Ceainaria, un business relaxant? Madalina Radulescu, Rendez-Vous

Sambata, 16 Martie 2013, ora 00:00
6320 citiri
Ceainaria, un business relaxant? Madalina Radulescu, Rendez-Vous
Foto: greenlifekingston.webs.com

Madalina Radulescu, proprietarul ceainariei Rendez-Vous, ii incurajeaza pe toti cei care viseaza sa aiba propria ceainarie sa isi urmeze visul. Acelasi lucru l-a facut si ea acum zece ani, insa experienta a invatat-o ca un astfel de business inseamna mai mult decat doar "a sta la ceai" toata ziua.

In plus, astfel de locuri au "priza" tot mai mare in Romania. "Acum romanii vin sa bea ceai pentru a petrece un timp de calitate, sunt cunoscatori, stiu sa faca diferentele intre diferitele tipuri de ceai, sunt mult mai deschisi si mai dornici sa invete decat acum 10 ani", a declarat femeia de afaceri.

Despre efectele crizei pe piata cafenelelor si ceainariilor, despre dificultatile create de sistem pentru proprietarii de mici afaceri in acest segment, dar si despre placerea de a gasi noi si noi arome, chiar in calatorii prin "meleagurile indepartate ale ceaiului", vorbeste Madalina Radulescu, intr-un interviu acordat Business24.

Business-ul Rendez-Vous isi are sursa de inspiratie in ceainaria din Strassbourg pe care ati intalnit-o in 2002. Ce v-a determinat sa deschideti o ceainarie in Bucuresti, in detrimentul unui business in Strassbourg, spre exemplu?

Dorinta de a prezenta planta de ceai consumatorului roman, de a-l introduce in povestea, filosofia si arta ceaiului a fost mai presus decat orice. Simteam nevoia sa creez un loc de intalnire cu ceaiul in care o clipa de liniste e mai presus de orice, iar acum 10 ani se simtea nevoia unui astfel de spatiu in capitala.

Am simtit ca ceaiul trebuie sa isi faca aparitia si sa fie promovat la adevarata sa valoare pe o piata in care erau cunoscute doar plantele de musetel, tei, iar ceaiul se "bea doar cand eram bolnavi".

Cum a evoluat piata pe care activati, obiceiurile de consum ale consumatorilor si, poate, timpul petrecut de romani intr-o ceainarie, in tot acest timp?

A evoluat foarte mult, acum romanii vin sa bea ceai pentru a petrece un timp de calitate, sunt cunoscatori, stiu sa faca diferentele intre diferitele tipuri de ceai, sunt mult mai deschisi si mai dornici sa invete decat acum 10 ani. Ceaiul a crescut foarte mult in detrimentul cafelei, s-a inceput achizitia de ceai vrac pentru acasa in detrimentul ceaiurilor la plic (mult mai ieftine, dar de o calitate scazuta).

Timpul petrecut de romani in ceainarie este unul de calitate, de obicei ceainaria este aleasa pentru atmosfera intima si clipa de liniste atat de mult cautata in ziua de astazi. Iar ceaiul este un acompaniament deosebit si in singuratate si alaturi de prieteni.

Ati resimtit, in vreun fel, criza financiara in acest segment?

Categoric anul trecut am resimtit criza si a fost foarte greu sa supravietuim intr-un sistem care nu te ajuta, dimpotriva, iti pune oprelisti. Puterea de cumparare a cumparatorului a scazut si evident pe piata ceaiului s-au simtit pierderi. Insa speram sa recuperam in anii urmatori si sa ajungem intr-un echilibru si normalitate a pietei.

Cat de greu sau de usor este sa transformi pasiunea intr-unul dintre cele mai puternice branduri de profil din Bucuresti?

Cel mai frumos lucru din lume este sa te trezesti dimineata si sa stii ca iti urmezi pasiunea, ca prin munca ta iti poti urma visul. In acest fel nu simti efortul depus, devine parte din tine.

Singurul lucru extrem de greu de inteles pentru mine este sistemul, intampinam in fiecare zi greutati, noi legi, noi controale, noi taxe, extrem de multa birocratie si toate aceste lucruri ne ingreuneaza si ne incetineste activitatea. Dorim sa cream ceva frumos, un loc de relaxare, sa oferim clientilor produse de calitate, ne-am directionat activitatea catre natural, prajituri de casa, ceaiuri fara aromatizanti sau coloranti.

Ne straduim prin ceea ce facem sa aducem un suflu nou orasului si sa oferim o clipa de liniste.

In acest moment aveti doua locatii in Bucuresti. Ce v-a determinat sa o deschideti si pe a doua?

Am observat cererea foarte mare pentru un astfel de loc linistit in care ceaiul isi face simtita puterea.

Ce planuri de business aveti in urmatoarea perioada?

Dorim sa ne dezvoltam in sistem de franciza in principalele orase ale Romaniei si sa dezvoltam si brandul de prajituri de casa Coffet.

Ii incurajati pe cei care viseaza la un astfel de business sa isi puna in aplicare dorinta, in acest moment?

Ii incurajez si sunt foarte incantata cand vad ca s-au deschis ceainarii si locuri frumoase. Le recomand insa sa fie foarte atenti deoarece o ceainarie nu presupune numai "a sta la ceai" toata ziua, e foarte multa munca in spate prin toate aspectele de gestiune, resurse umane, marketing, management.

A conduce o ceainarie nu este un lucru tocmai simplu, insa cu foarte multa munca, perseverenta, rabdare si suport financiar in primul an, se poate.

Asadar ceainaria nu mai este un loc atat de relaxant, cand devine chiar obiectul afacerilor tale?

Nu este atat de relaxant cat se crede. Este o afacere foarte frumoasa deorece nu promovezi un simplu produs, ci un intreg ritual si un mod de viata pana la urma. Universul ceaiului presupune arta, cultura, istorie, prietenie si armonie.

Calea ceaiului se bazeaza pe aceste aspect. Pentru a putea conduce un astfel de loc este nevoie de ambitie si putere, o buna psihologie a oamenilor, perseverenta, tarie de caracter si foarte multa rabdare.

Cat investiti in ceaiuri, pentru placerea dumneavoastra personala, si care este ceaiul dumneavoastra preferat?

Oriunde plec imi cumpar ceaiuri, tocmai pentru a-mi antrena gustul si a putea face diferentele de calitate. Sunt fidela furnizorului nostru francez George Cannon, in 2012 a iesit numarul 1 in Franta pentru calitatea ceaiului sau. Suntem distribuitorii lui exclusiv de 10 ani pe piata Romaniei si am mare incredere in produsele sale. Sunt imbinate de pasiune si probabil acesta este lucrul cel mai important.

Ce alte pasiuni aveti si cum alegeti sa va relaxati in timpul liber?

Dupa ceai pe locul doi vin prajiturile si dupa cum am obisnuit sa transform pasiunea intr-un brand, am creat Atelierul Coffet. Este dedicat exclusiv prajiturilor si produselor de casa unde nu folosim aromatizanti, premixuri sau coloranti. Acum vom lansa cateva prajituri pe baza de ceai verde Matcha si ceai negru Earl Grey.

Sunt adepta mancarurilor bune fiind un taur gourmand, iar ceaiul si prajitura la desert pot incheia cu success o zi obositoare.

Calatoriile fac iar parte din pasiunile mele, imi doresc foarte mult sa ajung pe meleagurile indepartate ale ceaiului, este unul din proiectele mele de viitor.

Signal, considerată una dintre cele mai sigure aplicații de mesagerie, anunță noi funcții de confidențialitate
Signal, considerată una dintre cele mai sigure aplicații de mesagerie, anunță noi funcții de confidențialitate
Signal, aplicația de mesagerie cunoscută pentru protecția datelor utilizatorilor, anunță introducerea unor noi funcționalități care vor spori confidențialitatea utilizatorilor, în special...
Google a lansat recent noi funcții pentru ecosistemul Android. Despre ce este vorba
Google a lansat recent noi funcții pentru ecosistemul Android. Despre ce este vorba
Google a lansat recent noi funcții pentru ecosistemul Android, proiectate să îmbogățească experiența utilizatorilor pe dispozitive mobile, tablete, smartwatch-uri și sisteme auto....
#busienss ceainarie, #business Rendez Vous, #afaceri cafenele Bucuresti , #Afaceri de succes