Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Alex Trifu, Sales Manager HyperCubic IT Outsourcing

De ce Outsourcing: Reduceri de costuri sau continuitatea business-ului? - Partea a II-a

De ce Outsourcing: Reduceri de costuri sau continuitatea business-ului? - Partea a II-a


In externalizarea serviciilor IT, un contract intre doua parti poate supravietui linistit pe o perioada nedeterminata, iar o varianta care ti-ar putea surade este chiar alocarea unui specialist din partea prestatorului la sediul firmei tale.

In aceste conditii, costurile cu serviciile IT externalizate reprezinta 0.15% din cifra de afaceri anuala a companiei tale. Aceleasi servicii in regim internalizat, reprezinta 0.35% din cifra de afaceri anuala.

De ce Outsourcing: Reduceri de costuri sau continuitatea business-ului? - Partea I

Iata inca o serie de lucruri pe care ar trebui sa le stii despre ousourcing:

Pe ce perioada ar trebui incheiat un contract de outsourcing?

Fiecare actiune trebuie sa aiba in spate o intentie sincera de a iti ajuta partenerul, in felul acesta nu vei avea nevoie de clauze contrcatuale care sa creeze o dependenta fortata.

Practic, in externalizarea serviciilor IT, un contract intre doua parti poate supravietui linistit pe o perioada nedeterminata, fara clauze absurde de reziliere.

Atata timp cat negocierea s-a purtat tinand cont de atributele ei, echitate, transparenta si mediere, iar pe deasupra exista si o legatura empatica intre reprezentantii celor doua parti, obligativitatea unei anumite perioade contractuale nu isi are rostul.

Dependenta este data de calitate, transmisa intr-o forma amicala, iar confortul este asigurat de existenta a cat mai putine constrangeri temporale.

Ce se intampla daca externalizarea nu merge?

Bineinteles ca nu traim intr-o lume ideala, litigiile apar des, de obicei una din cele doua parti devine victima propriei negocieri. Daca mai exista transparenta, o comunicare eficienta si intentii sincere de ambele parti, este indicat sa se ofere a doua sansa.

In caz contrar cadrul juridic are ultimul cuvant, cu mentiunea faptului ca un beneficiar cu nemultumiri reale trebuie "repus in libertate" cat mai repede posibil, in felul acesta mediul de business beneficiaza de prezenta unei concurente constructive, fapt ce reprezinta un semn de sanatate pentru economie.

Mai exista un aspect care tine de educare, acest lucru revine in totalitate prestatorilor si aici fac apel la o usoara confuzie de termeni sau mai exact, un hibrid generat de dinamica si anvergura activitatii unor anumite domenii de activitate.

Externalizarea nu presupune obligatoriu alocarea unor resurse care apar punctual, vin si pleaca in functie de solicitarile pe care le primesc. Exista si optiunea alocarii de catre Prestator la sediul Beneficiarului, a unei sau unor persoane specializate, in regim "part-time" / "full-time".

Cat costa outsourcing-ul?

Externalizarea trebuie privita ca un cost doar din perspectiva contabila, altfel ea reprezinta o investitie in business, la un loc cu celelalte deprtamente generatoare de profit, cu atat mai mult cand vorbim de servicii IT.

Investitia in IT este similara cu cea de tip CASCO sau asigurarea de viata, diferenta constand in faptul ca se evita un posibil scenariu de tip dezastru.

Tarifele vehiculate in zona de externalizare IT nu sunt universal valabile, totul este personalizat in functie de dinamica si anvergura activitatii care este sustinuta de infrastructura IT, de uzura sistemelor informatice si de aplicatiile implementate.

Matematic vorbind, costurile in zona de externalizare a serviciilor IT reprezinta 0.15% din cifra de afaceri anuala a companiei care ia in calcul externalizarea. Aceleasi servicii in regim internalizat, reprezinta 0.35% din cifra de afaceri anuala. Diferenta nu este doar la nivel de procente, ci si in deductibilitate sau continuitatea proceselor interne.

Sa luam exemplul unei companii cu o cifra de afaceri anuala de un milion de euro la o medie de 250 de zile lucratoare pe an - timpul in cadrul acestei societati valoreaza 500 euro/ora.

Atat poate pierde o companie daca o aplicatie critica sau un echipament critic devin nefunctionale, fara a lua in calcul pierderea efectiva a datelor sau depasirea unui termen limita pentru un proiect. Externalizand managementul IT, investitia este de aproximativ 500 euro / luna.

Acest suport IT presupune un mix intre managementul IT si investitiile in infrastructura si are un aport de pana la 23% din potentialul de crestere a cifrei de afaceri. Mentenanta preventiva la nivel de echipamente sau aplicatii poate prelungi costul total de detinere al acestora cu perioade cuprinse intre 6 luni si 2 ani.

Un sistem informatic corect administrat te protejeaza de ochii concurentei si iti poate aduce un avantaj competitional, secretul este ca riscul sa fie externalizat, atat timp cat va fi mentinut in interiorul companiei te va face vulnerabil.

Articol semnat de Alex Trifu, Sales Manager HyperCubic IT Outsourcing


Urmeaza marti, in partea a III-a: Care sunt costurile ascunse din outsourcing? Ar trebui outsoursat totul catre un singur vendor? Cum decid care este vendorul potrivit?

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1604 ori