Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Business online pe o nisa neexploatata: Hainute unicat pentru copii create de designeri romani

Business online pe o nisa neexploatata: Hainute unicat pentru copii create de designeri romani


Roxana Dumitru si Adina Sasu au lansat primul magazin online cu articole pentru copii create de designeri romani, o idee de business neexploatata pana acum, cel putin in Romania.

Ideea s-a nascut la o ceasca de cafea, cand cele doua femei de afaceri si-au permis sa "viseze cu ochii deschisi".

Visul s-a transformat in scurt timp in realitate, iar designeri precum Rhea Costa, Malvensky, Carla Szabo, Zaysha si, in curand, George Neagu s-au aratat mai mult decat incantati sa contribuie la dezvoltarea noului business "Designers for Kids".

Magazinul online vine cu tot ceea ce si-ar putea dori un copil, dar mai ales un parinte pentru copilul sau. Iar daca prin acest proiect cei mai norocosi dintre cei mici se vor bucura de hainute si accesorii unicat, cei mai putin norocosi vor fi sprijiniti prin proiectul lansat de cele doua antreprenoare: campania sociala "Imbraca un copil".

Desi nu poate vorbi inca de cifre in ceea ce priveste investitia initiala, Roxana Dumitru sustine ca daca business-ul va ajunge la break-even dupa primul an de functionare, atat ea, cat si partenera sa de afaceri, se vor declara multumite.

Ati lansat recent unicul proiect de fashion Made in Romania. De ce ati ales sa il faceti tocmai online? Ati observat o tendinta accentuata catre shopping-ul online in Romania?

Designul vestimentar "Made in Romania" a inceput sa faca pasi importanti, sa fie recunoscut, apreciat si dorit nu numai in Romania, dar si pe piete importante din afara tarii. De aceea, cred cu tarie in succesul unui business online in zona de fashion.

Statisticile sunt foarte clare in acest sens: se fac din ce in ce mai multe cumparaturi online, piata de fashion avand una din cele mai mari expansiuni in acest sens (32% crestere in 2012 pe industria de fashion online in Romania - sursa 2Parale si PayU).

De unde a pornit ideea de a pune bazele acestui business?

Se stie deja ca de obicei cele mai mari idei s-au nascut la un pahar de vin. Si, totusi, povestea aceasta s-a nascut la o ceasca de cafea. O intalnire in care ne-am permis sa visam cu ochii deschisi si in cateva ore am construit un concept unic pe piata din Romania (si din cate stim, chiar din lume).

Pasiunea comuna pentru fashion, dragostea pentru copii si universul minunat in care acestia traiesc, toate, combinate cu dorinta de a face si un bine copiilor care nu au posibilitati, au condus la crearea Designers for Kids.

Stiam despre designerii romani care creeaza colectii minunate pentru adulti. Si am vrut sa ii atragem pe acestia si in lumea copiilor, sa creeze colectii unicat, dedicate acestui proiect.

Aveti si dumneavoastra copii? Le-ati cumpara si lor haine concepute de designeri romani?

Am si eu 2 baieti (de 4 si 9 ani) pe care i-as imbraca cu drag de la designerii romani. Din pacate, nu gasesc foarte multe variante inca pe piata, dar, in momentul in care vom lansa si colectiile pentru baieti, voi avea cu siguranta de unde alege.

Aveti experienta in antreprenoriat sau in domeniul modei care va ajuta, mai departe, in dezvoltarea acestui business? Care este aceasta?

Experienta mea de 17 ani in domeniul de marketing si comunicare coroborata cu 6 ani de management in acelasi domeniu reprezinta un punct forte in demararea acestui tip de business. In plus, partenerea mea - Adina Sasu - are 10 ani de experienta in management de proiecte internationale.

Dar cum niciun domeniu nu seamana cu altul, sunt sigura ca vom intalni multe situatii inedite. Gandirea logica, experienta anterioara si bunul simt ne vor ajuta, insa, sa depasim orice obstacol.

Care a fost investitia initiala si cand estimati ca veti ajunge la break-even?

Momentan nu putem raporta cifre concrete pentru ca investitia continua si va continua cel putin pana la sfarsitul anului. Cat despre break-even, desi orice antreprenor trebuie sa isi targeteze un minim de rezultat cuantificabil in bani, noi cautam in primul rand sa cuantificam rezultatul pe termen mediu in segment de piata.

Ne dorim, mai ales, ca un numar cat mai mare de consumatori sa inteleaga conceptul, sa inteleaga valoarea si potentialul design-ului romanesc, calitatea produsului executat in Romania si, nu in ultimul rand, faptul ca impreuna putem face si un bine.

Una peste alta, daca ajungem la break-even dupa primul an de functionare ne vom declara multumite.

Aveti vreun model de inspiratie pentru acest business?

Atunci cand am inceput sa concepem acest business nu am reusit sa gasim nimic care sa ne inspire, nici un alt model de business similar. De aceea, am luat-o de la zero, pas cu pas.

Neavand niciun fel de know-how din afara, am gandit business-ul pornind de la nevoia existenta pe piata si neacoperita inca, nisa pe care vrem sa o cream, continuand cu analiza potentialului target si a comportamentului de cumparare si terminand cu potentialul vanzarilor in mediul online. Si asa s-a nascut "Designers for Kids". Din pasiune pentru fashion si dragoste pentru copii. Si, nu in ultimul rand, din dorinta de a ajuta copiii fara posibilitati.

In prezent colaborati cu designerii Rhea Costa, Malvensky, Carla Szabo si Zaysha. Ei au realizat aceste colectii special pentru dumneavoastra? Cum i-ati convins sa se alature acestui proiect?

Entuziasmul si pasiunea cu care toti designerii colaboratori s-au alaturat acestui proiect au fost de-a dreptul covarsitoare. Placerea cu care am construit impreuna colectiile dedicate magazinului online Designers for Kids a facut ca acest proiect sa fie o experienta cu adevarat minunata.

Fiecare dintre acesti designeri cred in designul romanesc si sustin promovarea si recunoasterea valorii acestuia. Iar faptul ca au creat colectii special pentru copii a fost o incantare pentru ei.

Toti designerii isi doresc sa avem vanzari din ce in ce mai mari pentru a putea ajuta din ce in ce mai multi copii prin campania sociala "Imbraca un copil", campanie creata de Designers for Kids si asociatia acestui proiect minunat.

Care sunt colaborarile pe care le aveti in plan in viitor si ce surprize le pregatiti parintilor care va urmaresc?

Avem o colectie minunata de haine pentru fetite creata de George Neagu care se lanseaza in aceste zile. In plus, am inceput pregatirile pentru urmatoarele doua colectii surpriza care se vor lansa in luna mai.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 4574 ori