Malvina Cservenschi: Dupa ora 8 nu mai exista munca

Sambata, 09 Martie 2013, ora 00:00
4913 citiri
Malvina Cservenschi: Dupa ora 8 nu mai exista munca

Malvina Cservenschi a intrat in business urmand ceea ce Marius Ghenea a scris in cartea sa, "Antreprenoriat". A ales sa se increada in acel 'gut feeling' de care vorbeste Ghenea si a devenit o femeie de afaceri cu un business in plina expansiune.

Ii place sa spuna ca vinde dorinte si nu bijuterii si spera ca experienta sa sa fie inspiratie pentru toti cei care isi cauta un drum in viata si nu stiu cum sa obtina acest lucru.

Recent a facut un nou pas in afacerea sa, lansand propriul magazin online pe care clientii l-au primit cu drag, iar asta s-a regasit si in cifrele de la vanzari.

Cum ramane cu viata personala? "E simplu", spune femeia de afaceri, intr-un interviu acordat Business24. "Dupa ora 8 nu mai exista munca decat daca partea aceea de munca ma relaxeaza".

Care este povestea Malvensky Corporation si care a fost cea mai mare provocare in pornirea acestei afaceri?

O provocare inseamna sa incepi ceva nou dupa o perioada in care te-ai format intr-un alt domeniu, in calitate de simplu angajat la stat.

Lucrurile s-au schimbat pe parcus in momentul in care am descoperit ca pot face mai mult pe cont propriu: din angajat la stat am devenit asociat unic.

Experienta a fost una noua, mai ales ca in sistemul educational romanesc nu ai de-a face nici macar cu o minima experienta de antreprenoriat. Nu-mi aduc aminte sa fi facut cunostinta cu ceea ce inseamna munca in echipa, posibilitatea de a realiza castiguri din activitatea proprie, managementul bugetului personal, lucruri pe care altii le invata poate din primii ani de scoala. Tatal meu a avut o firma de transporturi si, fara sa vreau, am invatat din acea experienta.

A fost o provocare sa transform o simpla idee intr-o afacere fara niciun fel de plan de business sau investitie. Cu siguranta, faptul ca sunt persoana publica m-a ajutat mai tarziu in promovarea afacerii, mentinerea legaturilorm cu media, crearea unui plan de marketing, plan de promovare, comunicare.

Insa la inceput nimeni nu stia cine face aceste bratari rosii cu pandantive vandute pe un carton cu mesajul "Make a wish and let it happen" pana in momentul in care am gasit numele brandului: Malvensky si am adaugat semnatura pe carton: Malvina. Abia dupa aceea s-au creat o pagina de facebook, un shop online pe facebook, site-ul oficial, etc.

Primul eveniment de lansare a avut loc dupa un an, odata cu aparitia primei colectii cu diamante My First Diamond, colectie prin care am oferit femeilor posibilitatea de a-si permite singure o bijuterie cu diamant aplicand pe diferite pandantive cate un diamant foarte fin.

Rezumand, provocarea a constat in a crea o poveste in spatele unui brand nou. De multe ori imi place sa spun ca vand dorinte si nu bijuterii. Si sper ca experienta mea sa fie inspiratie pentru toti cei care isi cauta un drum in viata si nu stiu cum sa obtina acest lucru.

Ati declarat recent ca Marius Ghenea, prin cartea sa "Antreprenoriat", v-a fost mentor in lumea afacerilor. Care a fost cel mai important lucru pe care l-ati invatat de la Marius Ghenea?

Din cartea "Antreprenoriat" am invatat foarte multe. Nu l-am citit o o data, de doua ori, de trei ori, ci de nenumarate ori am revenit la anumite fragmente, cunosc pagini pe de rost. M-am regasit in unele pasaje, mi-am dat seama ce greseli am facut sau ce am de invatat si ce trebuie sa invat in contiuare. E o "materie' care mi-ar fi prins foarte bine la scoala.

Marius Ghenea a scris aceasta carte pentru cei ca mine, dar pentru si pentru antreprenorii cu afaceri existente, angajati cheie care aspira la pozitii mai inalte sau manageri de corporatii. Si cred ca are mare dreptate cand spune ca aceasta carte reprezinta o mare ocazie de a incuraja reluarea unei traditii antreprenoriale rupta de cei 50 de ani de comunism si apoi renascuta intr-un fel surprinzator, dar si cu unele nereguli cauzate de perceptia gresita asupra ce inseamna antreprenoriat in Romania.

Ce v-a motivat in tranzitia de la cariera in televiziune la antreprenoriat?

Cred ca perioada intensa in care m-am impartit intre televiziune si business a fost decisiva. Cand vrei sa faci un lucru bun trebuie sa te concentrezi pe el. Atunci am hotarat sa intrerup o experienta pe care o aveam deja de 10 ani si sa fac loc unor noi proiecte absolut motivante in toate aspectele lor.

Ati lansat, in decembrie, si un site pentru compania dumneavoastra. Care a fost reactia pietei si ce feedback ati avut de la clienti? Ati observat o crestere a vanzarilor odata cu aparitia magazinului online? Sau prefera clientii dumneavoastra sa vada personal bijuteriile pe care le cumpara pentru persoanele dragi?

Lansarea site-ului magazinului online Malvensky a reprezentat un punct culminat si a marcat o crestere a vanzarilor. Clientii nostri sunt impartiti in mai multe categorii: cei care prefera sa vada bijuteriile la atelier sau la magazin, si cei care aleg confortul si rapiditatea comertului online. De aceea am dorit sa le oferim tuturor posibilitatea de a-si achizitiona produsul preferat in orice forma.

Ati participat si la targul"Who' s next", in Paris, anul acesta? Cat de importante sunt aceste targuri pentru afacerile din domeniul luxury si fashion?

Voi participa la targurile de la Paris de anul viitor cu noua colectie de bijuterii la care lucram acum, precum si cu linia premium de esarfe din matase decorate cu motive traditionale romanesti, adica noul proiect Malvensky lansat de curand la New York.

Targurile internationale sunt extrem de importante daca vrei sa existi pe piata internationala. Trebuie sa fii o prezent acolo unde se aduna toti buy-erii din toata lumea. Acolo exista sansa de a te dezvolta pe plan international ca brand romanesc.

Ce planuri aveti pentru businessul dumneavoastra, in 2013?

Noul proiect lansat la New York - colectia Marame - reprezinta primul pas in dezvoltarea brandului. La el adaugam si conceptul lansat anul acesta Malvensky Boutique Cafe, unic pe piata romaneasca: o cafenea concept in care clientii nostri se pot relaxa si achizitiona o bratara Malvensky.

De asemenea, un proiect foarte important in care m-am implicat deja este colaborarea cu organizatia Hopes and Homes for Children - HHC - pentru care am dezvoltat un pandantiv special Wings of Hope.

In premiera, mini colectia Hope va fi lansata la gala din 20 martie de la Ateneul Roman, colectie din vanzarea careia un procent important va fi redirectionat catre construirea caselor de tip familial pentru copiii defavorizati din centrul de plasament din sectorul 6.

Vom scoate 500 de bucati, special facute pentru evenimentul din 20 Martie si care se vor comercializa pe pagina de facebook si pe site, post eveniment.

Spuneati ca urmatorul proiect il veti face "ca la carte". Care v-ar placea sa fie urmatorul proiect?

Este vorba tocmai despre colectia de esarfe Marame, pe care am lansat-o de curand la New York. Imi doresc sa devina un 'statement' si un 'item de care clientele noastre sa fie mandre. Nu se mai produc la ora actuala esarfe romanesti asa cum se purtau pe vremuri si cum am primit mostenire de la bunici si strabunici.

Imi doresc ca aceste esarfe sa faca parte din mandria fiecarui roman. Sunt incantata de idee si sunt convinsa ca va aduce multa bucurie si implinire, la fel ca fiecare produs Malvensky.

Intrarea in mediul business v-a organizat viata sau a reusit sa v-o acapareze? Cat de mult timp va mai ramane pentru planurile personale?

Cred ca mi-a reorganizat-o extrem de bine. Am invatat sa ma disciplinez, altfel nu se poate. Mi-am creat niste reguli, limite la care renunt doar cand e vorba de 'gut feeling', asa cum spune Marius Ghenea. Cred ca de aceea mi-a fost atat de usor sa renunt la Televiziune.

Am cantarit totul, am pus pe hartie, am calculat. Apoi daca si feelingul tau concorda cu deciziile, inseamna ca e perfect.

Cum ramane cu viata personala? E simplu. Dupa ora 8 nu mai exista munca decat daca partea aceea de munca ma relaxeaza, asa cum este raspunsul la un interviu, documentarea pe internet, lectura unei carti de specialitate. Momentan citesc despre formarea si dezvoltarea echipei si controlul managerial.

Au fost zile care se incheiau extrem de tarziu la atelier, continuam a doua zi dimineata in redactia stirilor, dupa care inapoi la fabrica sau atelier. Insa acea perioada a trecut, acum totul e mult mai organizat, mai ales de cand echipa Malvensky s-a dezvoltat.

Cum prefera Malvina Cservenschi sa se relaxeze, sa isi petreaca timpul liber si sa se rasfete in luna martie, o luna in care orice femeie este in centrul atentiei?

Dupa cele doua saptamani petrecute la New York pentru pregatirea evenimentului de lansare a esarfelor Malvensky, timp in care am fost si ghid pentru partenera mea Rhea Costa aflata pentru prima data acolo, mi-am dat seama ca mi-ar placea foarte mult ca atunci cand ma intorc in Bucuresti sa fiu propriul meu ghid.

Bucurestiul este un oras frumos si eu asa aleg sa il percep. In luna Martie mi-am propus sa fac un tur al galeriilor de arta din capitala si sa revad muzeele din Bucuresti. De data aceasta, o sa fac acest lucru cu fetita mea de 13 ani prin ochii careia o sa descopar si revad Bucurestiul cultural. Cred ca e cel mai frumos cadou de luna Martie pe care mi-l pot face si cred ca va fi o sursa de inspiratie pentru to ceea ce voi crea de acum inainte.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
#Malvina Cservenschi business, #noutati Malvensky, #model business expansiune , #Afaceri de succes