Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Laura Hincu: Despre moda, banking si filosofia budista, intr-un singur business

Laura Hincu: Despre moda, banking si filosofia budista, intr-un singur business


Laura Hincu, creatoarea brand-ului "Laura Hincu - Exclusive Fashion Design", a adus un concept unic pe piata de design vestimentar din Romania, cel de "private fashioning", inspirat de "private banking", domeniu in care deja avea experienta inainte de a intra in lumea afacerilor.

Astfel, dupa un inceput promitator in cariera bancara, Laura Hincu s-a intors la pasiunea sa din copilarie: "Pasiunea pentru design vestimentar mi-o amintesc in copilarie, sub forma hainelor croite pentru papusi, in adolescenta, prin rochia noua cusuta in seara dinaintea fiecarui eveniment important (...) ", recunoaste antreprenorul, intr-un interviu acordat Business24.

Primul sau proiect de succes a fost colaborarea cu prezentatoarea TV Albertina Ionescu. Asocierea a fost catalizator pentru pozitionarea sa ca brand exclusivist dar si pentru dezvoltarea afaceri.

In anul 2013 brand-ul "Laura Hincu Exclusive Fashion Design" a inregistrat o crestere de 7% pana la 30.000 de euro, iar pentru anul 2014 planul de dezvoltare a afacerii este orientat spre o crestere cu 20% fata de anul precedent si dezvoltarea unui nou canal de distributie in mediul on-line.

Acum isi petrece vacanta de 1 mai la Dubai, dar nu in interes personal, ci de business, si aduce in Romania cele mai noi materiale de pe piata pentru colectia toamna-iarna 2014.

Despre fiecare pas de la intrarea sa in mediul de business, legatura dintre private banking, fericire si private fashioning dar si despre modelul de business inspirat dupa filosofia budista, vorbeste Laura Hincu, intr-un interviu acordat Business24.

Spuneti-ne cum ati decis sa porniti acest business? De unde aceasta pasiune pentru design vestimentar?

Ideea de a porni o afacere din moda a venit in momentul in care am realizat ca aceasta este solutia prin care imi pot permite libertatea de a crea piese vestimentare, urmand propriul set de reguli.

In acelasi timp, pasiunea pentru activitate si posibilitatea nelimitata de a promova, deci de a invata in permanenta lucruri noi au transformat acest business in job-ul ideal.

Pasiunea pentru design vestimentar mi-o amintesc in copilarie, sub forma hainelor croite pentru papusi, in adolescenta, prin rochia noua cusuta in seara dinaintea fiecarui eveniment important si, in ultimii 3 ani, prin motivatia zilnica de a dezvolta acest business.

Ati lansat, astfel, un concept unic in Romania, acela de "private fashioning". Ce inseamna, mai exact, acest concept?

Modelul "private banking" m-a inspirat in a crea un concept unic, de a executa haine la comanda in care accentual este pus pe serviciile personalizate oferite fiecarei cliente in parte.

"Private fashioning" presupune, mai exact, achizitionarea unui produs pe parcursul a trei intalniri: stabilirea nevoilor clientei, alegerea schitei si a materialului si, ulterior, proba care implica retusurile finale.

Intreg procesul asigura ca la livrare, clienta sa inteleaga produsul final si avantajele oferite de o piesa vestimentara unicat adaptata nevoilor proprii.

Diferenta esentiala intre "private fashioning" si orice alt tip de serviciu de moda cum ar fi "Bespoke", "Made to Measure" sau produsele vandute in serii limitate este implicarea activa a clientei in procesul de design, prin crearea unei relatii personale intre vanzator si cumparator.

Care a fost investitia initiala si cat ati investit pe parcurs?

Investitia initiala a fost de 10-15.000 euro, iar in urmatorii doi ani am depasit pragul de 50.000 euro.

Mai mult de 70% din suma totala a fost investita in stocul de material pentru a asigura standardul calitativ al produsului, unul dintre elementele esentiale in pozitionarea brand-ului.

In anul 2013, brand-ul "Laura Hincu Exclusive Fashion Design" a inregistrat o crestere de 7% pana la 30.000 de euro. Cum ati obtinut aceasta crestere?

In 2013, eforturile s-au concentrat pe mutarea intr-un sediu nou si marirea echipei, deci cresterea cifrei de afaceri a venit in mod natural prin cea mai buna promovare - cea a clientilor multumiti. Recomandarile acestora au asigurat un flux stabil de vanzari pentru anul trecut.

Ce planuri aveti pentru 2014?

Pentru anul 2014 atragerea clientilor este planificata prin imbunatatirea conceptului de produs si oferirea serviciilor postvanzare, introducerea unui canal nou de distributie in mediul on-line si intensificarea promovarii.

Atragerea noilor clienti va fi o provocare pentru ca targetul vizat nu este foarte larg, insa relatia speciala deja construita cu fiecare clienta va fi un plus in a obtine recomandari noi.

Dar pentru viitorul indepartat? V-ati gandit vreodata sa treceti granitele, sa create pentru clienti internationali?

Urmatorii pasi in evolutia business-ului sunt atingerea "masei critice" de cliente si dezvoltarea profitabila fara necesitatea unor investitii suplimentare, ca in primii trei ani.

Deocamdata, piata locala poate asigura o crestere a business-ului pentru urmatorii 5 ani, in timp ce extinderea la nivel international presupune investitii nebugetate la acest moment.

Aveti in plan si vanzarile online? Le veti face printr-un site propriu sau in cadrul site-urilor de nisa (ex: Fashion Days)?

Introducerea unui canal de distributie in mediul on-line este planificata pentru sfarsitul anului 2014 printr-un site propriu standardizat pentru a putea reproduce serviciile de "private fashioning".

Nu exclud din strategia de vanzare on-line site-urile de nisa insa, in acest moment, implementarea unui sistem de vanzari adaptat conceptului de "private fashioning" se dovedeste a fi dificila.

Imi este greu sa ma pronunt acum in ceea ce priveste suma necesara dezvoltarii si implementarii acestui proiect, avand in vedere ca acesta investitie va fi strans legata si de oferta primita din partea colaboratorilor, web designeri si programatori.

Revenind la dumneavoastra ca manager: Cand vorbiti despre fericire va inspirati din vorbele lui Dalai Lama, care spune ca drumul spre fericire are trei secrete: "hotarare, efort si timp". Va ghidati dupa indemnurile lui in viata profesionala?

Atat capacitatea de a fi fericit cat si dezvoltarea unei cariere presupun atrenament prin actiuni concrete: luarea deciziilor din motivele corecte, straduinta respectarii acestora si rabdarea de a culege roadele.

Filosofia budista este un model potrivit pentru a fi aplicat in viata profesionala deoarece nu se bazeaza pe hazard, ci pe fapte precise.

Dar in viata personala?

Calitatea vietii presupune echilibrul dintre viata personala si cea profesionala, iar aceasta se masoara diferit pentru fiecare in parte. Prioritizarea obiectivelor de cariera in fata dorintelor personale sau viceversa reprezinta doar o decizie a fiecaruia dintre noi, care odata luata ar trebui sa ne aduca multumire.

Cum ati petrecut anul acesta Pastele si ce planuri aveti pentru 1 mai?

Ca in fiecare an, Pastele il petrec in familie, in timp ce vacanta de 1 mai inseamna o deplasare in Dubai pentru aprovizionarea cu material pentru aceasta toamna.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 3844 ori