Antreprenorii creativi sunt nemultumiti de contextul economic si cadrul legislativ, dar multi dintre ei vor sa-si extinda afacerile

Marti, 31 Octombrie 2017, ora 11:05
2085 citiri
Antreprenorii creativi sunt nemultumiti de contextul economic si cadrul legislativ, dar multi dintre ei vor sa-si extinda afacerile
Foto: CC0 Creative Commons

UniCredit Bank a realizat, impreuna cu Exact Cercetare si Consultanta, primul studiu din Romania care isi propune sa faca o radiografie a antreprenoriatului in industriile creative.

"Cu sustinerea potrivita, antreprenoriatul creativ poate deveni un motor de crestere pentru economia romaneasca. Barometrul Mintilor Creative ne arata care sunt problemele pe care le intampina acesti antreprenori, care sunt nevoile lor, dar si faptul ca au o dorinta puternica de crestere.

In pofida faptului ca percep mediul economic ca fiind nefavorabil, 45% dintre ei planuiesc sa isi dezvolte afacerile in urmatoarele 12 luni.

UniCredit Bank, banca mintilor creative, va continua sa ii sustina pe cei care aleg sa isi urmeze calea in acest domeniu, chiar daca de multe ori nu le este usor. Ne-am bucura ca in acest demers sa ni se alature cat mai multi actori din mediul de business, dar si institutional din Romania", a declarat Anca Ungureanu, Director Identitate si Comunicare in cadrul UniCredit Bank.

"Barometrul Mintilor Creative ne arata cum e viata antreprenorilor din industrii creative din Romania in momentul de fata - in ce masura au incredere in economie, ce planuri de extindere au, ce obstacole resimt, de unde obtin finantare, ce instrumente financiare folosesc, cum recruteaza si pe cine. In prezent, dezvoltarea presupune sacrificii pentru majoritatea afacerilor din industrii creative: 3 din 4 companii care realizeaza investitii o pot face numai cu economii substantiale in alte domenii", a detaliat Lacramioara Loghin, Managing Director Exact Cercetare si Consultanta.

Principalele concluzii ale studiului asupra antreprenorilor din industrii creative sunt urmatoarele:

1. Situatia curenta:

- doar 10% dintre cei intervievati considera ca actualul context economic le este prielnic;

- 45% dintre antreprenorii intervievati iau in considerare extinderea afacerii in viitorul apropiat;

- 9 din 10 respondenti considera ca volatilitatea cadrului legislativ le poate afecta negativ dezvoltarea afacerii.

2. Obstacolele percepute de antreprenori:

- principalele bariere in calea dezvoltarii afacerilor din industrii creative sunt: taxele ridicate (70%), conditiile economice (57%), problemele de cash flow (46%) ;

- in privinta finantarii, principalele dificultati de care se lovesc antreprenorii sunt procedurile greoaie din programele publice de finantare (47%), reticenta fata de imprumuturi (30%) si lipsa garantiilor (26%) ;

- dificultatea procedurilor de obtinere a finantarii din programe publice reprezinta cel mai intalnit obstacol.

3. Finantare:

- peste 50% dintre antreprenori considera ca le este necesara finantarea prin fonduri europene;

- 1 din 2 afaceri creative isi doreste servicii bancare online (internet/ mobile banking, plati online) ;

- cele mai utile instrumente financiare sunt online/mobile banking-ul si auto-finantarea;

- cele mai utilizate servicii financiare sunt cardurile si internet/mobile banking-ul, urmate de plati online si pachetele de cont curent.

4. Resurse umane:

- peste 65% dintre antreprenori intentioneaza sa faca angajari in urmatorul an;

- dintre acestia, majoritatea isi doresc sa recruteze angajati cu norma intreaga;

- prefera candidatii tineri, din generatia milenialilor (18 - 34 de ani) ;

- cele mai importante criterii de recrutare sunt entuziasmul si implicarea (extrem de importante pentru 55% dintre antreprenori). Acestea sunt urmate de potrivirea culturii organizationale cu personalitatea candidatului (35%) si personalitatea candidatului (30%). Experienta in domeniu este extrem de importanta pentru 17% dintre antreprenori, iar educatia pentru doar 7%.

Studiul a fost realizat in perioada 26 septembrie - 5 octombrie 2017, in doua etape: una calitativa si una cantitativa. Rezultatele se bazeaza pe raspunsurile a peste 70 de antreprenori cu functii de conducere in intreprinderi mici si mijlocii din toate industriile creative conform codurilor CAEN din Romania.

Tinerii români au câștigat Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge
Tinerii români au câștigat Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge
Echipa AICitizens de la Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” din Focșani, Vrancea, a obținut titlul de campioană mondială la Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge, care...
Samsung a lansat unul dintre cele mai scumpe încărcătoare de pe piață. Cât costă și ce știe să facă
Samsung a lansat unul dintre cele mai scumpe încărcătoare de pe piață. Cât costă și ce știe să facă
Samsung a lansat recent un nou încărcător, EP-T5020 50W Super Fast Charging Adapter, care se alătură seriei de accesorii de încărcare rapidă ale companiei, însă nu este inclus în...
#industrii creative, #barometru mediu afaceri , #Afaceri in Romania