Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Lasa marketingul mobil sa lucreze pentru afacerea ta

Lasa marketingul mobil sa lucreze pentru afacerea ta


In cartea "Mobilized marketing", Jeff Hasen da xplicatii despre strategii si tactici care se axeaza strict pe anumite produse si pe cum poate fi construita increderea si loialitatea clientilor prin intermediul dispozitivelor mobile.

Hasen ofera solutii succes de la profesionistii experimentati cu privire la modul de a evalua, utiliza si de a reusi pe piata de marketing mobil. Totusi, asta nu inseamna ca ceea ce spun specialistii este musai sa fie litera de lege, pentru ca in marketingul mobil totul tine de capacitatea de a te adapta la modalitatile de comunicare pe care clientul le doreste. Daca-l bombardezi zilnic cu mesaje pe retelele sociale, iar el detesta Facebook, atunci ai muncit degeaba.

Esti interesat de marketingul mobil, dar nu esti sigur cum anume sau de unde sa incepi? Iata cateva sfaturi si gandurile de la trei dintre liderii in marketingul mobil, pentru cei noi prezenti pe acest taram.

Unii oameni uita. - Barbara Williams, marketer senior-level la Microsoft

"Este foarte simplu...Daca nu sunteti siguri ca puteti intra pe aceasta piata, incercati o pagina web in varianta clasica de cercetare de consum. Adica, du-te la magazin, a mall, iesi la cina, si stai si priveste oamenii. Doar atat! E o solutie de moda veche. Insa, vei descoperi ca toata lumea foloseste dispozitivele mobile, insa nu pentru apeluri telefonice sau mesaje scrise, ci fac o multime de lucruri. "Cand vezi ca lumea isi utilizeaza dispozitivul mobil oriunde in jurul tau, incearca sa te gandesti cum poti introduce produsul, marca sau mesajul tau in dispozitivele lor. Uita-te la lumea din jurul tau! Fii atent la tinerii care au crescut in era digitala si la comportamentele lor. Sunt complet diferite. O sa vezi acest lucru, insa investeste timp sa-l inveti si sa-l inteleagi el. Exploreaza-l!

Stai cu ochii pe ceea ce face "tipul mic", insa fii atent si la "titani". Mario Schulzke, fondator IdeaMensch si director de strategie digitala ;a compania de marketing WDCW

"Nu sunt suficient de inteligent sa va dau sfaturi despre cum sa va conduceti perfect afacerea, insa un lucru este cert: va avea loc o adevarata revolutie in ceea ce priveste promovarea pe noile medii. Este atat de usor in zilele noastre sa-ti construiesti site-ul tau, serviciul tau de software sau un magazin de aplicatii online propriu. Foarte multi oameni au inceput sa rezolve problemele pe care le-am intampinat in propriile lor vieti sau in jobul in care activeaza. Vom vedea unele castiguri importante pe partea de productivitate, in aproape fiecare sector al economiei, conduse de oameni care doresc in primul rand sa-si rezolve propriile probleme. "Fa ceea ce se simti si construieste un program de marketing in jurul valorii de tactici care au sens pentru tine, pentru ca ai "la indemana" foarte multi clienti care sunt "coplesiti" de toate mesajele enervante de pe Twitter, Facebook, Foursquare si alte retele sociale. Dar cand vorbim despre crearea de continut, care ofera plus-valoare potentialilor clienti, aceasta se obtine greu. Sa organizezi o masa rotunda pe Twitter nu este cu mult diferit fata de o intalnire fizica. Important este sa captezi atentia prin ceea ce spui, in fond, cam asta ar trebui sa faci si la un meeting clasic. Adica, sa spui si sa faci ceea ce consideri ca are sens pentru tine, si intotdeauna sa crezi ca vorbele tale chiar conteaza pentru audienta. Concentreaza-te pe fundamentele. Respecta comunicarea cu clientii prin intermediul tuturor canalelor. Nu pretinde ca esti, ceea ce nu esti, de fapt".

Crearea de continut bogat in stiri, adaptat special pentru navigarea pe dispozitive mobile Barbara Williams, Microsoft

"Pe mobil ai un tip complet diferit de experienta, pentru ca nu dispui de flexibilitatea unui monitor de mari dimensiuni, insa ai intregul dispozitiv la indemana. Poti include functionalitatea bogata la servicii precum utilizarea camerei foto in gasirea unui restaurant sau al unui club. Sunt atat de multi alti vectori sau functii, unice pentru mobil, si care il fac tot mai interesant ca instrument de marketing Insa, important este sa gandim intr-un mod diferit instrumentele dedicate dispozitivelor mobile.

"Daca nu ai o pagina special dedicata navigarii mobile, direct de pe cea principala, nu ai cum sa atragi clientii care se plimba prin oras, dar stau pe internetul mobil. Continutul este interesant pentru o pagina de internet clasica, insa ea chiar reprezinta plus-valoare atunci cand afli despre plaja X fix pe malul marii, nu in camera de hotel".

Afla modul in care clientii vor sa comunice cu tine. Eileen Woodbury, director de marketing de la Clear Channel,Los Angeles

"Oamenii vor comunica cu tine modul in care aleg ei s-o faca, iar de obicei vor prin intermediul mesajelor scrise, deci nu trebuie sa cazi in plasa celor care cred ca navigarea pe web va inlocui definitiv functiile clasice ale telefonului mobil, adica SMS si voce. Potentialii clienti catre care dorim sa comunicam se afla pe retele sociale cat e ziua de lunga, asa ca, in mod cer pe ei ii vom contacta prin intermediul mesajelor. Altii, detesta retelele sociale si vor sa fie apleati la telefon sau doar prin intermediul SMS-ului. Oamenii aleg modul in care comunica, iar fiecare noua modalitate trebuie trecuta in arsenalul marketerului".

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2210 ori