Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Piata berii in Romania in crestere

Piata berii in Romania in crestere
Cu 4% a crescut piata berii din Romania in anul 2005 si aceasta in ciuda vremii reci si ploioase din vara, care a redus mult planurile ambitioase ale companiilor.In domeniul ambalajelor, sticla PET a continuat cucerirea pietei, declansata in 2002 si accelerata puternic incepand cu anul 2003, conform datelor companiei Brau Union, date citate de www.SmartFinancial.ro. Astfel, in 2005, ambalajul PET a detinut 33% din totalul pietei, in crestere cu 43,5% fata de anul trecut. Evolutia recipientelor de plastic are loc pe fondul unei diminuari accelerate a utilizarii ambalajului de sticla care a scazut de la 71,5% in 2002 la 54,3% in 2005.
"Credem ca piata din Romania va continua sa creasca in anii ce urmeaza, dar rata de crestere va fi mai redusa. Pentru 2006, estimam o crestere de 2%. Aceasta crestere va determina si dezvoltarea consumului anual de bere pe persoana de la 63,2 litri, inregistrati in 2005, la 64 litri in 2006. Desi in crestere, consumul anual de bere pe persoana ramane scazut fata de alte tari din regiune (83 l in Ungaria, 77 l in Polonia, 74 l in Slovenia sau 90 l in Slovacia)", spun reprezentantii liderului de pe piata romaneasca a berii, Brau Union, care detine branduri precum Heineken, Gosser, Schlossgold, Silva, Ciuc, Golden Brau, Bucegi, Gambrinus, Harghita, Hategana si Zipfer.

"Ambalajul PET este, fara indoiala, vedeta industriei romanesti de bere. Desi mai are de infruntat perceptia consumatorului ca ar fi un ambalaj pentru bere ieftina, caracterul practic al acestui tip de ambalaj va fi apreciat tot mai mult. Inovatiile aduse ambalajelor PET, precum Golden Brau 1.5 l si Bucegi 2 l, au imbunatatit considerabil calitatea si aspectul acestora", a declarat Edwin Botterman, Presedinte & CEO al BRAU UNION Romania.

De asemenea, Edwin Botterman considera ca utilizarea ambalajului PET va continua sa se extinda pe piata berii din Romania, acesta migrand catre segmentele superioare. Pe piata Central Europeana, ambalajul PET detine pozitii solide in Rusia (46%), Macedonia (40%) si Bulgaria (32%) fiind in crestere in Germania (6%) si Croatia (7%).



Smart Financial


Investmania - cea mai rapida cale de a invata sa joci la Bursa.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 697 ori