Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Planul tau de afaceri: De ce sa investesti intr-o franciza

Planul tau de afaceri: De ce sa investesti intr-o franciza


Afacerea in sistem de franciza are tot mai mult succes in Romania, tocmai pentru ca, spre deosebire de un business traditional, primesti tot ajutorul din partea grupului-mama.

De la businessplan pana la investitii in marketing si comunicare, franciza iti asigura baza de la care poti porni cu succes in lumea afacerilor.

Daca esti interesat sa deschizi un centru educational, spre exemplu, costurile ajung pana la 15.000 de euro. Suma include taxa de franciza, dar si investitia pentru inceperea activitatii intr-o de institutie moderna de predare a limbii engleze pentru cei mici.

"Acest cost este conditionat de zona in care va functiona centrul si de planul de afaceri al francizatului. Pentru un master francizor taxa de franciza este de minim 20 000 de euro, iar investitia initiala depinde de planul sau de afaceri", spune Stefania Filip, Master Francizor Helen Doron Romania, centru educational cu predare in limba engleza.

Profitul, insa, depinde foarte mult de planul tau de afaceri si nivelul tau de implicare in activitatea desfasurata.

Franciza iti aduce multe avantaje

Cel mai mare avantaj pe care il ai atunci cand intri intr-o franciza este avantajul renumelui si recunoasterii pe piata.

"La Helen Doron, avantajele sunt reprezentate de succesul avut de acest model de afaceri, cu peste 660 de centre, in peste 30 de tari. Experienta acumulata este impartasita noilor francizati Helen Doron, acestia putand demara mult mai usor o afacere", spune Stefania Filip.

Potrivit oficialului, francizatii Helen Doron beneficiaza de suport de business continuu din partea companiei prin master francizorii lor, de pregatire si materiale speciale pentru profesorii si managerii centrelor educationale.

Un alt avantaj ar putea fi faptul ca noii francizati sunt ajutati de cei cu experienta sa nu faca unele greseli care ar putea dauna afacerii.

Insa daca planul de afaceri este adaptat specificului zonei in care francizatul isi desfasoara activitatea, rezultatele nu vor intarzia sa apara, sustine Filip.

In ce consta ajutorul pentru incepatori

Inca de la inceput compania mama realizeaza un business plan impreuna cu potentialul master francizor sau cu potentialul candidat pentru o franciza simpla (centru educational). Acest business plan il va ajuta sa inteleaga businessul, dar il va si ghida atat in perioada de inceput, cat si ulterior in etapa de dezvoltare, spune reprezentantul Helen Doron.

"Planul de afaceri este personalizat, in functie de specificul si potentialul fiecarei zone, dar si de investitia initiala a candidatului. In plus, Helen Doron Group ii ajuta pe toti noii intrati in sistemul de franciza prin training de business adaptat domeniului de activitate si investitii in marketing si comunicare pentru cresterea notorietatii la nivel national", adauga Stefania Filip.

Daca vrei sa-ti deschizi un centru educational Helen Doron in franciza trebuie sa ai abilitati manageriale si cunostinte de marketing. Desi este recomandat sa ai o pasiune pentru educatie, nu este neaparat necesar sa ai experienta in acest domeniu.

In final, dupa o cerere adresata pe site-ul companiei, vei fi evaluat si eventual vei merge mai departe in redactarea planului de business, explica master francizorul Helen Doron Romania.

Alege o franciza inovatoare

O astfel de franciza aduce noi metode de predare a limbii engleze, iar copiii ajung sa invete limpa engleza ca o limba materna, concept care pare sa aiba mare succes in Romania.

Stefania Filip sustine ca "metoda se adreseaza copiilor incepand cu varsta de 3 luni si pana la 18 ani. Aceasta are in centru jocul si activitatile distractive si ii stimuleaza pe copii sa fie creativi, revolutionand astfel modul in care pana acum o limba straina era predata celor mici. La Helen Doron apelam la creativitatea copiilor, procesul de invatare fiind perceput de acestia ca o joaca".

La nivel international exista peste 660 de astfel de centre, in peste 30 de tari.

"Performanta este cu atat mai mare, cu cat aceasta metoda de invatare a limbii engleze a fost initiata si dezvoltata relativ recent, in 1985, de catre Helen Doron. Franciza a prins foarte bine in Europa unde numarul centrelor in care se invata limba engleza prin aceasta metoda a crescut foarte rapid: in Polonia exista peste 160 centre, in Germania peste 100 centre, iar in Ungaria peste 60 de centre", concluzioneaza Stefania Filip.

Si in Romania numarul de centre s-a dublat anual, iar numarul de copii inscrisi a inceput sa creasca in mod proportional, spun reprezentantii companiei.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 6386 ori