Microsoft s-a specializat in cadouri scumpe pentru promovarea Vista

Miercuri, 10 Ianuarie 2007, ora 08:55
1371 citiri

Dupa ce a facut cadou bloggerilor cate un laptop Acer Ferrari cu Windows Vista pentru a scrie despre sistemul de operare, Microsoft a anuntat ca va face cadou un zbor in spatiul cosmic in cadrul unui concurs care are ca scop tot promovarea noului produs.

Cel mai mare producator de software din lume a lansat impreuna cu Advanced Micro Devices (AMD) si compania Vanishing Point un joc video online de tip puzzle, care are ca tema Windows Vista. Anuntat la CES 2007, concursul are ca premii si premii in playere Zune si console de jocuri video Xbox 360, dar si computere cu Windows Vista.

Zborul in spatiul cosmic va fi castigat de cel care reuseste sa completeze celebrul puzzle. Se va folosi o racheta a Rocketplane Limited Inc., companie care a concurat in X-Prize. Un astronaut care a urmat cursurile speciale ale NASA il va asista pe castigator in acest zbor.

Jocul de puzzle are la baza si "coduri secrete", indicii ascunse si va conduce participantii si spre diverse evenimente offline organizate de Microsoft si Bellagio Casino din Las Vegas. Clipul video de promovare a concursului semana oarecum cu celebrul "Cod al lui Da Vinci", iar primul indiciu este "timpul este aproape".

Lansarea oficiala a Windows Vista pentru consumatorii privati urmeaza sa aiba loc pe 30 ianuarie. Participantii la joc au la dispozitie forumuri de discutii online si pagini tip wiki, unde informatiile sunt editate in timp real. O echipa a Microsoft a creat site-ul www.vanishingpointgame.com care ofera regulile jocului si ceva indicii vagi pentru pasionati.

Pe final de an, cand competitia se retrasese deja in vacanta, Microsoft a lansat un experiment de marketing, trimitand cadouri catre 95 de bloggeri, printre cei mai influenti scriitori de tehnologie, cu singura rugaminte sa scrie in jurnal cum a fost experienta Windows Vista. Lor le-au fost trimise laptopuri Acer Ferrari, capabile sa faca fata tuturor cerintelor Vista (1 GB de RAM, 256 MB de video, etc.).

Cadoul, apreciat de cei mai multi, a fost teribil criticati de adversarii companiei. Unii dintre cei care au primit cadoul s-au simtit atat de afectati incat au vandut laptopul si au donat banii catre fundatiile caritabile. Altii l-au returnat pe adresa Microsoft.
Microsoft a avut grija sa aleaga bloggeri influenti in lumea IT, dar mai ales sa fie favorabili in general produselor companiei. Agentia de PR a companiei a asigurat ca acest cadou "nu obliga cu nimic" posesorii jurnalelor.

Laptopul Acer Ferrari 1000 are un ecran cu diagonala de 12,1 inci, are procesor AMD Turion 64x2 la 1,8 GHz, cu 1 GB de RAM si hard-dis de 160 GB. Pe ele era instalata versiunea de top a sistemului de operare, Windows Vista Ultimate, care va costa oricum mai mult, fiind dedicata corporatiilor si utilizatorilor pasionati de multimedia.

Cadoul Ferrari a facut parte din campania Microsoft si AMD pentru promovarea Vista. Aceeasi care va trimite un participant la concurs in spatiu. Interesant este faptul ca toti cei care au descris Vista, au facut-o pozitiv. Deci strategia companiei si-a atins tintele.

Bloombiz