Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Asus: relansare printr-un produs de nisa

Asus: relansare printr-un produs de nisa
Micutul laptop Eee PC care a revolutionat industria PC-urilor portabile redefineste noua identitate a companiei taiwaneze Asustek care si-a propus acum sa devina numarul trei mondial pe segmentul laptopurilor in urmatorii sase ani.


Un plan
ambitios, noteaza analistii, mai ales ca firma inca nu are un brand
cunoscut in Statele Unite si mai are multe alte zone de acoperit pina
una - alta. Totusi proiectul Asus nu este chiar exagerat, pentru ca
modelul Eee PC a deschis cutia Pandorei pentru producatorii high-tech
demonstrand ca exista o cerere imensa pentru echipamente, ieftine, dar
care sa faca fata solicitarilor. Micului de 900 de grame si care costa
300 de dolari a cucerit lumea tocmai pentru ca arata bine si este mai
rapid decat orice laptop high-end datorita unui sistem de operare Linux
adaptat special. Acum Asus a pregatit inca doua modele noi, modelul
Eee PC upgradat, botezat Eee PC 900 si noul min-laptop de  lux
U2E.



 



Anul acesta Eee PC s-ar putea
vinde in 4 - 5 milioane de exemplare. Alte versiuni ale laptopului sunt
in pregatire, iar rivalii au intrat rapid pe acest segment, pentru a
nu lasa loc liber taiwanezilor. Acum exista planuri legate de un mini-desktop
si alte asemenea produse care se vor vinde din cauza popularitatii Eee
PC, care a ridicat practic brandul companiei.



 



“Compania a creat o
nisa pe care acum o domina - laptopurile foarte ieftine si foarte mici”,
a explicat un analist International Data Corp. (IDC). Cercetarile companiei
arata ca din vanzarile legale de laptopuri cu pretul oficial sub 500
de dolari, Asus a obtinut o cota de piata de 81% in 2007. Ecident, pe
atunci nu erau multe produse in aceasta categorie. Acum insa Hewlett
Packard (HP), Dell si Acer, dar si altii au intrat pe acest segment.



 



“Este o piata in crestere puternica, dar nu consideram ca va genera
un succes extraordinar”, a explicat analistul. “Asus a cucerit insa
multa simpatie, destula pentru a genera un succes de piata pentru o
companie mica”, a avertizat el. “Va fi insa o presiune imensa, greu
de sustinut pentru taiwanezi”, a adaugat el.



 



In total, anul trecut s-au
vandut circa jumatate de milion de laptopuri sub 500 de dolari, iar
anul acesta se anticipeaza vanzari de 3,6 de milioane de unitati, conform
IDC. Iar numarul va creste in anii viitori.



 



Domeniul mini-computerelor
nu era accesibil decat celor cu foarte multi bani, fiind disponibile
produse Sony sau Toshiba care se vindeau pe mii de euro. Situatia s-a
schimbat dupa ce Fundatia One Laptop Per Child (OLPC) a anuntat laptopul
ieftin destinat proiectelor educationale, pentru copiii din tarile sarace.
A urmat anuntarea Intel Classmate, si apoi produsul care a dat startul
la vanzarile de astfel de laptopuri, Asus Eee PC.



 



In acelasi timp companiile
continua sa lanseze produse foarte scumpe, precum MacBook Air, Lenovo
X300 sau Sony vaio UX - laptopuri de 2.000 - 3.000 de dolari care merg
aproape la fel de bine ca un Eee PC.



 






Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2137 ori