Tot mai multi romani cumpara alimente online. Ce magazine vand produse alimentare pe internet

Marti, 14 Ianuarie 2014, ora 08:00
7799 citiri
Tot mai multi romani cumpara alimente online. Ce magazine vand produse alimentare pe internet

Ponderea romanilor care cumpara alimente online a crescut de la 4,8% in 2011 la 7,2% anul trecut, potrivit Daedalus Millward Brown, care arata ca 75% dintre participantii la un studiu realizat de firma intentioneaza sa cumpere produse din magazinele online ale hipermarketurilor si supermarketurilor.

In acest context, tot mai multi retaileri isi deschid magazine online.

Anul trecut, primul pas a fost facut de Carrefour, care si-a lansat oficial hipermarketul online la sfarsitul lunii iulie. Serviciul este disponibil pentru Bucuresti si localitatile limitrofe, cu livrare la domiciliu. Acesta a fost urmat de cora, care a deschis in decembrie hipermarketul coradrive.ro, prin care clientii pot sa cumpare produsele online si le ridica ulterior din magazin, si care a anuntat ca va incepe livrarile la domiciliu in acest an.

La sfarsitul anului trecut si Mega Image, cea mai mare retea de supermarketuri din Romania, a anuntat ca va inaugura serviciul de livrari la domiciliu in primul trimestru al acestui an.

Cel mai recent anunt a fost facut de Selgros, care a intrat in comertul online printr-un parteneriat cu platforma de servicii de aprovizionare online megamarket.ro, prin care va livra direct clientilor peste 11.000 de produse alimentare si nealimentare.

Conform unor estimari anterioare ale Carrefour Romania, retailul online reprezinta sub 1% din totalul vanzarilor de alimente din Romania.

Cele mai achizitionate servicii si produse

Topul serviciilor si produselor achizitionate de romani de pe internet este condus, potrivit Daedalus, de plata facturilor de utilitati (42,8%), dupa care urmeaza imbracaminte/incaltaminte (37,8%), electronice (37,4%), cosmetice/parfumuri (34%), electrocasnice (30,9%), produse si servicii de telefonie mobila (28,8%), computere/componente computere (28,4%), carti/ziare/ reviste (22,3%), jucarii (14,4%), software/jocuri (12,8%), bilete la diferite spectacole/concerte (12,2%), bilete de avion (10,4%), produse alimentare (7,2%), produse sportive (6,8%), muzica/filme (6,3%), alte produse (10,2%).

Cresteri importante ale vanzarilor online au inregistrat din 2011 categoriile electrocasnice, software/jocuri, produse alimentare, computere/componente computere si jucarii. Cea mai mare scadere a fost raportata de biletele de avion.

In ceea ce priveste modalitatea de livrare, 77,3% prefera livrarea la domiciliu, restul optand pentru ridicarea produselor din magazine. Cele mai utilizate modalitati de plata sunt plata la livrarea coletului (79,3%), cardul bancar (34,9%) si transfer prin online banking (18%).

Potrivit Daedalus, suma medie platita pentru cumparaturile online este de 281 euro, in scadere de la 312 euro in 2011. Cei mai multi romani care cumpara online (37,2%) cheltuiesc pana la 100 de euro, 31,1% intre 101 si 300 de euro, 14% intre 301 si 500 euro, 7,4% intre 501 si 700 euro, 5,2% intre 701 si 1.000 euro si 5,2% peste 1.000 euro.

Rata de penetrare a comertului online este estimata la 20,6% in 2013, fata de 16,4% in 2010, iar valoarea acestuia (plati prin intermediul cardului) este preconizata la 286 milioane euro.

Printre principalele bariere pentru a cumpara online enumerate de respondentii studiului Daedalus sunt neincrederea intr-un produs care nu este vazut inainte (48,1%), nesiguranta folosirii datelor cardului pe internet (35,4%), lipsa unui card bancar (27,8%), grija scazuta fata de manipularea coletelor (16,5%) si neincrederea in magazinele online (16,5%).

Studiul a fost realizat in mediul urban si au participat persoane cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 ani.

România, aproape de rating-ul economic „înger căzut”. Soluția guvernului pentru a stopa creșterea costurilor de împrumut
România, aproape de rating-ul economic „înger căzut”. Soluția guvernului pentru a stopa creșterea costurilor de împrumut
După scăderea perspectivelor de rating Fitch și Moody's, dacă Standard & Poor's reduce vineri, 24 ianuarie, ratingul pentru România, atunci țara noastră poate ajunge în afara țărilor unde...
Un iPhone cu aplicația TikTok instalată se vinde în SUA la prețul unui apartament în București
Un iPhone cu aplicația TikTok instalată se vinde în SUA la prețul unui apartament în București
După ce președintele SUA, Donald Trump, a oferit o extensie pentru rezolvarea situației TikTok, aplicația a devenit din nou funcțională în America, dar rămâne inaccesibilă în App Store...
#comert online, #cumparaturi online, #magazine online , #Afaceri online

Curs valutar

1 EUR = 4.9763 RON

-0.0005

1 USD = 4.7792 RON

0.0183
  1. Mișcare-surpriză pentru Dedeman. Frații Pavăl renunță la afacerea în care au investit deja 8 milioane de lei
  2. Putin lovește dur o bancă occidentală, cu filială și în România: Impune daune colosale de miliarde
  3. Schimbări masive pentru băncile românești în 2025. Cum vor fi afectate direct conturile românilor și modul în care aceștia tranzacționează bani
  4. Marile bănci internaționale au început să se teamă de o posibilă depreciere a leului românesc. Cum arată următoarea perioadă pentru România, conform piețelor globale
  5. O mare putere se pregătește de cea mai grea lovitură a lui Trump: Surpriza neașteptată a președintelui SUA
  6. Paradoxul reducerii banilor cash în România. Avem în piață de 4 ori mai mult numerar decât în anii 2000
  7. Bitcoin a crescut spectaculos după ce s-a zvonit că Donald Trump ar putea semna un ordin executiv
  8. Un aliat al lui Putin îi dă cu tifla. Prințul anunță o afacere colosală cu Trump, de 600 de miliarde dolari
  9. Lovitură pentru mașinile electrice. Vânzările au căzut, ce se întâmplă: S-a găsit cauza
  10. Constructorul auto european care recheamă la service aproape 100.000 de mașini. Ce modele sunt vizate și care este riscul pentru șoferi