Lucrurile de care sa tii cont inainte sa iti deschizi o afacere

Joi, 27 Mai 2021, ora 13:48
1137 citiri
Lucrurile de care sa tii cont inainte sa iti deschizi o afacere
afacere FOTO: shutterstock.com

Atunci cand iti doresti sa iti deschizi o afacere, pentru a fi propriul tau sef, trebuie sa tii cont de foarte multe aspecte, pentru ca un business implica foarte multe obligatii, nu doar oportunitati. De la bugetul initial si pana la convingerea clientilor ca produsele si serviciile tale fac diferenta, trebuie sa iei orice detaliu in considerare, fiindca nu e de ajuns doar sa ai o idee buna. De aceea, iata lucrurile pe care sa le iei in calcul inainte sa mergi pe calea antreprenoriatului.

Bugetul

Mai intai si mai intai, trebuie sa iei in considerare care sunt resursele tale financiare si sa te gandesti daca ai suficienti bani astfel incat sa pui afacerea pe picioare. De aceea, nu e suficient sa ai doar o idee buna de business, ci si un buget suficient de mare, care sa acopere toate aspectele ce tin de infiintarea unei companii. Drept urmare, fie pui bani deoparte pentru o perioada, fie apelezi la imprumuturi sau iti cauti parteneri de afaceri, ca sa strangi suma de care ai nevoie ca sa pui afacerea pe picioare.

Planul de afaceri

Dupa ce te-ai asigurat ca ai suficienti bani ca sa iti deschizi businessul, vei avea nevoie de un plan de afaceri bine structurat, ca sa iti faci o parere generala asupra lucrurilor de care vei avea nevoie. Mai precis, domeniul de activitate al firmei, produsele si serviciile pe care le vei oferi, strategia financiara, cea de marketing, pentru a iti promova afacerea, si care vor fi investitiile necesare. De aceea, e indicat sa intelegi foarte bine domeniul de business, mai ales cand esti la inceput. Cere-le sfatul oamenilor de afaceri experimentati, informeaza-te ce presupune un business, citeste carti de specialitate, dar si de dezvoltare personala. Astfel, vei intelege mai bine ceea ce inseamna administrarea unei firme, cum sa atragi potentiali clienti si cum sa interpretezi comportamentul oamenilor.

Sediul firmei

Indiferent de serviciile pe care le vei oferi, vei avea nevoie de un sediu, pentru ca angajatii tai sa isi desfasoare activitatea. Acesta este un aspect important de care sa tii cont, pentru ca iti va afecta bugetul. In functie de nevoile tale, recomandabil e sa studiezi piata imobiliara si sa gasesti un spatiu suficient de mare; poate fi un simplu apartament sau chiar o cladire. Ideal ar fi sa il inchiriezi decat sa-l achizitionezi, pentru a pune niste bani deoparte. Pe langa acest lucru, ia in considerare si dotarile aferente sediului, adica mobilierul, aparatura, electronicele si electrocasnicele. In plus, ca sa te asiguri ca bunurile de valoare, dar si angajatii vor ramane in siguranta, se impune instalarea unui sistem performant de securitate.

Angajati competenti

Ca sa ai parte de o productivitate crescuta si profituri pe masura, ai nevoie in firma ta de subalterni bine pregatiti si motivati, care sa dea randament maxim in fiecare zi. Iar pentru asta, trebuie sa investesti in pregatirea lor, adica sa ii trimiti la cursuri de specializare si la diverse traininguri. In plus, pentru a avea angajati motivati, recomandabil ar fi sa le oferi anumite beneficii. De exemplu, bonusuri de performanta sau mariri salariale la un anumit interval. Printre beneficiile pe care poti sa le mai iei in considerare se mai numara oferirea de zile suplimentare de concediu, vouchere de vacanta, abonamente sau asigurari de sanatate.

Pe langa aceste aspecte importante, nu trebuie sa le omiti nici pe altele, precum faptul ca o sa fii nevoit sa platesti contributii la stat, taxe, impozite. Pentru asta, fie vei apela la un contabil, fie iti vei externaliza serviciile. In plus, pe langa securitatea fizica, va trebui sa apelezi si la specialisti IT, care sa iti pastreze datele in siguranta, departe de hackeri si atacuri cibernetice. De asemenea, vor aparea cheltuieli neprevazute, deci ar fi bine sa ai mereu capital la dispozitie.

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...
#afacere, #deschidere afacere, #afaceri romania , #Afaceri in Romania