Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romanii cheltuiesc anual 250 de milioane euro pe produse de lux

Romanii cheltuiesc anual 250 de milioane euro pe produse de lux
In ceea ce priveste afinitatea fata de astfel de obiecte, tara noastra este mai apropiata de Rusia si Ucraina, decat de Polonia sau Ungaria . Haine, genti si ceasuri de mii de euro nu sunt multi romanii care sa-si permita asemenea lucruri. Dar banii pe care ii "arunca" pe piata luxului incep sa atraga ca un magnet tot mai multi producatori celebri din domeniu.


Spre deosebire de alte tari europene,
Romania reprezinta o particularitate in ceea ce priveste gustul pentru lux.
Daca ungurii, croatii sau polonezii nu au o disponibilitate in a cumpara
asemenea produse, nu acelasi lucru se poate spune despre romani. Din acest
punct de vedere, tara noastra este similara Ucrainei, Rusiei s Kazahstanului.



 



Marci celebre vor veni in Romania



 



Anual, 11.000 de romani isi permit sa se
"infrupte" din produsele caselor de moda internationale, cheltuiala
medie in domeniu fiind cu mult peste ceea ce castiga, chiar si in cativa ani,
un angajat de rand. "11.000 de romani pot fi considerati clienti fideli ai
produselor de lux.



 



Acestia au achizitionat cel putin de doua
ori produse de lux de la un brand de top, domeniile preferate fiind industria
auto, accesoriile sau hainele", a declarat, pentru "Adevarul",
Oliver Petcu, managing partner in cadrul companiei de cercetare si consultanta
CPP Management Consultants Ltd.



 



Potrivit acestuia, un roman cu venituri mai
mult decat considerabile cheltuie anual 30.000 de euro pentru a fi in pas cu
tendintele in materie de produse sau servicii lansate ca noutate pe piata
profil. Suma nu ia in calcul si cheltuiala pentru o masina de ultima
"fita", pentru care romanii instariti nu precupetesc nimic.



 



„Foamea" de lux a romanilor a fost
simtita si de catre numele celebre pe diferite domenii de activitate. De la
inceputurile timide de acum cativa ani, nume precum Hugo Boss, Dior sau Chopard
au devenit deja o constanta in Romania. Potentialul de dezvoltare existent a
determinat companii precum Louis Vuitton, Gucci sau Ferrari sa intre si in tara
noastra. Iar lansarea nu se va lasa mult asteptata, deschiderile fiind
preconizate a avea loc pe parcursul acestui an.



 



„Pana la sfarsitul anului, trei case
celebre isi vor face intrarea pe piata luxului din Romania. Louis Vuitton isi
va deschide magazinul in aprilie, in urma unei investitii directe, si va fi
amplasat in galeriile comerciale ale hotelului Marriot, in timp ce Ferrari a
ales zona de nord a Capitalei. Magazinul Gucci va fi deschis in noiembrie a.c.,
modalitate de intrare pe piata fiind franciza plus un joint venture
partial", a precizat Petcu.



 



Decizia de a intra pe piata locala nu a
fost una irationala, in conditiile in care, potrivit statisticilor, bugetul
minim anual al unui roman interesat de marca Channel sau Dior poate ajunge
lejer la 500.000 de euro, respectiv 350.000 de euro. Petcu sustine ca romanii
care isi permit aceste rasfaturi activeaza in domeniul imobiliar si asigurari.



 



Estimata la aproximativ 250 de milioane de
euro, fara a lua in calcul industria hoteliera, auto si cea de parfumerie,
industria de lux din tara noastra se afla pe o panta ascendenta. In acest an,
este asteptata o crestere de 15% fata de 2007 pe toate segmentele. "Este
singura industrie care nu este afectata de crizele economice si politice la
nivel global", spune Petcu.



 



China, motorul de crestere a marilor case
de renume



 



Luxul a prins foarte bine in China, tara in
care este de asteptat ca vanzarile sa depaseasca in scurt timp volumele din
Statele Unite ale Americii. In prezent, Japonia domina piata globala, avand
peste 41% din vanzarile mondiale de branduri de lux. Potrivit studiilor de
specialitate, China va ajunge la o cota de 29% pana in 2015, vanzarile de
cosmetice si haine de lux avand o rata de crestere de 20% pe an. Si asta in
conditiile in care este ceva obisnuit ca foarte multe fete sa-si puna deoparte
doua-trei salarii pentru a-si cumpara o geanta Vuitton.



 



Ceasurile de peste 10.000 de euro iau ochii
oamenilor de afaceri



 



Vanzarile din industria de lux s-au
reflectat si pe segmentul ceasurilor de lux. La mare cautare sunt piesele de
peste 10.000 de euro. De exemplu, compania Helvetansa a vandut in 2006 61 de
piese, in timp ce la sfarsitul lui 2007 a ajuns la un numar de 85 de ceasuri de
peste 10.000 de euro vandute. Chiar daca nu am ajuns inca la acelasi nivel de
trai cu cel al polonezilor, vanzarile pe acest segment le-au intrecut pe cele
din Polonia.



 



Astfel, in perioada 2003-2006 evolutia
pietei romanesti de ceasuri de lux a fost a doua cea mai importanta din Europa.
Daca bogatii medii au optat pentru ceasuri de peste 10.000 de euro, au fost
altii care au ales sa-si etaleze bunastarea cumparand ceasuri de peste 150.000
de euro.



 



Cel mai scump ceas vandut de Chronotime a
fost un ceas de dama Breguet din colectia "Reine de naples", al carui
pret de catalog este de 170.000 euro, in timp ce Helvetansa a vandut Millenari
Maserati Tourbillon si Chronograph din platina, serie limitata contra sumei de
194.000 euro.



 



Pe de alta parte, piata cosmeticelor va
ajunge la 700 de milioane de euro anul acesta, in crestere cu 15% fata de 2006,
iar ritmul de crestere se va pastra si in urmatorii doi ani, sustin reprezentantii
principalilor companii din domeniu. „Piata cosmeticelor a crescut constant in
ultimii ani, iar daca in 2006 a ajuns la o cifra de 600 milioane euro, anul
acesta va urca pana la 700 de milioane euro.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1203 ori