In sfarsit, clientul va deveni rege si in Romania.
Datorita faptului ca oamenii vor pune un pret mai mare pe banii lor, anul acesta ei vor pune conditiile, comparativ cu anii trecuti cand vanzatorul era cel care domina raportul de forte din piata, arata rezultatele unui studiu referitor la masurile anticriza din domeniul resurselor umane, efectuat de Accelera, compania de training si consultanta a Grupului Accor.
La acest studiu, care a fost realizat in luna ianuarie, au participat 375 de companii din industrie, servicii si agricultura. Rezultatele chestionarului mai arata ca, anul acesta, salariatii nu vor mai avea aceeasi putere ca in anii precedenti. Aceasta deoarece angajatorul va fi mult mai selectiv la angajare, mult mai pretentios in ceea ce priveste rezultatele muncii si mult mai atent cu bugetele de salarii, se arata in studiu.
Dorel nu va mai munci singur
Aproape un sfert din firmele chestionate considera ca reducerea numarului de angajati este o masura de baza in combaterea efectelor crizei. Totusi, majoritatea firmelor (peste 95%) spun ca in aceste conditii munca trebuie eficientizata pe baza indicatorilor de performanta. Din acest motiv, „incepand cu 2009 vom vedea din ce in ce mai rar echipe de sase muncitori care il asista pe cel de-al saptelea in timp ce acesta sapa o groapa saubate un cui“, afirma specialistii Accelera. Firmele vor impune obiective concrete si masurabile, iar angajatii care nu le vor indeplini vor risca sa ramana fara job.
Trei sferturi din firmele participante la studiu vor sa investeasca in dezvoltarea profesionala a angajatilor pentru a-i face mai eficienti, in conditiile in care considera ca in perioade de recesiune trebuie sa dezvolte abilitatile de vanzare ale echipei. Conform rezultatelor studiului, eficienta sefilor este importanta in aceasta perioada pentru aproape 85% din companii.
Circa 90% din firme sunt de parere ca, in recesiune, cel mai important este sa se taie din costuri, iar peste 79% din ele spun ca acest lucru trebuie insotit si de cresterea calitatii.