Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

CES 2012: Televizoarele viitorului au fost lansate in prezent

CES 2012: Televizoarele viitorului au fost lansate in prezent


LG Electronics, Samsung Electronics si Lenovo Group au generat o adevarata competitie la preturile televizoarelor, iar noile modele prezentate la CES 2012 si asocierea cu Google sau Facebook ar putea creste profiturile in 2012.

In cadrul Consumer Electronics Show (CES), cel mai mare targ de tehnologie din lume, LG si Lenovo vor prezenta televizoare care permit utilizatorilor sa navigheze intre canalele TV sau sa navigheze pe Internet, prin simple comenzi vocale.

Mai mult, Samsung a prezentat trei modele de inalta tehnologie, care folosesc sistemul Smart Interaction, un software similar cu cel folosit de Microsoft Kinect pentru consola Xbox360.

"Acum poti sa pornesti televizorul spunand doar 'Buna TV' si poti schimba programele prin comanda vocala sau gesturi", a declarat Ethan Rasiel, purtatorul de cuvant Samsung.

Aparitia acestor tipuri de televizoare, si un eventual succes al lor pe piata, asa cum estimeaza companiile producatoare, ar putea spori profiturile companiilor.

Cat va costa noua tehnologie

Televizoarele OLED ar trebui sa se vanda pentru aproximativ 8.000 de dolari in 2012, a declarat Kumu Puri, un cercetator in cadrul Accenture. "Va dura o perioada de timp pana vom aisista la asimilarea pe scara larga", a spus Puri.

"Vanzarile televizoarelor cu ecran plat de 60 de inci au crescut cu 160% anul trecut, dupa ce Sharp si Samsung au prezentat modele mai ieftine de 2.000 de euro, potrivit firmei de cercetare NPD DisplaySearch.

Sony si Toshiba ar putea prezenta la CES seturi TV care incorporeaza rezolutia 4K, de 4096x2160 de pixeli, sau sa dubleze rezolutia pe care televizoarele sale HD o au acum.

Astfel de televizoare, insa, vor mai astepta cativa ani pana sa ajunga pe rafturile magazinelor, din cauza lipsei de continut adecvat care sa beneficieze de noua tehnologie, a declarat Kaz Hirai, reprezentant Sony Corp.

Desi televizoarele conectate la internet nu vor opri scaderea preturilor pe segmentul TV, ele ofera producatorilor sansa de a construi afaceri de advertising si parteneriate cu Google, Facebook si alte mari companii.

"Incercam din rasputeri sa aducem in casele clientilor o alta experienta web si sa impartim profiturile cu partenerii nostri", a declarat Skott Ahnn, CTO LG.

Si romanii asteapta noile tehnologii

In Romania, televizoarele 3D si cele HD au intrat abia in primavara anului 2010, care costau, pe atunci, aproximativ 2.000 de euro in magazine, insa romanii au primit cu bratele deschise noile gadgeturi si au golit rapid stocurile magazinelor.

Samsung vinde si pe piata romaneasca propriul sistem 3D, care include un televizor LED 3D, un Blu Ray 3D si ochelari 3D activi, pentru 2.000 de euro. Panasonic isi prezenta, tot la inceputul lui 2010, un sistem asemanator, pentru aproximativ 3.00 de euro.

Obiectivele de vanzari

Samsung isi propune sa vanda peste 50 de milioane de televizoare cu ecran plat, raportat la aproximativ 43 de milioane de unitati vandute in 2011, potrivit declaratiilor facute de Yoon Boo Keun, reprezentant al companiei. Acest lucru ar insemna o crestere mai mare decat media pe industrie, de 8%..

LG se axeaza pe vanzarea de telefoane care folosesc tehnologia OLED pentru a-i determina pe consumatori sa isi inlocuiasca vechile televizoare, cat mai repede. Compania are in plan scoaterea pe piata a unui televizor ultra OLED de 55 de inci, care include telecomanda care recunoaste gesturile pentru a se activa.

Niciuna dintre companii nu a dezvaluit planuri privind preturile.

Evolutia preturilor si vanzarilor pentru televizoarele inteligente

In 2011, majoritatea clientilor s-au ferit sa cumpere televizoare 3D.

Din 2009, pretul mediu pentru un LED TV, a scazut cu 35 de procente, de la 817 dolari pana la 1,254 dolari, potrivit firmei de cercetare NPD, care estimeaza o scadere de 16% in acest an.

Vanzarile de televizoare 3D au crescut in 2011 pana la 9 procente din industria de gadgeturi, in crestere de la cele 2 peocente inregistrate in 2010.

Producatorii se confrunta, de asemenea, cu o scadere a numarului de cerere pentru televizoarele traditionale.

Potrivit unu sondaj care include SUA, China, Rusia si Brazilia, numarul de persoane care aleg televizoarele clasice a scazut cu 48% in 2011 de la totaluld e 71% in 2009. Compania de cercetare a ai aratat ca numarul celor care intentioneaza sa isi cumpere un televizor clasic in urmatoarele 12 luni a scazut la 32 de procente in 2011, fata de cei 35% in 2010.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3255 ori