o gastronomie variata, simpla, dar foarte gustoasa.

M-a cucerit in special ceviche, un fel de mancare bazat pe peste crud cu legume. Incerc sa calatoresc cat de des pot, mi se pare o forma buna de autoeducare, e o experienta care imi deschide perspectivele.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 8627 ori