Producatorul de bere URBB, imbuteliatorul marcilor Tuborg, Carlsberg, Holsten si Skol, va investi anul acesta circa 19,5 milioane de euro in publicitate, cu 30% mai mult fata de anul trecut, ne-a declarat Catalin Ignat, directorul de marketing al companiei.
„Costurile cu publicitatea au crescut
semnificativ in ultimii ani“, a apreciat Ignat. Compania a investit, in 2007,
aproape 15 milioane de euro in comunicarea marcilor de bere pe care le
imbuteliaza. Presedintele asociatiei Berarii Romaniei, Mihai Ghyka, a declarat
recent ca investitiile in publicitate ale multinationalelor producatoare de
bere prezente in Romania - Ursus, URBB, InBev si Heineken - s-au ridicat, anul
trecut, la 100 de milioane de euro (ratecard, investitii brute), dar nu a
detaliat informatia.
„Berea este al doilea cel mai mare
investitor in publicitate din industria de produse alimentare, dupa lactate“, a
spus Ghyka. Prin comparatie, URBB a investit 12 milioane de euro intr-o linie
de imbuteliere a bauturilor racoritoare necarbonatate. Compania produce, de la
inceputul acestei luni, suc Granini in fabrica pe care o detine in comuna
Pantelimon. Linia ii permite companiei sa produca anual o cantitate de suc
egala cu consumul de sucuri racoritoare necarbonatate din Romania.
„Nu ne vom arunca foarte departe cu
productia. Granini este o marca pe care trebuie sa o crestem“, a declarat
directorul general al companiei, Shachar Shaine. Pentru inceput, URBB produce
si imbuteliaza bautura racoritoare necarbonatata Granini (cu continut de fruct
de maximum 24%). Din toamna, compania va lansa nectaruri (cu un continut de
fruct de 25%-99%), si sucuri naturale (100% fruct). In prezent, ultimele doua
categorii sunt importate din Germania.