Solutie Romtelecom pentru munca la distanta, implementata la IBM Romania

Luni, 05 Iunie 2006, ora 15:36
1762 citiri

Romtelecom furnizeaza pentru IBM Romania o solutie de teleworking, care foloseste conexiuni Internet bazate pe tehnologia ADSL, asigurand o viteza de download de 2 Mbps si de 512 Kbps pentru upload. In prezent, o parte dintre angajatii companiei IBM folosesc aceasta solutie, conectandu-se de la distanta la Intranetul companiei, intr-un mediu securizat, prin ADSL.

A"Odata cu dezvoltarea tehnologiilor si extinderea utilizarii acestora si in Romania, apar oportunitati de folosire a unor noi solutii de eficientizare a activitatii comerciale, intre care figureaza si teleworking-ul. Credem ca tot mai multe companii vor alege astfel de solutii care sa asigure angajatilor oportunitati suplimentare pentru performantaA" a declarat Vasile Voicu, director pentru Internet&Date, Romtelecom.

Teleworking-ul este activitatea desfasurata la distanta si bazata, in esenta, pe utilizarea tehnologiilor de comunicatii si IT. Munca la distanta ar putea fi definita ca munca efectuata de o persoana aflata intr-un loc diferit de persoana (persoanele) care o supravegheaza direct si/sau o platesc pentru munca efectuata.

Numeroase programe sunt in dezvoltare la nivel international, la nivel guvernamental sau privat, in ceea ce priveste programele de teleworking. Teleworking-ul se asociaza, de obicei, activitatilor la care intrarile/iesirile sunt informatii, iar rezultatele pot fi transmise prin componente de tehnologia comunicatiilor si informatiei. Intre avantajele teleworking-ului pentru angajati se numara o mai mare libertate in alegerea timpului de lucru, scaderea timpului si costului afectat transportului catre locul de munca, imbinarea cu mai mare usurinta, a muncii cu responsabilitatile familiale.

Marile companii nationale sau transnationale pot folosi diferite tipuri de teleworking impreuna cu modalitatile clasice de lucru, in functie de natura activitatilor desfasurate si de structura personalului implicat in cadrul companiei.

A'A'Dezvoltarea activitatii IBM in Romania implica si utilizarea celor mai moderne metode de desfasurare a activitatii profesionale. Flexibilitatea programului angajatilor si eficientizarea costurilor au condus la implementarea teleworking-ului (home office) pentru o parte dintre angajati. Verificarea solutiei ADSL oferita de Romtelecom a dovedit performantele si calitatile necesare implementarii cu succes, a home office-ului pentru IBM RomaniaA'A', a declarat Gheorghe Olteanu, Global Technology Services, IBM Romania.

Domeniul in care teleworking-ul s-a dezvoltat cel mai repede si este larg raspandit este cel al tehnologiei informatiei, unde se utilizeaza frecvent diferite tipuri de birouri virtuale. Industria bunurilor de consum este, de asemenea, propice utilizarii biroului virtual.

Bloombiz

www.directnews.ro - Topul stirilor zilei